کد خبر: ۱۸۹۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - 2018March 24
در یک ماهه آخر سال 96 به علت افزایش حجم کار و مشغله مردم میزان اهدای خون کاهش چشمگیری داشته؛ این در حالی است که روزانه بیماران زیادی در بیمارستان های کشور احتیاج به خون دارند و باید نیاز به انتقال خون تأمین شود
شفاآنلاین>سلامت سخنگوی سازمان انتقال خون کشور گفت: در شرایط کاهش انتقال خون در دو ماه اخیر، تنها 8 هزار و 215 نفر در سال جدید موفق به اهدای خون شده اند.
 
به گزارش شفاآنلاین، بشیر حاجی بیگی گفت: در یک ماهه آخر سال 96 به علت افزایش حجم کار و مشغله مردم میزان اهدای خون کاهش چشمگیری داشته؛  این در حالی است که  روزانه بیماران زیادی در بیمارستان های کشور احتیاج به خون دارند و باید نیاز به انتقال خون تأمین شود.

وی افزود: همه روزه نیاز به تأمین خون برای بیماران(patients) وجود دارد؛ در حالی که در ایام تعطیلات عید با آغاز سفرهای نوروزی، حجم زیادی از شهروندان  از کلانشهرهایی چون تهران به شهرهای دیگر عزیمت می کنند، بنابراین در این شرایط اهدای خون به شدت کاهش یافته و نیاز به ذخایر خونی از هم گروه های خونی بالاخص  به شدت احساس می شود.

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور خاطر نشان کرد: حدود 10 هزار نفر تاکنون  به مراکز اهدای خون استان تهران مراجعه کرده اند که از این تعداد  8 هزار و 215 نفر موفق به اهدای خون شده اند.

وی در ادامه عنوان کرد:  52 درصداز افراد اهداکنندگان خون در سال 97، انتقال دهنده مستمر خون بوده اند که سهم مردان از این تعداد 96 درصد و زنان 4 درصد بوده است.

حاجی بیگی اذعان داشت: در ایام عید، مراکز انتقال خون پایتخت از ساعت 8 صبح فعال و پذیرای اهدا کنندگان است. شهروندان می توانند با همراه داشتن کارت ملی نسبت به اهدای خون به مراکز(centers) انتقال خون وصال شیرازی و ستاری مراجعه کنند.

 لازم به ذکر است مرکز اهدای خون خیابان ستاری در 13 فروردین 97 تا ساعت 16 فعال بوده  و مراکز انتقال خون ورامین، شهرری و شهریار از 5 الی 9 فروردین آماده خدمات رسانی به داوطلبان اهدای خون هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: