کد خبر: ۱۸۹۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - 2018March 27
به گفته محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت تایوان، مصرف NSAID با افزایش ۱۸ درصدی فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال مرتبط است
شفا آنلاین>سلامت>محققان هشدار می دهند مصرف داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی موسوم به NSAIDها، احتمال بروز عوارض قلبی را افزایش می دهید .

به گزارش شفا آنلاین، به گفته محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت تایوان، مصرف NSAID با افزایش ۱۸ درصدی فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال مرتبط است.

فیبریلاسیون دهلیزی ضربان نامنظم و غالبا سریع قلب است که می تواند خطر سکته، نارسایی قلبی(Heart failure) و سایر عوارض قلبی را افزایش دهد.

در این مطالعه محققان  ۵۷,۰۵۸ شرکت کننده را مورد مطالعه قرار دادند. محققان دریافتند شرکت کنندگان مصرف کننده NSAID با ریسک بالا فیبریلاسیون دهلیزی مواجه بودند.

محققان تاکید می کنند نظارت دقیق بر تاثیرات جانبی درمان با NSAIDها بر خطر فیبریلاسیون دهلیزی بسیار حائز اهمیت است و باید بخصوص در مورد افرادی که در معرض ریسک بالا هستند توجه بیشتری شود.

NSAIDها از پرکاربردترین داروهای پزشکی هستند. این داروها باعث مهار سیکلواکسیژناز می‌شوند و سه خاصیت مهم کاهش التهاب، ضددرد و تب‌بُر دارند. این گروه از داروها در دوزهای بالا اثرات ضدالتهابی دارند. آنها از اینرو منحصربه‌فرد هستند که غیرمخدرند و اعتیادی ایجاد نمی‌کنند. ناپروکسن، آسپیرین، ایبوپروفن، دیکلوفناک، مفنامیک اسید و پیروکسیکام از جمله این داروها محسوب می‌شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: