کد خبر: ۱۸۸۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 16
شهردار تهران گفت: برخی خبر دروغ می‌سازند و به خبری که خودشان ساخته‌اند؛ حمله می‌کنند.
شفا آنلاین>اجتماعی>نجفی در همایش حراست کل شهرداری تهران با بیان اینکه در طول این ۴۰ سال که مسئولیت‌های مختلفی داشته‌ام، همیشه حامی و مدافع کار حراست بوده ام، گفت: در شهرداری تهران با وجود اینکه حراست به آن معنی که در دستگاه های دیگر وجود دارد، وجود نداشت اما تعمد و اصرار داشتم که یکی از دوستان باسابقه، خوشنام و باتجربه را برای این مسئولیت بیاورم و خوشبختانه آقای قالیباف برای حراست شهرداری تهران معرفی و انتخاب شدند و در این شش ماه نیز از کار حراست راضی هستم.

به گزارش شفا آنلاین:شهردار ادامه داد: حراست در همه دستگاه ها مهم است و به خصوص در دستگاهی همچون شهرداری تهران که در معرض آسیب و فساد بیشتری قرار دارد، این اهمیت دوچندان می شود؛ به ویژه در شهرداری تهران که امروز شعار مبارزه با فساد و شفاف سازی را که اعتقاد قلبی من است، در آن مطرح کردیم و از این جهت کار حراست اهمیت بیشتری پیدا می کند.

وی با بیان اینکه حراست ها در شهرداری و سایر دستگاه ها باید قدرت تحلیل مسائل را داشته باشند تا بتوانند پیش بینی و پیشگیری کنند، افزود: درایت در کار حراست یک ضرورت است، بی درایتی مسئولان حراست می تواند هم برای دستگاه ها و هم برای افرادی که ممکن است حقشان پایمال شده و به آنها ظلم شود، فاجعه بیافریند.یکی از شعارهایی که برای تهران دنبال می کردیم و انشالله دنبال خواهد شد، مسأله اخلاق شهروندی است.

نجفی ادامه داد: ما تحت تأثیر سجایای اخلاقی همه بزرگان انقلاب اسلامی، از حضرت امام (ره) تا شهیدان چمران، رجایی، باهنر، بهشتی، مطهری، شهدای جنگ تحمیلی و شهدای بعد از دفاع مقدس، قرار داریم و کمابیش با آنها ارتباط داشته ایم اما همه این افراد، خاک پای هیچ یک از پیامبران خداوند نمی شوند و همه پیامبران الهی نیز خاک پای پیامبر مکرم اسلام (ص) نمی شوند.

 شهردار با بیان اینکه حراست نباید در گیر و دار مسائل سیاسی بیفتد، تصریح کرد: من از صمیم قلب این شعار را مطرح کردم که «شهرداری تهران باید از مسائل سیاسی فارغ شود» من از قبل از انقلاب اسلامی که با شهید چمران بودم، به دستور ایشان آمدم و این در حالی است که اگر یک ماه دیگر می ماندم، باید از دکترایم در یکی از بهترین دانشگاه های دنیا دفاع می کردم اما وقتی شهید چمران گفت بیا، من آمدم.

وی ادامه داد: از آن روز تا امروز نیز آدم سیاسی بودم و در گروه های مختلف، مواضع سیاسی داشتم اما روزی که وارد شهرداری تهران شدم، گفتم من کسوت سیاسی را از تن به در می کنم و می خواهم به عنوان خدمتگذار مردم خدمت کنم.

بنابراعلام شهرنوشت، شهردار تهران تأکید کرد: از آن روز تا امروز نیز آدم سیاسی بودم و در گروه های مختلف، مواضع سیاسی داشتم اما روزی که وارد شهرداری تهران شدم، گفتم من کسوت سیاسی را از تن به در می کنم و می خواهم به عنوان خدمتگذار مردم خدمت کنم و از شما هم همین انتظار می رود، همچنانکه تا کنون بر اساس آنچه که در حراست ها دیدم، گرایش سیاسی به آن معنی مشاهده نکردم اما همه باید تلاش کنیم تا گزارش ها و برنامه های حراست تحت تأثیر مسائل سیاسی قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه «حراست باید مشاور امین مدیران ما باشد و صیانت از مدیران را جزو وظایف خود قرار دهد» اظهار کرد: ممکن است مدیری خدای ناکرده دچار انحراف شود که در این شرایط شما گزارش داده و پیگیری می کنید و مراجعی هم هستند که رسیدگی می کنند اما این ایده مهم است که شما مأمور صیانت از مدیران هستید و نباید بگذارید که آنها نه تنها انحراف پیدا کنند، بلکه تصمیم نادرست نیز بگیرند؛ بنا بر این با مشورت حراست می شود جلوی خیلی از مسائل را گرفت و برآورد و پیش بینی حراست می تواند در تصمیم گیری مدیران مؤثر باشد.

شهردار تهران بر ضرورت دقت بر روی اخبار جمع آوری شده توسط حراست تأکید کرد و گفت: یکی از آفات انقلاب ما همین خبرگیری ها است، همچنانکه در هر جا و در هر جمعی، قبل از آنکه احوال یکدیگر را بپرسیم، می گوییم چه خبر؟ و عده ای از افراد حتی اگر خبر محرمانه ای هم نداشته باشند، یک چیزی می سازند؛ اگر از جایی رد شده اند و یک چیزی به گوششان خورده، آن را طوری نقل می کنند که گویی در کانون آن موضوع قرار داشته اند و این موضوع بدی است و واقعاً یکی از آفات انقلاب ما به شمار می رود.

وی به وجود تب خبر گرفتن و افشای خبرهای دروغین اشاره و آن را یکی از آفات اخلاقی کشور دانست که در طول 40 سال نه تنها حل نشده، بلکه روز به روز بدتر نیز شده است.

نجفی دقت در اخبار دریافتی توسط حراست ها و توجه به پشت پرده اخبار را مورد تأکید قرار داد و گفت: البته در این میان، رسانه ها و مخالفان جای خود را دارند؛ به عنوان نمونه یک اتفاقی که در شهرداری تهران نیفتاده یا اصلاً قرار نیست رخ دهد را اول به عنوان خبر اعلام می کنند و می گویند که آقا یا خانم فلانی قرار است به عنوان مدیر فلان قسمت منصوب شود؛ بعد شروع می کنند به خبری که خودشان ساخته اند، حمله می کنند که این فرد دارای این سابقه است و در زمان گذشته این کارها را انجام داده است و این در حالی است که اصل خبر دروغ بوده و بر اساس آن چیزی که خودشان ساخته اند، صحبت می کنند.

نجفی عنوان کرد: اخیراً یکی از اعضای شورای شهر گفته وقتی نجفی به لهستان رفت، یک قراردادی برای خرید اتوبوس با یک شرکتی انعقاد کرده که اصلاً آن شرکت وجود خارجی ندارد! بعد هم مخالفان به مسخره گفتند خالی بندی شهردار بوده و موافقان هم گفتند چنین چیزی شنیده شده است و این در حالی است که اصلاً در آنجا قراردادی نداشتیم؛ ما گزارشی که بعد از سفر دادیم، گفتیم به دلیل اینکه سیستم حمل و نقل عمومی ورشو بسیار جالب و پیشرفته است، ما درباره همکاری در زمینه حمل و نقل عمومی صحبت هایی کردیم اما نه قراردادی بستیم و نه اتوبوسی خریدیم.

وی افزود: در ورشو بیش از 70 درصد حمل و نقل شهری به واسطه حمل و نقل عمومی صورت می گیرد که این عدد به جز تاکسی است و با محاسبه تاکسی ها، سهم حمل و نقل عمومی به بیش از 90 درصد می رسد و این در حالی است که در حال حاضر در تهران، سهم حمل و نقل عمومی از سفرهای درون شهری 20 درصد است که با احتساب تاکسی ها، این رقم به 40 درصد می رسد.

شهردار تهران خطاب به مسئولان حراست تأکید کرد: زمانی که با خبری برخورد می کنید، مقداری پشت پرده آن را هم ببنیید و اطلاعات خود را تقویت کنید و همچنین در کنار خبر به تحلیل های جنبی و حاشیه ای هم توجه کنید که چه بسا خیلی از این خبرها دروغ باشد.

وی افزود: همچنانکه درباره حضرت رسول (ص) نیز مطالبی را به دروغ عنوان می کردند و ممکن بود بعضی از مسلمانان نیز این مطالب را درباره حضرت و یا همسران ایشان بیان کنند تا جایی که در قرآن هم صراحت دارد؛ درباره حراست هم چه بسا آنچه به شما می رسد، ممکن است صحت نداشته باشد اما خدای ناکرده گزارش های شما باعث نشود عده ای در تصمیم گیری اشتباه کنند و در قضاوت نسبت به دیگران دچار خطا شوند.

شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم خداوند به ما توفیق بدهد تا مسئولیت های خود را به نحو احسن انجام داده و تا آخر عمر پایبند انقلاب اسلامی باقی بمانیم.

قبل از سخنان شهردار تهران، رییس سازمان حراست کل کشور با تأکید بر اهمیت و حساسیت کار حراست در مدیریت مخاطراتی که در مقطع زمانی فعلی با آنها مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: حراست در سازمان ها از جایگاه ویژه ای برخوردارند و در این میان، نقش حراست در مجموعه بزرگ و مهمی همچون شهرداری تهران از اهمیت مضاعف برخوردار است.

خانی با اشاره به اهمیت و ضرورت سلامت همکاران حراست، به بیانات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) که «با دستمال کثیف نمی شود شیشه را تمیز کرد» استناد و تأکید نمود: باید از پذیرش هر گونه هدیه و وجوه در عناوین مختلف که می تواند مقدمه آلودگی های مالی بعدی باشد، به شدت پرهیز شده و سلامت سسیتم های نظارتی را پیش در آمد صیانت از عملکرد مجموعه های اجرایی بدانیم.

گفتنی است، در ابتدای این همایش، رییس حراست کل شهرداری تهران ضمن تشریح اقدامات به عمل آمده، نسبت به ارائه گزارش عملکرد این مجموعه در 6 ماه اخیر و تبیین وضعیت فعلی مجموعه مدیریت شهری از منظر حراست را اقدام کرد.

حمید قالیباف با ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه های حراست در صیانت از مدیران و کارکنان شهرداری تهران، اهداف و اولویت های این مجموعه در سال 97 را توضیح داد و تأکید کرد: با توجه به حجم مالی بالا و انواع مخاطراتی که مدیریت شهری را تهدید می کند، باید با هشیاری کامل و بیش از پیش، تمام توان خود را در جهت صیانت از این مجموعه به کار گرفته و به شهر و شهروندان خدمت نماییم.ایلنا


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: