کد خبر: ۱۸۸۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 18
مرکز وصال شیرازی طبق روال همیشگی از 8 صبح تا 8 شب و مرکز تازه تاسیس ستاری از 8 صبح تا 7 شب در تمامی روزهای آغازین سال نو فعال هستند
شفاآنلاین>سلامت> مدیر کل انتقال خون استان تهران گفت :نیاز به خون و فرآورده های خون همیشگی است و حتی در ایام نوروز نیاز به خون افزایش می یابد ،بنار براین مراکز اهدای خون در نوروز پذیرای اهدا کنندگان است.

به گزارش شفاآنلاین، سید مرتضی طباطبایی افزود :مرکز وصال شیرازی طبق روال همیشگی از 8 صبح تا 8 شب و مرکز تازه تاسیس ستاری از 8 صبح تا 7 شب در تمامی روزهای آغازین سال نو فعال هستند.

وی ادامه داد: مرکز ستاری فقط در 29 اسفند 96 و 13 فروردین 97 با سه ساعت کاهش تا 4 عصر،داوطلبان اهدای خون را پذیرش می کند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران با بیان اینکه مرکز پیروزی نیز از اول تا دوازدهم فروردین از 8 صبح تا 3 عصر برای مراجعه ساکنان شرق تهران دایر است، افزود: سه مرکز ورامین، شهرری و شهریار فقط در روزهای غیر تعطیل نوروز یعنی 5 تا 9 فروردین از 8 صبح تا 3 عصر فعال هستند.

طباطبایی گفت :در حال حاضر ذخیره خون استان تهران با توجه به شبکه خون خوب است ،اما همچنان نیاز به اهدای خون داریم و از هموطنان تقاضا داریم که برای اهدای خون و نجات جان بیماران (patients)نیازمند به خون و فرآورده های آن به مراکز اهدای خون استان تهران مراجعه کنند .

وی با بیان اینکه نیاز به خون همیشگی است ،تاکید کرد:در پایان سال به دلیل افزایش سفر های نوروزی و همین طور تعداد حوادث رانندگی و افزایش عمل های جراحی نیاز به خون و فرآورد های آن نیز افزایش می یابد ،بنابر این از هموطنان نیک اندیش و خیرخواه می خواهیم که مانند همیشه به کمک بیماران نیازمند به خون بشتابند .

وی اعلام کرد: برای اهدای خون(Blood donation) ،اهداکنندگان با سابقه و همین طور اهداکنندگان مستمر (با سابقه اهدای حداقل دو بار اهدا در سال) در اولویت هستند .

مدیرکل انتقال خون استان تهران تاکید کرد: بانوان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند و ازبانوان هم می خواهیم برای اهدای خون نیز پیش قدم باشند و بیش از پیش به این کار نوع دوستانه اقدام کنند .

در نوروز 96 نزدیک به 10 هزار نفر به مراکز اهدای خون استان تهران مراجعه کرده و 8 هزار و 215 نفر خون اهدا کردند. 52 درصد این افراد از اهداکنندگان مستمر خون بودند و سهم آقایان 96 درصد و خانم ها تنها 4 درصد بوده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: