کد خبر: ۱۸۸۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 17
پتانسیل و ظرفیت های مناسبی از لحاظ نیروی انسانی متخصص، پزشکان حاذق و مراکز مجهز درمانی برای رونق و توسعه گردشگری سلامت در کشور وجود دارد که باید از آنها به نحو مطلوب بهره برد
شفاآنلاین>سلامت> سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس فعالیت دلالان را مهمترین چالش گردشگری سلامت دانست و از نبود سیستم ثبت اطلاعات توریسم سلامت در کشور انتقاد کرد.

به گزارش شفاآنلاین، احمد همتی، حضور و فعالیت دلالان را مهمترین چالش گردشگری سلامت دانست و گفت: پتانسیل و ظرفیت های مناسبی از لحاظ نیروی انسانی متخصص، پزشکان (physicians)حاذق و مراکز مجهز درمانی برای رونق و توسعه گردشگری سلامت در کشور وجود دارد که باید از آنها به نحو مطلوب بهره برد.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی، افزود: افرادی که برای درمان به کشورمان مسافرت می کنند انتظار دارند امور درمانی آنها به صورت منظم و مدیریت شده پیش برود اما وقتی پای دلالان به میان می آید روند درمانی آنها با مشکل مواجه می شود که این معضل به کاهش تعداد گردشگران و مغفول ماندن صنعت توریسم منتهی می شود.

وی افزود: متاسفانه دلالان از سوی افراد سودجویی به کارگیری می شوند تا مسیر گردشگران سلامت را به نفع این افراد فرصت طلب تغییر دهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: در این رابطه نیاز است به گونه ای برنامه ریزی شود که گردشگران سلامت به سرعت به جایی که مرتبط با بیماری(Sickness) و نیاز آنها است مراجعه کنند و به طور قطع اگر این مهم تحقق یابد تعداد گردشگران سلامت افزایش می یابد.

همتی افزود: وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی می توانند با ورود به این موضوع نظارت و مدیریت مناسبی را داشته باشند و چارچوبی را برای جذب بیشتر گردشگر تعریف کنند.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی، از نبود سیستم ثبت اطلاعات گردشگری سلامت در کشور انتقاد کرد و گفت: هر چند کلیاتی از اطلاعات ورود گردشگران سلامت وجود دارد اما به صورت دقیق نیست.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، از وزارت بهداشت درخواست کرد سیستمی برای ثبت اطلاعات گردشگران سلامت طراحی کند و افزود: با این اقدام گردشگران سلامت با استفاده از اطلاعات این سیستم مسیر درست را برای درمان طی کرده و گرفتار دلالان سلامت نمی شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: