کد خبر: ۱۸۹۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - 2018March 27
سازمان اورژانس کشور طرح سلامت نوروزی را از تاریخ 24 اسفندماه 96 با 4900 دستگاه آمبولانس، 64 اتوبوس آمبولانس و 34 فروند بالگرد آغاز کرد
شفا آنلاین>سلامت>سرپرست سازمان اورژانس کشور با اشاره به این مطلب که اقدامات اورژانس در طرح سلامت نوروزی در هفته دوم تعطیلات نوروزی هم با قوت ادامه دارد گفت: در هفته دوم تعطیلات نوروزی نیز تمام بیمارستان ها دارای پزشک متخصص هستند.

به گزارش شفا آنلاین، پیرحسین کولیوند سرپرست سازمان اورژانس(Emergency) کشور گفت: تاکنون با هماهنگی هایی که با سازمان غذا و دارو صورت گرفته، تقاضا یا نیازی مبنی بر کمبود یا مشکلات دارویی گزارش نشده است.

وی ادامه داد: سازمان انتقال خون نیز اعلام کرده که تاکنون هیچگونه کمبودی از لحاظ ذخیره خون و فرآورده های خونی وجود نداشته است.

کولیوند افزود: سازمان اورژانس کشور طرح سلامت نوروزی را از تاریخ 24 اسفندماه 96 با 4900 دستگاه آمبولانس، 64 اتوبوس آمبولانس و 34 فروند بالگرد آغاز کرد.

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از 105 هزار ماموریت توسط تیم اورژانس پیش بیمارستانی در سراسر کشور انجام شده است.

سرپرست سازمان اورژانس گفت: 23831 ماموریت مربوط به حوادث ترافیکی(traffic accidents) و بیش از 81 هزار ماموریت نیز به انتقال بیمارانی با مشکلات قلبی، تنفسی و یا حوادث غیرترافیکی اختصاص دارد.

کولیوند افزود: تاکنون 101 ماموریت توسط اورژانس هوایی(Air Emergency) در طرح سلامت نوروزی صورت گرفته است که 182 نفر به مراکز درمانی منتقل شده اند که از این تعداد 126 نفر در حوادث ترافیکی دچار مصدومیت شده اند.

وی ادامه داد: رانندگان عزیز باید توجه کنند که ساعت حرکت شان را به گونه ای تنظیم کنند که رانندگی در روشنایی روز باشد، بیش از 6 تا 8 ساعت رانندگی نکنند و هر یک ساعت 10 دقیقه به استراحت بپردازند.

سرپرست سازمان اورژانس تصریح کرد: مردم در هنگام بروز حوادث، شماره تلفن 115 و برای ثبت گزارش شکایات بهداشتی، درمانی خود شماره تلفن 190 را به خاطر بسپارند.

کولیوند گفت: استان های تهران، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و اصفهان بیشترین مراجعات اورژانس را داشته اند و این در حالی است که اقدامات اورژانس در طرح سلامت نوروزی در هفته دوم تعطیلات نوروزی هم با قوت ادامه دارد.

وی ادامه داد: در راستای طرح سلامت نوروزی در هفته دوم تعطیلات نوروزی نیز تمام بیمارستان ها دارای پزشک متخصص هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: