کد خبر: ۱۹۰۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - 2018March 29
برای داشتن پوست و مویی زیبا و با طراوت در فصل بهار استفاده از کرم‌های مناسب مرطوب کننده توصیه می‌شود.
شفاآنلاین>سلامت>دگرگون شدن وضعیت آب و هوا نقش مهمی در زیبایی و طراوت پوست و مو دارد، به همین دلیل در سال نو رسیدگی به پوست و مو را فراموش نکنید.

به گزارش شفاآنلاین،برای داشتن پوست و مویی زیبا و با طراوت در فصل بهار  استفاده از کرم‌های مناسب مرطوب کننده توصیه می‌شود.

در فصل زمستان به دلیل آب و هوای سرد و خشک، پوست صورت دچار مشکل هایی همچون خشکی، قرمزی، پوسته ریزی، بروز اگزما و جوش‌های قرمز می‌شود، همچنین ریزش مو‌های سر نیز به دلیل ترشح چربی بیشتر در کف سر در این فصل از سال بیشتر است.

هم زنان و هم مردان باید برای حفظ زیبایی و طراوت پوست و موی خود فعال باشند، زیرا اثری غیرقابل انکار در زیبایی و روابط اجتماعی افراد دارد.

البته ریزش موی سر در آقایان به دلایل هورمونی بیش از بانوان است، اما امروزه روش‌های درمانی مختلفی برای جلوگیری از ریزش مو و رشد آن‌ها وجود دارد.

اگر دچار ریزش موی فصلی شده اید، با مراجعه به پزشک علت را شناسایی کنید، رژیم غذایی نامناسب فاقد انواع ویتامین و مواد معدنی، چربی کف سر، برخی عامل‌های ژنتیکی، وسواس کندن موی سر، استفاده از رنگ‌های شیمیایی، اتو و خشک کن موی سر به ویژه به وسیله بانوان، دگرگونی‌های هورمونی، استرس بیش از حد، رسیدگی ضعیف به بهداشت مو و استحمام دیر به دیر همگی در بروز ریزش مو موثر هستند.

برای حفظ زیبایی و شادابی پوست و مو افزون بر استفاده از کرم و دارو‌های پوست و مو می‌توانید از برخی ماسک‌ها و محلول‌های خانگی نیز استفاده کنید.

برای سلامت پوست استفاده از کرم ضد آفتاب برای افراد حتی خردسالان توصیه می‌شود، همزمان با گرم شدن هوا و افزایش تابش نور خورشید امکان صدمه دیدن پوست وجود دارد، به همین دلیل استفاده از کرم ضد آفتاب با spf مناسب، عینک آفتابی و پوشیدن لباس‌های مناسب می‌تواند مانع از بروز چین و چروک و لکه‌های پوستی شود.

در ایام عید برخی بانوان از کرم‌های آرایشی استفاده می‌کنند که این محصولات با بستن منافذ باز پوستی سبب ایجاد آکنه، جوش صورت و درمواردی حساسیت پوستی می‌شوند.
برچسب ها: سلامت ، بهار ، پوست
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار