کد خبر: ۱۸۸۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۹ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 16
قدیم الایام سم زدایی بدن در حمام صورت می گرفت. اما حمام های یکی دو ساعته پر از بخار و کیسه کشی با سفیداب و لیف پر از کف و آب کشی با شستن سر و صورت و پاها با آب سرد در انتهای حمام جای خود را به دوش گرفتن های چند دقیقه ای داده است
شفاآنلاین>سلامت> روش های فوق العاده سم زدایی بدن در حمام . روزگار حمام های قدیمی تقریبا به سر آمده است. کیسه کشیدن در حمام های سنتی ایرانی یکی از روش های سم زدایی پوست بدن بود. اگر به حمام های سنتی دسترسی ندارید از این روش های جدید برای سم زدایی و طراوت پوست بدن در خانه استفاده کنید.

به گزارش شفاآنلاین، قدیم الایام سم زدایی بدن در حمام  صورت می گرفت. اما حمام های یکی دو ساعته پر از بخار و کیسه کشی با سفیداب و لیف پر از کف و آب کشی با شستن سر و صورت و پاها با آب سرد در انتهای حمام جای خود را به دوش گرفتن های چند دقیقه ای داده است. راستش در روش قدیمی حمام خیلی هم آب مصرف(Consumption) نمی شد. بلکه آب به روش درستی برای حمام کردن مورد استفاده قرار می گرفت.
 
هر چند پوست هر چند روز یک بار خود را پاک سازی می کند، ولی باید برای حفظ اولین سپر محافظتی بدن در برابر انواع سم ها و میکروب ها به خوبی از آن مراقبت کنیم. زیبایی و طراوت پوست هم که آرزوی هر کسی است.

بمب طراوات و سم زدایی بدن در حمام  با پرتقال و گل محمدی

بهتر است از روغن پرتقال وحشی و روغن خالص گل محمدی استفاده کنید. ما ترکیبات فوق العاده سم زدایی بدن در حمام را برایتان می نویسیم. ولی هر کدام را نتوانستید پیدا کنید یا شکی در پیدا کردن نوع خالص آن دارید از خواص بقیه مواد بهره بگیرید.

مواد لازم:

جوش شیرین : یک فنجان

آب لیموترش تازه : نصف فنجان

نشاسته ذرت : یک قاشق غذاخوری

نمک دریا : نصف فنجان

روغن بادام : یک و نیم قاشق چایخوری

روغن نارگیل : یک قاشق چایخوری

روغن فندق: یک قاشق چایخوری

روغن گل محمدی: چند قطره

روغن پرتقال وحشی : چند قطره

روش تهیه :

ابتدا مواد خشک مثل جوش شیرین و نمک را با هم مخلوط کنید. در ظرف دیگری بقیه مواد را که شامل انواع روغن و آب لیموترش تازه است مخلوط کنید. حالا همه مواد را با هم ترکیب کرده و هم بزنید. اجازه بدهید این ترکیب به مدت ۱ تا ۲ روز در فضای اتاق بماند و خشک شود. این ترکیب را می توانید در یخچال تا ۳ هفته نگهداری کنید. حالا کافی است آن را به وان حمام اضافه کنید و بیست دقیقه ای در آن با آرامش پوستتان را سم زدایی کنید و طراوت ببخشید.
سم زدایی بدن در حمام  با وانیل و یاسمن

اگر به دنبال یک احساس خوب، بازسازی سلول ها و یک راه آرامش بخش می گردید از این ترکیب استفاده کنید.

نمک دریا : نصف فنجان

نمک اپسوم ( یا منیزم سولفات) : یک فنجان

روغن گل یاسمن : ۳ قطره

روغن لیمو: ۳ قطره

عصاره وانیل : ۸ قطره

همه مواد را در یک ظرف پلاستیکی یا سرامیکی مخلوط کنید و روی آن را بپوشانید. از این ترکیب مثل یک اسکراب استفاده کنید. ولی قبل از مصرف دوباره آن را به خوبی به هم بزنید. از این ترکیب می توانید هر بار برای اسکراب بدن بین ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری استفاده کنید.

سم زدایی بدن در حمام  با اسکراب زنجبیل برای پاکسازی و درخشان شدن پوست

زنجبیل خاصیت ضدمیکروبی و ضدباکتریایی بسیار خوبی دارد. این اسکراب قادر است سمومی را که در نتیجه استفاده از انواع آرایش ها روی پوست (Skin)تان جمع شده پاک کرده و ظاهری صاف و درخشان به آن ببخشد. از این مواد استفاده کنید.

مواد لازم:

زنجبیل تازه : ۱ عدد متوسط

نمک دریا : ۱ قاشق غذاخوری

لیموترش تازه : ۱ قاشق غذاخوری یا چند قطره روغن لیمو

زنجبیل را بکوبید. مواد را در یک ظرف پلاستیکی مخلوط کرده و در آن را بپوشانید. این ترکیب را  به محض درست کردن قبل از حمام استفاده کنید.
حمام نمک مخصوص کمر درد

نمک اپسوم به دلیل ترکیبات آن که حاوی منیزیم و سولفات می باشد، یک درمانگر طبیعی برای رفع کمردرد و گرفتگی عضلات است. رفع التهابات و سم زدایی پوست از دیگر خواص این نوع نمک است.  از این ترکیب استفاده کنید:

نمک اپسوم : دو فنجان

جوش شیرین : ۱ فنجان

روغن نعنا فلفلی : ۱۰ قطره

روغن اکالیپتوس : ۶ قطره

روغن رزماری : ۵ قطره

روغن اسطوخودوس یا لاوندر : ۶ قطره

روغن دارچین : ۵ قطره

گل های اسطوخودوس خشک شده : ۲ قاشق غذاخوری

ابتدا نمک و جوش شیرین را در یک ظرف پلاستیکی با هم مخلوط کنید. سپس روغن ها را اضافه کرده و خوب به هم بزنید. ترکیب را در یک ظرف شیشه ای دردار بریزید و هر بار یک فنجان از این ترکیب را برای حمام استفاده کنید.
سم زدایی و آرامش با نمک

در صورتی که بتوانید از نمک های دریاچه های نمک مثل ارومیه پیدا کنید که بهترین انتخاب را داشته اید. در غیر این صورت سعی کنید از سنگ نمک استفاده کنید نه از نمک های تصفیه شده ید دار. این ترکیب را درست کنید:

نمک دریا: یک و نیم فنجان

نمک اپسوم: نصف فنجان

خاک رس ( با دانه ریز):   یک هشتم فنجان

روغن اسطوخودوس : ۷ قطره

همه مواد را می توانید در یک ظرف شیشه ای ریخته و با یک قاشق یا چنگال چوبی یا پلاستیکی مخلوط کنید. هر بار مقداری از این ترکیب را به حمام برده تا به عنوان اسکراب از آن استفاده کنید.

سم زدایی بدن در حمام  با اسطوخودوس، رزماری و نمک

این سکراب خوش رایحه علاوه بر تمیز کردن پوست و سم زدایی آرامش بخش هم  هست. خاصیت ضد درد رزماری در تسکین دردها باعث می شود تا این اسکراب را قبل از خواب به شما توصیه کنیم. این اسکراب را این طور تهیه کنید:

نمک دریا : ۱ فنجان

نمک اپسوم: سه چهارم فنجان

جوش شیرین : یک چهارم فنجان

رزماری تازه خرد شده : ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری

روغن رزماری : ۶ تا ۸ قطره

روغن اسطوخودوس: ۱۰ قطره

ابتدا نمک ها و جوش شیرین را در یک ظرف شیشه ای یا پلاستیکی مخلوط کنید. سپس روغن ها را اضافه کرده و با یک قاشق چوبی یا پلاستیکی مواد را خوب مخلوط کنید. بهتر است آن را در یک ظرف شیشه ای تیره نگهداری کنید. در صورتی که ظرف شیشه ای تیره ندارید می توانید بیرون ظرف را با پارچه های تیره بپوشانید.

حمام شیر خانگی

می توان گفت لاکچری ترین حمام خانگی حمام شیر است که علاوه بر سم زدایی، حس طراوت و تازگی خاصی به پوست می دهد. پوست های خشک و خسته با استفاده از این ترکیب مثل ابریشم نرم می شود.

مواد لازم:

شیرنارگیل : ۱ فنجان ( می توانید از پودر شیرنارگیل هم استفاده کنید)

جوش شیرین : نصف فنجان

نشاسته ذرت : نصف فنجان

روش تهیه : تمام مواد را در یک ظرف پلاستیکی یا شیشه ای مخلوط کنید. اگر دوست دارید می توانید یکی از روغن هایی که رایحه اش را دوست دارید به این ترکیب اضافه کنید. از این ترکیب باید در وان حمام استفاده کنید. وقتی وان را از آب پرکردید نصف فنجان از این ترکیب را در آب ریخته و حدود نیم ساعت بدن تان را در معرض این ترکیب رفع خشکی پوست قرار دهید.

سم زدایی بدن در حمام با اسطوخودوس

یک ترکیب ساده از نمک و اسطوخودوس روش ساده ای برای آرامش دادن به پوست و روحیه تان است.

مواد لازم:

نمک اپسوم: یک فنجان

جوش شیرین : ۱ فنجان

روغن اسطوخودوس: ۱۰ قطره

تمام مواد را با هم ترکیب کنید و به مدت ۲۰ دقیقه در وان حمام خود را در این ترکیب آرامش بخش و سم زدا رها کنید.

اسطوخودوس و اکالیپتوس

این ترکیب هم خاصیت فراوانی دارد. بعد از یک سرماخوردگی سفت و سخت، انفلوانزا، یا حتی سینوزیت این بهترین حمامی است که می توانید داشته باشید. بعد از این حمام کاملا احساس می کنید تمام عفونت ها و میکرب ها از بدن تان خارج شده است و تندرستی به طور کامل به بدن تان بازگشته است.

مواد لازم:

نمک اپسوم: ۲ فنجان

اسطوخودوس خشک شده : نصف فنجان

روغن اسطوخودوس: ۵ تا ۶ قطره

روغن اکالیپتوس: ۱۰ قطره

تمام مواد را در یک ظرف مخلوط کنید. وقتی وان حمام را از آب پرکردید این مواد را در آن بریزید و بین نیم تا یک ساعت در این آب درمانی دراز بکشید.

حمام شیر بادام یا نارگیل

این حمام برای پوست های خشک یا در روزهای سرد زمستان معجزه می کند.

مواد لازم:

نمک اپسوم : ۱ فنجان

جوش شیرین : نصف فنجان

شیربادام : نصف فنجان

روغن نارگیل : ۲ قاشق چایخوری

روغن بادام یا هر روغنی که رایحه اش را دوست دارید : ۱۰ تا ۱۵ قطره

این ترکیب را هم وقتی آماده کردید در وان حمام بریزید خوب به هم بزنید و به مدت ۲۰ دقیقه پوستتان را در معرض خواص درمانی و پرطراوت آن قرار دهید.

به این چند نکته برای سم زدایی بدن در حمام توجه کنید

برای استفاده بهتر از اسکراب ها، ابتدا سر و بدن خود را به روال معمول بشویید. به این ترتیب پوست در معرض بخارات حمام هم قرار می گیرد و آمادگی بیشتری برای سم زدایی دارد. سپس با بستن دوش اسکراب را به مدت چند دقیقه روی پوست بدن تان بسابید. سپس آب کشی کنید.

برای ترکیباتی که باید از وان استفاده کنید، باز هم بهتر است ابتدا سرو بدن تان را بشویید و سپس در وان که ترکیبات را در آن وارد کرده اید دراز بکشید. سپس بدن را آب کشی کنید.

بهتر است هر هفته یک یا دو بار از این روش ها استفاده کنید. بعد از مدتی متوجه می شوید کدام ترکیب برای بدن شما مناسب تر است یا هر بار با توجه به روحیه تان از کدام ترکیبات استفاده کنید.

مواد را در ظروف شیشه ای یا پلاستیکی با هم ترکیب و در ظروف شیشه ای تیره نگهداری کنید.
پیشنهاد ما برای سم زدایی بدن در حمام

اگر به حمام های سنتی دسترسی دارید بد نیست هر ماه یک بار با استفاده از کیسه و سفیداب یا قره قوروت (قارا) پوستتان را سم زدایی کنید. قره قرورت ضمن سم مزدایی یک تناژ قهوه ای خوشرنگ به پوست می دهد.

سپس از ماسک حنا به این روش استفاده کنید:

یک فنجان حنا را قبل از حمام با یکی دو لیوان آب جوش کاملا مخلوط کنید تا شکل خمیری بگیرد. بعد از حمام کامل و کشیدن کیسه و شستن کامل بدن با صابون یا بدن شویه و لیف؛ مقداری از خمیر حنا را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی پوستتان بگذارید. علاوه بر نرمی و لطافت و سم زدایی بدن، پوست یک تناژ طلایی رنگ هم پیدا می کند. اگر پوستتان سریع رنگ می گیرد از دست کش استفاده کنید تا کف دستتان رنگی نشود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: