کد خبر: ۱۹۰۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - 2018March 30
دختری ۱۹ ساله به نام، اما اوماهونیز از ایالت ایندیانای کشور آمریکا، از سن ۱۲ سالگی دچار جوش و آکنه‌های پوستی شده است.
شفاآنلاین>سلامت>آکنه صورت برای برخی چنان آزار دهنده است که گاهی اوقات با زیاده روی در درمان مشکلی به مشکل‌های خود می‌افزایند.

به گزارش شفاآنلاین،دختری ۱۹ ساله به نام، اما اوماهونی  از ایالت ایندیانای کشور آمریکا، از سن ۱۲ سالگی دچار جوش و آکنه‌های پوستی شده است.
 
او برای درمان مشکل خود در طول سال‌ها از انواع روش‌های درمانی شامل درمان‌های خانگی، دارو‌های شیمیایی، پرهیز از مصرف برخی مواد غذایی شامل شیرینی و مواد لبنی استفاده کرده است، اما متاسفانه استفاده بیش از حد از برخی روش‌های درمانی سبب آسیب‌های جدی و غیر قابل درمان برای او شده است.
 
این نوجوان در سال ۲۰۱۶ به دلیل مصرف بیش از اندازه آنتی بیوتیک داکسی سایکلین و نیز مصرف همزمان چند داروی دیگردچار مشکل کم بینایی و اختلال در دید شده است و چنانچه یک روز دیرتر به بیمارستان مراجعه می‌کرد دچار نابینایی می‌شد.
 
در زمان مصرف داکسی سایکلین پوست صورت او دارای بهبود نسبی شد، اما عارضه استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک سبب آسیب به بینایی‌اش شد.

خوشبختانه پزشکان موفق به نجات او و جلوگیری از نابینایی اش شدند، اما متاسفانه بینایی او آسیب جدی دیده است و برای مدت زمان طولانی قادر به رانندگی، خواندن متن بدون استفاده از عینک و حرکت خارج از خانه بدون استفاده از عصا نبود.

پس از چند سال انجام درمان‌های مختلف، این روز‌ها این دختر نوجوان قادر به دیدن اجسام اطراف خود است، اما درصد زیادی از بینایی چشم راست خود را از دست داده  همچنین اجسام و اشیا را تیره و مات می‌بیند.

افزایش فشارخون، مشکل‌های گوارشی و اختلال بینایی از جمله عارضه‌های شناخته شده مصرف آنتی بیوتیک داکسی سایکلین است البته این دارو برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مفید خواهدبود اما باید با تجویز پزشک و به میزان مجاز و در یک بازه زمانی موقت مصرف شود.

او حتی در زمان استفاده از ماسک‌های گیاهی و درمان‌های خانگی، همچون استفاده از سیر خام برروی آکنه صورت خود هم دچار حساسیت و آسیب شدید پوستی شده است و پس از سال‌ها مبارزه با جوش‌های صورت خود دریافته است آن‌ها جزئی از صورتش هستند و باید با آن کنار بیاید.

گفتنی است، آکنه و جوش صورت برای بسیاری از افراد پیش می‌آید، این عارضه در برخی افراد شدید و در برخی دیگر خفیف است، کارشناسان علت‌های مختلفی را برای وقوع این عارضه اعلام کرده اند ازجمله، استرس، رژیم غذایی، ژنتیک، باکتری‌های مفید و مضر روی پوست صورت و مواردی از این دست که همگی می‌توانند سبب التهاب پوست صورت شوند.

برای درمان آکنه و به ویژه جوشگاه‌ها روش‌های درمانی متعددی وجود دارد از جمله دارو‌های شیمیایی، کرم و لوسیون‌های موضعی و برخی درمان‌های تهاجمی، چون لیزر و میکرودرم ابرژن و تزریق برخی دارو‌ها که البته همگی باید تحت نظارت پزشک انجام شوند.
برچسب ها: سلامت ، آکنه ، ایالت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: