کد خبر: ۱۸۹۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - 2018March 25
اگرچه کارگران و کارفرمایان معتقدند که هزینه های درمانی چون از درآمد آنها کسر می شود فقط متعلق به خودشان است و نباید دیگر بیمه شدگان را به دلیل اینکه حق الناس است، در آن دخیل کرد و همه نگرانی ها از تصویب این قانون برای همین موضوع است
شفاآنلاین>سلامت> روزهای پایانی سال 96 قانونی یکساله برای بخش درمان تامین اجتماعی به تصویب رسید که براساس آن بودجه درمان این سازمان در خزانه دولت واریز می شود که این مورد بحث و بررسی بسیاری از کارشناسان قرار گرفت.

به گزارش شفاآنلاین، طبق بند (ز) تبصره هفت لایحه بودجه سال آینده، وجوهی که بابت درمان از حقوق مشمولان تامین اجتماعی از جمله کارگران بابت «نه بیست و هفتم» کسر می‌ شود باید به طور کامل به خزانه داری کل واریز شود. اگرچه دولت و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می گویند این کار برای افزایش شفافیت مالی در تامین اجتماعی است اما کارگران و کارشناسان از عواقب تصویب چنین قانونی نگران بودند و هستند.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی چندی پیش ضمن اعلام یکساله بودن این قانون، گفته بود که با تصویب این قانون مخالفم و حتی مخالفت خودم را در مجلس شورای اسلامی و جلسه هیات دولت عنوان کردم، اما این رایزنی ها نتیجه نداد و بالاخره دولت و مجلس در فصل زمستان این قانون را به تصویب رساندند.

قانونی که شاید حتی در مدت یکسال هم نتواند به خوبی جوابگوی بخش درمان باشد، اما امید همه کارگران و کارفرمایان به این است که بخش درمان که بخش جدایی ناپذیر سازمان تامین اجتماعی است، از این سازمان جدا نشود و مانند روال عادی گذشته همراه با بخش بیمه ای تامین اجتماعی به بیمه شدگان و مستمری بگیران خدمت ارائه دهد.

اگرچه کارگران و کارفرمایان معتقدند که هزینه های درمانی چون از درآمد آنها کسر می شود فقط متعلق به خودشان است و نباید دیگر بیمه شدگان را به دلیل اینکه حق الناس است، در آن دخیل کرد و همه نگرانی ها از تصویب این قانون برای همین موضوع است.

به گفته برخی از کارشناسان، حتی در سال های خیلی دور، یکبار دیگر بخش درمان تامین اجتماعی به وزارت بهداشت واگذار شده بود که به علت عدم موفقیت دوباره به این سازمان برگردانده شد و اکنون هم امیدها به این سو است که دوباره این هزینه های درمانی به تامین اجتماعی بازگردد چون به اذعان مسئولان سازمان تامین اجتماعی، این سازمان حتی رقمی که برای بخش درمان هزینه می کند، بیشتر از «نه بیست و هفتم» است.

ارائه خدمت بدون دفترچه درمانی
اما این تنها رویدادی نبود که در سال 96 در تامین اجتماعی رخ داد، بحث حذف دفترچه ها از مراکز ملی تامین اجتماعی خدمت دیگری بود که با تلاش مسئولان این سازمان به بیمه شدگان و مستمری بگیران ارائه شد، خدمتی که دیگر به واسطه حذف دفترچه ها، مردم برای دریافت خدمات فقط نیازمند داشتن کد ملی بودند و با داشتن این کد، تمام خدمات خود را در مراکز درمانی و بیمارستانی سازمان دریافت می کردند.

این طرح که از حدود 2 سال پیش در کشور آغاز شده است در سال 96 در تمامی مراکز درمانی و بیمارستانی وابسته به تامین اجتماعی به اجرا گذاشته شد و اکنون خدمات در این مراکز درمانی فقط با شماره ملی امکانپذیر است اما هنوز در مراکز طرف قرارداد با تامین اجتماعی، دفترچه های درمانی مورد استفاده است.

البته سازمان تامین اجتماعی در سال ٩٦ اقدامات و تلاش های زیادی را برای ایجاد تحول و پیشرفت در راستای بهبود و ارتقای خدمات انجام داده است که استفاده گسترده از فناوری اطلاعات و ارتباطات بهترین و موثرترین راهکار برای بهبود خدمت رسانی به مردم است که در سازمان تامین اجتماعی با جدیت در حال پیگیری است.

تشکیل پرونده الکترونیک برای بیماران مزمن
سازمان تامین اجتماعی همچنین برای ارائه خدمات بیشتر به بیمه شدگان به ویژه بیماران مزمن، پرونده الکترونیک بیماران اعصاب و روان، قلب و عروق، فشار خون و دیابت، را در مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی تشکیل داد و نظام ارجاع ویژه ای نیز برای این گروه از بیماران ایجاد کرد.

درحال حاضر تمامی مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی برای بیماران مبتلا به این چهار دسته از بیماری ها پرونده الکترونیک تشکیل می دهند و تاکنون بیش از ٦٠٠ هزار پرونده الکترونیک تشکیل شده است.

عملیاتی شدن نظام ارجاع داخلی در مراکز درمانی تامین اجتماعی
سازمان تامین اجتماعی همچنین با برنامه ریزی های صورت گرفته عملیات مربوط به استقرار نظام ارجاع داخلی در مراکز درمانی ملکی سازمان تامین اجتماعی را تکمیل و عملیاتی کرد و اکنون بخشی از ظرفیت پذیرش پزشکان متخصص سازمان تامین اجتماعی به بیمارانی اختصاص می یابد که از نظام ارجاع استفاده می کنند و این ظرفیت به مرور افزایش خواهد یافت.

البته برای کودکان زیر ٦ سال، بیماری های زنان و همچنین بیماران مزمن که دارای پرونده ویژه هستند نظام ارجاع از پزشک متخصص آغاز می شود و برای سایر بیماری ها، پزشک عمومی در اولین مراجعه پذیرای بیماران خواهد بود.

تولید بیش از ٣٦ میلیون نسخه الکترونیک
برای اجرای دولت الکترونیک همچنین نیاز به این موضوع بود که نسخه های الکترونیک برای بیمه شدگان و مستمری بگیرانی که به مراکز درمانی مراجعه می کنند، تولید شود که مراکز درمانی ملکی سازمان تامین اجتماعی، تولید نسخه و پرونده الکترونیک را به اجرا گذاشت و تاکنون بیش از 36 میلیون نسخه الکترونیک در مراکز درمانی این سازمان تولید شده است.

به واسطه تشکیل پرونده الکترونیک، بیمه شدگان، هنگام مراجعه به مراکز درمانی ملکی این سازمان نیازی به ارائه دفترچه درمانی ندارند و با ارائه کدملی خدمات موردنیاز را دریافت می کنند.
در سازمان تامین اجتماعی از سال 96، حرکت جدیدی برای توسعه برنامه نسخه الکترونیک به مراکز درمانی طرف قرارداد آغاز کرد و مراکز درمانی طرف قرار داد در استان های یزد، اصفهان، گیلان و مازندران به سامانه نسخه الکترونیک متصل شده اند.

این برنامه از سال گذشته (سال 95) در یزد به صورت پایلوت( آزمایشی) آغاز شده است و ٣٠٩ پزشک وارد سامانه شدند که تقریبا 50 درصد پزشکان این شهر را شامل می شوند.

برنامه نسخه الکترونیک گامی اساسی در استقرار دولت الکترونیک در حوزه سلامت است و فواید بسیاری دارد که با نهایی شدن مراحل تحقیقاتی نتایج بیشتری نیز آشکار می شود.

تولید نسخه الکترونیک اولین گام در ایجاد پرونده الکترونیک است و پس از فراهم شدن امکان تولید نسخه الکترونیک، اطلاعات بیماران ذخیره و به راحتی در دسترس پزشک معالج و سایر پزشکانی که در آینده خدماتی را به بیمار ارائه می دهند، قرار می گیرد.

بیمه عمر و تکمیلی برای مستمری بگیران
همچنین سیدمحمدعلی جنانی مدیر کل امور فنی مستمری های سازمان تامین اجتماعی در سال 96 از برقراری بیمه تکمیلی درمان و عمر مستمری بگیران این سازمان خبر داد که این موضوع با توجه به اعلام موافقت هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی با تمدید کسر حق بیمه تکمیلی درمان و عمر مستمری بگیران این سازمان در تاریخ هشتم آذرماه سال 96 و پیرو انعقاد قرارداد با شرکت بیمه آتیه سازان حافظ درباره بیمه تکمیلی درمان و شرکت بیمه ایران درخصوص بیمه عمر، توسط کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان، دستور اداری این فرایند در تاریخ ششم دی ماه با امضای مدیرعامل تامین اجتماعی صادر شد.

در این قرارداد حق بیمه تکمیلی درمان برای هر نفر ماهانه مبلغ 362 هزار ریال در نظر گرفته است اما با توجه به مصوبات هیات مدیره مبنی بر مساعدت به مستمری بگیران بابت بیمه تکمیلی درمان مقرر شده است طی دوره قرارداد به ازای هر نفر از مشمولان ماهانه مبلغ 30 هزار ریال توسط سازمان پرداخت شود به همین دلیل از یکم آذرماه 1396 تا 30 آبان 1397 مبلغ 332 هزار بابت بیمه تکمیلی درمان از مستمری مشمولان کسر خواهد شد.

بیمه عمر مستمری بگیران برای هر یک از مشمولان مبلغ 30 میلیون ریال پیش بینی شده و مقرر است با احتساب مالبات بر ارزش افزوده ماهانه به ازای هر نفر مبلغ 51 هزار و 333 ریال از مستمری مشمولان کسر و به حساب شرکت بیمه ایران واریز شود.

 افتتاح 15 بیمارستان طرح گردشگری سلامت
یکی دیگر از اقدامات سازمان تامین اجتماعی برای حوزه سلامت، افتتاح 15 بیمارستان در راستای اجرای طرح گردشگری سلامت در کشور بود، البته طرح گردشگری سلامت به عنوان یک طرح بسیار بزرگ در سازمان تامین اجتماعی محسوب شد.
این بیمارستان ها در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، خراسان رضوی، اصفهان، فارس، کرمانشاه و گلستان افتتاح شد.

توسعه خدمات درمانی
افتتاح بیمارستان شهدای زاگرس ایلام (میلاد چهار)، بیمارستان امیر کبیر اهواز (میلاد پنج)،١٠ برنامه ارتقای هتلینگ، ١٦ مرکز درمانی سرپایی، ساماندهی و استانداردسازی هشت بخش اورژانس، بخش دیالیز بیمارستان ابوالفضل العباس(ع) خراسان جنوبی، نصب و راه اندازی شش دستگاه سی تی اسکن ١٦ اسلایس در مراکز تابعه، دو دستگاه سنگ شکن برون اندامی و دودستگاه MRI از برنامه های توسعه خدمات درمانی تامین اجتماعی در سال 96 بود.

برنامه ریزی برای راه اندازی ٩ واحد درمانگاهی، سه دستگاه سی تی اسکن، دو دستگاه ام آر آی و 15 مورد ارتقای هتلینگ و توسعه و استانداردسازی اورژانس بیمارستانی و توسعه بخش های بستری از دیگر برنامه های این سازمان بود.

انتصاب 10 مدیر زن در تامین اجتماعی
پس از ابلاغ بخشنامه و ابلاغیه دولت برای اختصاص 30 درصد از پست های مدیریتی در سطوح مختلف به بانوان در دستگاه های اجرایی، سازمان تامین اجتماعی که پیش از این اقداماتی برای انتصاب بانوان در این پست ها داشت، اما در سال 96 نیز تعداد دیگری از بانوان را در بخش های مختلف مدیریتی مشغول بکار کرد.

اکنون لیلا خدری مدیر درمان استان هرمزگان، ثریا پازوکی مدیر درمان استان مرکزی و یلدا دارابی مدیر درمان استان بوشهر هستند و همچنین روسای اسناد پزشکی استان های زنجان، سیستان و بلوچستان، اصفهان و هرمزگان را نیز به ترتیب خانم ها دکتر عظیمی، دکتر بالاک زایی، دکتر کریمیان و دکتر شهراد برعهده دارند.

در بخش بیمه ای نیز زنان مدیر ادارات کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ، ایلام و لرستان هستند که دو نفر از آنها در دولت یازدهم منصوب شده اند. ناهید حیدری مدیر کل غرب تهران بزرگ، سهیلا ملکشاهی مدیر کل استان ایلام و شهناز حمزه لوی مدیر کل استان لرستان در حوزه مدیریتی این سازمان مشغول به فعالیت هستند.

خبرهای خوش برای پرداخت بخشی از بدهی دولت
سیدتقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین از دریافت ٦ هزار میلیارد تومان از مطالبات این سازمان از دولت در روزهای پایانی سال 96 خبر داده بود که این هم برای سازمان بسیار کار ارزشمندی بود که به واسطه دریافت این مطالبات، حدود سه هزار میلیارد تومان از بدهی مراکز درمانی طرف قرارداد تامین اجتماعی پرداخت شد.

دریافت خدمات غیرحضوری از طریق اپلیکیشن «تامین اجتماعی من»
با تحول در بخش فناوری همچنین تمامی بیمه شدگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی از این پس می توانند خدمات غیرحضوری خود را از طریق اپلیکیشن «تامین اجتماعی من» دریافت کنند.
براساس رویکرد سازمان در ارائه خدمات غیرحضوری به جمعیت تحت پوشش و به دنبال راه اندازی سامانه مبتنی بر USSD، (کد دستوری#١٤٢*)، هم اکنون اپلیکیشن تلفن همراه سرویس گرای این سازمان با نام «تامین اجتماعی من» توسعه یافت و بر روی مارکت کافه بازار به نشانی https://cafebazaar.ir/app/ir.sso.mobile/?l=fa در دسترس مخاطبان این سازمان قرار گرفت.

 کاهش زمان رسیدگی به پرونده های هیات های تشخیص مطالبات
سازمان تامین اجتماعی علاوه بر کارهای بیمه ای و درمانی، در راستای مباحث حقوقی هم اقداماتی انجام داد که نمونه ای از آن این بود که دوره زمانی رسیدگی به پرونده های هیات های تشخیص مطالبات این سازمان از حدود ٢ سال به کمتر از یک ماه رسیده است.

کوتاه شدن زمان رسیدگی به پرونده ها در هیات های تشخیص مطالبات این سازمان از اقدامات ارزشمند صورت گرفته در سال های اخیر به شمار می رود.

با این کار یکی از خواسته های برحق جامعه کارفرمایان و تولید کنندگان از سازمان(Organization) تامین اجتماعی محقق شد. کوتاه شدن زمان رسیدگی به پرونده ها، امکان تعیین تکلیف حساب ها و مشخص شدن میزان بدهی های بیمه ای را به دنبال دارد.

اختصاص دو شعبه برای رسیدگی به امور بیمه‌ ای خبرنگاران
همچنین در راستای اجرای تفاهم نامه سازمان تامین اجتماعی و معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شعب ٨ و ٢ تهران، به عنوان دو شعب ویژه رسیدگی به امور اصحاب رسانه و خبرنگاران در سال 96 اختصاص داده شد.

همچنین در سایر مراکز استان‌ ها نیز بر اساس همین دستورالعمل شعبه مورد نظر برای رسیدگی به امور بیمه ای خبرنگاران، انتخاب شد تا مشکلات خبرنگاران در بخش بیمه ای حل شود.

 کاراکارت برای بازنشستگان
از دیگر اقدامات سازمان تامین اجتماعی برای بازنشستگان و مستمری بگیران، طرح کاراکارت و تحویل آن از طریق شعب تامین اجتماعی به این افراد بود که این اقدام نیز در سال 96 انجام شد و طبق آمارها حدود 500 هزار بازنشسته و مستمری بگیر این کارت را دریافت کردند.

کاراکارت به عنوان یکی از ارزان ترین و سریع ترین تسهیلات برای بازنشستگان و کارمندان دولت به شمار می روند که می توانند با استفاده از آن تا سقف 500 میلیون ریال تسهیلات دریافت کنند.

براساس این کارت بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی و همچنین کارمندان دولت می توانند با کارمزد حداکثر ١٢درصد بانکی (6.5 درصد بازار) در مدت ١٢ ماهه تمامی کالاها و خدمات مورد نیاز خود را بصورت اقساطی خریداری کنند.

همچنین برای جبران بخشی از مشکلات بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال 96 تسهیلات چهار هزار میلیارد ریالی به این افراد اعطا شد

 ارائه ٢٠ خدمت الکترونیکی بیمه ای در تامین اجتماعی
همچنین سازمان تامین اجتماعی در راستای الکترونیکی کردن خدمات گام های خوبی در سال 96 برداشت به گونه ای که اکنون ٢٠ خدمت را در بخش بیمه ای به بیمه شدگان، مستمری بگیران و کارفرمایان به صورت الکترونیکی ارائه می کند.

پرونده الکترونیک، تکمیل و بهبود سامانه اطلاع رسانی سوابق تأمین اجتماعی و ساخت پایگاه متمرکز سوابق، نام نویسی متمرکز کارگاه، تشکیل پرونده و اختصاص شماره تامین اجتماعی کارگاه SSN وایجاد سامانه جامع مشاغل سخت و زیان آور از جمله اقدامات سازمان تامین اجتماعی در جهت ارائه غیرحضوری خدمات است.

از دیگر خدمات الکترونیک سازمان تامین اجتماعی دربخش بیمه ای می توان به اجرای فاز دوم طرح نام نویسی متمرکز مخاطبان سازمان و بهره برداری از شماره تامین اجتماعی SSN (اختصاص کد تامین اجتماعی برای همه افراد تحت پوشش)، لایه بندی و ایجاد فرآیند شناسایی و دسترسی به سوابق ناشناس گذشته وتعامل با سایر صندوق های بیمه ای به منظور شناسایی و رفع همپوشانی های برون سازمان و تعمیم بهره برداری از سامانه استعلام ارتباط بیمه ای، مشاهده پرونده کارگاهی توسط کارفرما وایجاد سامانه های پیامکی به مخاطبین اشاره کرد.

سامانه برقراری مستمری به صورت متمرکز و غیر حضوری، تعامل و تبادل مکانیزه اطلاعات با سازمان ثبت احوال، تعامل و تبادل مکانیزه اطلاعات با شرکت پست جمهوری اسلامی ، تعامل و تبادل مکانیزه اطلاعات با ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری وتصویر برداری از لیست های پرداخت حق بیمه و امکان سنجی و مطالعه و پیاده سازی امضای الکترونیکی از دیگر اقدامات سازمان تامین اجتماعی در بخش بیمه ای است که به صورت الکترونیکی انجام می شود.

برقراری بیمه چهار میلیون ایرانی خارج از کشور
سازمان تامین اجتماعی علاوه بر ارائه خدمات به مردم ایران در داخل کشور برنامه ای برای ایرانیان خارج از کشور داشت که به همین منظور برنامه ریزی و اقدامات لازم برای برقراری بیمه چهار میلیون نفر از ایرانیان خارج از کشور انجام شد.

سازمان تامین اجتماعی متناسب با نیازی که هموطنان در خارج از کشور به خدمات این سازمان داشتند هم در حوزه بازنشستگی و هم در حوزه از کارافتادگی، فوت و درمان داخل کشور تقاضاهای زیادی داشت و در سفر وزیر خارجه ایران و برخی دیگر از مسئولان به کشورهای دیگر، بسیاری از ایرانیان تقاضای برقراری بیمه خود را داشتند به همین دلیل این موضوع در دستور کار سازمان تامین اجتماعی قرار گرفت.

برای تحقق این برنامه، تعمیم و گسترش پوشش بیمه ای به ایرانیان خارج از کشور از طریق فن آوری های نوین با رویکرد ارائه خدمات به صورت غیرحضوری و همچنین صدور پروانه فعالیت برای ٢١ کارگزار رسمی برون مرزی تامین اجتماعی در اقصی نقاط دنیا توسط سازمان تأمین اجتماعی انجام شده است.

افزایش حقوق کارگران نانوایی در دوران بازنشستگی
نانوایان از جمله اقشاری هستند که با مصوبه مجلس شورای اسلامی از ٣٠ سال پیش با حمایت دولت از خدمات سازمان تامین اجتماعی استفاده می کنند و با افزایش دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه، امکان افزایش حقوق کارگران نانوایی در دوران بازنشستگی فراهم شده است.

به منظور ارتقای خدمات سازمان تامین اجتماعی و تسهیل دسترسی کارگران ٨٠ هزار واحد نانوایی در سراسر کشور، تفاهم نامه ای با این صنف منعقد شد تا دریافت لیست کارگران و همچنین بازرسی از کارگاه های نانوایی با همکاری اتحادیه های صنفی در سراسر کشور انجام شود.

 بخشش یک هزار میلیارد تومان از جرائم بیمه ای کارفرمایان
طرح بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب با هدف حمایت از کارگران و کارفرمایان از دوم دی ماه سال 95 تا ششم اردیبهشت سال 96 برای کارفرمایانی که حق بیمه کارگران تحت پوشش خود را به صورت منظم و مطابق با قانون سازمان تامین اجتماعی پرداخت می کردند، اجرا شد که با اجرای این قانون حدود یک هزار میلیارد تومان از جرائم بیمه ای کارفرمایان به سازمان تامین اجتماعی بخشیده شد.

قانون بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و با تصویب هیات وزیران به استناد قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور؛ طی دو نوبت در سال گذشته و ابتدای سال جاری به اجرا در آمد.

بازرسی کارگاهی الکترونیکی
همچنین در سال 96 در بخش بازرسی کارگاهی الکترونیکی اقداماتی صورت گرفت به طوری که طرح جامع بازرسی کارگاهی الکترونیک (هوشمند) و تعمیم آن به تمامی شعب سراسر کشور (قریب به ٥٦٠ واحد) در آذرماه سال 96 تکمیل و به بهره برداری نهایی رسید که توسعه دامنه خدمات، ممانعت از فرار بیمه ای، هوشمند شدن مکانیزم بازرسی و استاندارد شدن آن و همچنین وحدت رویه و ممانعت از اعمال سلیقه در اجرای قوانین و مقررات از دستاورد های این پروژه است.
همچنین سازمان تامین اجتماعی، ارائه تسهیلات خرید دین به کارفرمایان را در سال 96 به اجرا گذاشت که در این طرح کارفرمایان دارای بدهی بیمه ای، از سوی سازمان تامین اجتماعی به بانک رفاه کارگران معرفی شدند و معادل بدهی از طریق بانک رفاه به آنها تسهیلات پرداخت می شد.
این برنامه با همکاری سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه برای همکاری حداکثری با واحدهای تولیدی در راستای حفظ اشتغال و افزایش نقدینگی واحدها اجرایی شده است.

ورود مفاهیم بیمه و تامین اجتماعی در کتاب های درسی
در سال های اخیر با همکاری وزارت آموزش و پرورش تلاش های زیادی برای وارد شدن مفاهیم بیمه و تأمین اجتماعی در کتاب های درسی صورت گرفت و در سال ٩٦ شاهد به نتیجه رسیدن این تلاش ها بودیم.

به دنبال پیگیری ها و اقدامات صورت گرفته در کتاب های درسی تعلیمات اجتماعی دوره دبستان و همچنین کتاب های رشته های فنی و حرفه ای اهمیت و ضرورت پوشش بیمه ای برای آحاد افراد جامعه مطرح شد. با توجه به اینکه مدارس از اولین و مهمترین مراکز ترویج فرهنگ و شکل گیری نگرش آینده سازان این مرز و بوم هستند، ورود این مفاهیم به کتابهای درسی گامی بلند از سوی سازمان تامین اجتماعی برای ترویج فرهنگ بیمه ای در کشور محسوب می شود.

تنقیح و تلخیص بخشنامه ها و دستورالعمل ها
با توجه به اینکه بیش از ٤٠ سال از فعالیت سازمان تامین اجتماعی می گذرد، در این مدت طولانی مصوبات متعدد و بخش نامه ها و دستورالعمل های فراوانی به واحدهای اجرایی این سازمان ابلاغ شده است. در مواردی ممکن است که در دستورالعمل ها و بخش نامه های صادره ابهامات و یا نتاقضاتی بوجود آید و یا اطلاع رسانی مناسب این حجم بالا از قوانین و بخنامه ها با سختی هایی همراه باشد.

برای رفع این مشکلات(Difficulties) تنقیح و تلخیص بخشنامه ها و دستورالعمل ها در دستور کار سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته است. این برنامه از سال ٩٦ با جدیت دنبال شده و در سال آینده نیز پیگیری خواهد شد.

سازمان تامین اجتماعی با 42 میلیون بیمه شده، 18 نوع خدمت به بیمه شدگان، مستمری بگیران و بازنشستگان در سراسر کشور ارائه می دهد.

بخش بیمه ای سازمان تامین اجتماعی دارای 480 شعبه در سراسر کشور است و خدمات بیمه ای گسترده این سازمان از طریق این واحدها به جامعه تحت پوشش ارائه می شود، همچنین برای تسهیل امور و دسترسی آسان تر مردم به سازمان شعب اقماری و کارگزاری های سازمان نیز به عنوان واحدهای وابسته به شعب مشغول به فعالیت هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: