کد خبر: ۱۸۹۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 19
تا کنون حدود ۸۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات پرداخت شده است در حالی که در شش ماهه اول سال ٩٦ این رقم ۲۴۵۰ میلیارد تومان بود.
شفا آنلاین>سلامت>مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از تخصیص اعتبارات قابل توجه به این سازمان به منظور پرداخت مطالبات ارائه دهندگان خدمات سلامت طی امروز و فردا خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین، طاهر موهبتی با بیان اینکه بحث بدهی ها همواره از چالش های سازمان بیمه سلامت ایران به ارائه دهندگان خدمت بوده است؛ افزود: در طول ۶ ماه اخیر شاهد اتفاقات خوبی در این بخش بوده ایم به طوری که  تا کنون حدود ۸۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات پرداخت شده است در حالی که در شش ماهه اول سال ٩٦ این رقم ۲۴۵۰ میلیارد تومان بود.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت(Health insurance) ایران با اشاره به جدی بودن مشکلات پایان سال ارائه دهندگان خدمات در پرداخت های خود تصریح کرد: با پیگیری های ویژه دکتر هاشمی وزیر محترم بهداشت و دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، اعتبارات قابل توجهی به سازمان بیمه سلامت ایران در نظر گرفته شده که ظرف امروز و فردا به حساب سازمان واریز می شود.

وی با بیان اینکه پس از تخصیص اعتبار،  مطالبات داروخانه های خصوصی پرداخت خواهد شد، گفت: همچنین حدود ٤ ماه از مطالبات بخش خصوصی، پارکلینیک، آزمایشگاه، تصویربرداری و سرپایی نیز پرداخت خواهد شد. در این شرایط، پرداخت به این گروه از ارائه دهندگان خدمت به مرداد ماه ٩٦ خواهد رسید.

مهندس موهبتی بیان کرد: این مسئله اتفاق خوب و مبارکی است و این امیدواری را به وجود می آورد که در سال آینده بتوانیم عملکردی بهتر داشته و این رویه مطلوب را تداوم بخشیم.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت ایران؛ مدیر عامل سازمان بیمه سلامت با تاکید بر اینکه با احتساب مدت زمان دو سه ماهه ای که برای بررسی اسناد وجود دارد، بدهی این سازمان به داروخانه(pharmacy) ها به یک ماه و نیم رسیده است، گفت: با پرداخت های صورت گرفته طی چند روز آینده ، بخش های سرپایی و پارکلینیک نیز با احتساب زمان بررسی اسناد،  حدود چهار ماه و نیم از سازمان بیمه سلامت ایران مطالبه خواهند داشت. امیدوارم با جدیتی که در دستور کار قرار داده ایم و تحقق ٤ هزار و ٧٥٠ میلیارد تومان از طریق اسناد خزانه ، در سال آینده بخش قابل توجهی از بدهی‌های سازمان پرداخت شود.

وی در پایان تاکید کرد: پرداخت‌های صورت گرفته به ارائه دهندگان خدمت در مراکز درمانی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی کمک خواهد کرد تا کیفیت خدمات را بیش از گذشته ارتقاء دهند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: