کد خبر: ۱۸۹۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 18
برگزاری این کارگاه تخصصی می‌تواند شروع بسیار خوبی برای زمینه سازی و فراهم کردن بستر فعالیت علمی، پژوهشی و درمانی در این خصوص باشد.
شفاآنلاین>سلامت>کریمی گفت: در کشورهایی نظیر آلمان و روسیه درمان برخی از بیماریهای لاعلاج با زالودرمانی انجام می شود.

به گزارش شفاآنلاین،محمدرضا کریمی، دبیر اجرایی اولین کارگاه تخصصی زالودرمانی، تکثیر و پرورش زالوبا اعلام برگزاری این کارگاه در دانشکده طب ایرانی هروی گفت: برگزاری این کارگاه تخصصی می‌تواند شروع بسیار خوبی برای زمینه سازی و فراهم کردن بستر فعالیت علمی، پژوهشی و درمانی در این خصوص باشد.
ایران زادگاه روش زالو درمانی

کریمی با اشاره به مهمترین مزیت برگزاری این کارگاه گفت: جایگاه بخشیدن به این روش درمانی پس از سال ها دور ماندن از آن مزیت بزرگ برگزاری این کارگاه بود، چرا که یکی از زادگاه‌های این روش در کشور عزیزمان بوده ولی سالهاست که کشورهای پیشرفته در این حوزه از ما پیشی گرفته‌اند و امروزه مراکز تخصصی در سطوح بالای علمی و پژوهشی در کشورهایی نظیر آلمان و روسیه به درمان برخی از بیماریهای لاعلاج با این روش مشغول هستند.

دبیر اجرایی اولین کارگاه تخصصی زالودرمانی، تکثیر و پرورش زالو با انتقاد از فعالیت مراکز غیر مجاز زالودرمانی گفت: زالودرمانی در این مراکز را افراد غیر متخصص به صورت غیر علمی انجام می‌دهند، جدا از اینکه این نوع اقدامات چه خطراتی می‌تواند داشته باشد هر از گاهی شاهد گزارش‌هایی از آسیب‌های جدی و گاهی غیر قابل بازگشت به افراد مختلف هستیم.

وی با بیان اینکه ادامه فعالیت اینگونه مراکز می‌تواند منجر به بدبینی و بی‌اعتمادی سایر متخصصان در رشته های دیگر علوم پزشکی شود، افزود: برپایی کارگاه تخصصی نظیر این کارگاه می‌تواند در ایجاد جایگاه علمی درست برای موضوع زالودرمانی نقش بسیار خوبی ایفا کند تا شاهد برپایی مراکز تخصصی زالودرمانی به دست پزشکان متخصص تحت نظارت وزارت بهداشت باشیم.
تولید زالوی پزشکی با همکاری سازمان شیلات کشور

 کریمی، بر دسترسی به زالوهای پزشکی مورد نظر جهت درمان و نیز اطمینان از بهداشتی و مورد تایید بودن آن تأکید کرد و گفت: با همکاری سازمان شیلات کشور بخشی از کارگاه‌های ویژه حضور دامپزشکان، مهندسان محترم شیلات و دام و نیز افرادی که گواهی معتبر در این خصوص دارند، اختصاص یافت تا بتوان زالوی پزشکی مدنظر جهت دسترسی پزشکان متخصص و مراکز معتبر به صورت کاملا تخصصی و بهداشتی را تولید کرد و بتوان جهت اطمینان هر چه بیشتر تحت نظارت سازمان های مرتبط قرار داد.

دبیر اجرایی اولین کارگاه تخصصی زالودرمانی، تکثیر و پرورش زالو حضور رئیس انجمن زالودرمانی روسیه به عنوان یکی از مدرسان و همچنین حضور استادان  به نام ایرانی و اعضای هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور را که در سطح جهانی مقالات بسیار معتبری به نام خود به ثبت رسانده اند موجب اعتبار دو چندان این کارگاه دانست.
عضویت یک پزشک ایرانی در انجمن جهانی زالودرمانی روسیه

وی همچنین از اعطای عضویت انجمن جهانی زالودرمانی روسیه به پزشک ایرانی، حسن حاج طالبی به دلیل سوابق گسترده علمی و پژوهشی در حوزه زالودرمانی خبر داد و آن را برگی درخشان در پیشرفت پژوهشگران ایرانی در سطح جهان معرفی کرد.

در حاشیه برگزاری این کارگاه کنستانتین سوخوف، رئیس انجمن جهانی زالودرمانی روسیه به همراه برخی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران از بخش زالودرمانی مجتمع آموزشی و درمانی طب سنتی صبح امید بازدید کرد، همچنین بازدید از فضای اختصاص یافته و نیز بررسی نحوه انجام زالودرمانی و همچنین تعیین نژاد زالوی مورد استفاده و شرایط نگهداری آن طبق آخرین استانداردهای جهانی از جمله مواردی بود که در این بازدید مورد بررسی و گفت و گو قرار گرفت و در انتها طرفین آمادگی خود را جهت ایجاد زمینه های بیشتر برای همکاری ها میان پزشکان و پژوهشگران ایرانی و روسیه اعلام کردند.
برچسب ها: سلامت ، زالودرمانی ، روسیه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: