کد خبر: ۱۸۹۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۰ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - 2018March 27
هل، یک ادویه حاوی مواد مغذی با عطر و طعم گرم و شیرین است که اغلب در غذاهای هندی استفاده می شود. همچنین حاوی منگنز، منیزیم، کلسیم، پتاسیم و فسفر است
شفاآنلاین>سلامت> شاید تا به حال زیاد شنیده باشید که همراه چای یا غذا، هل مصرف می کنند. بد نیست خواص هل این خوش بوی پر خاصیت را بدانید!

به گزارش شفاآنلاین، هل، یک ادویه حاوی مواد مغذی با عطر و طعم گرم و شیرین است که اغلب در غذاهای هندی استفاده می شود. همچنین حاوی منگنز، منیزیم، کلسیم، پتاسیم و فسفر است. خواص هل عبارتند از: مبارزه با بوی بد تنفس، ‌کنترل فشار خون و هضم بد، مبارزه با سرطان و…

۱- خواص هل در مبارزه با بوی بد تنفس
محققان در تحقیقی که توسط گروه میکروب شناسی در دانشگاه کوکوشترا در هند انجام شده است، دریافته اند که جویدن دانه های هل می تواند به کشتن باکتری های مضر در دهان کمک کند و بوی بد تنفس را از بین ببرد.

۲- خواص هل در مبارزه با به وجود آمدن حفره همراه با کشتن باکتری
دانه های هل می توانند از به وجود آمدن حفره و پوسیدگی دندان جلوگیری کنند. هل باعث جذب بزاق می شود که به تمیز کردن دهان و دندان کمک می کند.

۳- خواص هل در مبارزه با سرطان
محققان در سال ۲۰۱۲ در یک مطالعه بر روی حیوان که در مجله غذای دارویی منتشر شد، دریافتند که مصرف هل تاثیر به سزایی در کاهش میزان تومورها دارد. هل توانایی شگفت آوری در مهار کردن، به تاخیر انداختن و یا معکوس ساختن پروسه ایجاد سرطان (Cancer)دارد.

۴- خواص هل در کاهش فشار خون
مطالعات نشان داده که هل نقش چشم گیری در کاهش فشار سیستول و دیاستولی قلب دارد. افرادی که در مراحل اولیه ابتلا به بیماری فشار خون هستند، پس از ۳ماه مصرف هل، میزان آنتی اکسیدان کلی بدنشان تا ۹۰‎٪ افزایش می یابد و فشار خونشان کنترل می شود.

۵- خواص هل در کنترل دیابت
غذای‌ غنی از منگنز برای رژیم غذایی دیابتی مفید است. هل، سرشار از منگنز است، پس منبع مفیدی برای کنترل دیابت می باشد.

۶- هل، اغلب در طب چینی و پزشکی آیورودا برای درمان مشکلات گوارشی استفاده می شود.

هل برای از بین بردن اختلالات (Disorders)دستگاه گوارش مانند نفخ و گرفتگی های معده نیز مفید می باشد. همچنین می تواند به جلوگیری از زخم های معده ناشی از مصرف آسپیرین کمک کند.

۷- خواص هل در مبارزه با آسم
مطالعات نشان داده است که هل باعث افزایش اکسیژن رسانی به ریه ها می شود. برخی از خواص هل مشابه گشنیز است؛ با وجود اینکه هل از بذر گیاهان خانواده زنجبیل است ولی گشنیز از خانواده ای جدا می باشد. ولی هر دو ادویه می توانند مشکلات گوارشی و فشارخون بالا را کاهش دهند و دیابت را کنترل کنند. هل برای مبارزه با بوی بد تنفس، حفره های دندانی و آسم مفید است، در حالی که گشنیز درمان طبیعی برای UTI و سطوح بالای کلسترول می باشد.

آیا مصرف هل عوارض جانبی نیز دارد؟
مصرف هل بدون عوارض جانبی شناخته شده و بی خطر است؛ با این حال، اگر شما سنگ صفرا دارید، نباید هل مصرف کنید. همچنین مصرف هل برای مادران باردار و شیرده نیز توصیه نمی شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: