کد خبر: ۱۸۸۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۰ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 16
درد یکی از مکانیسم‌های مهم بیولوژیکی است. هنگامیکه جایی در بدن ما آسیب دیده باشد درد آن را به ما اطلاع می‌دهد و ما را به سوی عدم فعالیت سوق می‌دهد، تا انرژی بدنمان منجر به درمان قسمت آسیب دیده شود.
شفا آنلاین>اجتماعی>سلامت>پی بردن به ناحیه‌ای از مغز که می‌تواند درد را کاهش دهد، راه را برای تولید داروهای مسکن غیرمخدر هموار می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین:محققان دانشگاه "کمبریج" می‌گویند درک جدیدی در مورد اینکه چگونه مغز ما سیگنال‌های درد را کنترل می‌کند، می‌تواند منجر به تولید نسل جدیدی از داروهای مسکن شود. درد یکی از مکانیسم‌های مهم بیولوژیکی است. هنگامیکه جایی در بدن ما آسیب دیده باشد درد آن را به ما اطلاع می‌دهد و ما را به سوی عدم فعالیت سوق می‌دهد، تا انرژی بدنمان منجر به درمان قسمت آسیب دیده شود. تحقیقات جدید نشان داده است که این سیستم تسکین دهنده طبیعی در کدام قسمت مغز کنترل می‌شود و این تحقیق راه‌های جدیدی را برای تولید داروهای مسکن غیرمخدر ارائه می‌دهد.
در این تحقیق جدید که توسط دانشمندان دانشگاه "کمبریج" انجام شد، محققان درک می‌کنند که چگونه مغز به طور فعال از طریق سیستم مسکن درون زاد که به نظر می‌رسد سیگنال‌های درد را کاهش می‌دهند، درد را در بدن کنترل می‌کند. این تیم یک آزمایش جالب برای قسمت‌هایی از مغز که میزان درد در سراسر بدن را کنترل و میزان می‌کند، طراحی کردند.
بن سیمور (Be- Seymour)سرپرست این تحقیق می‌گوید: ما در حال تلاش هستیم تا درک کنیم سیستم مسکن درون زاد چیست و چرا ما این سیستم را در بدنمان داریم و این سیستم چگونه کار می‌کند و این سیستم در کجای مغز کنترل می‌شود. در اولین آزمایش، از داوطلبان خواستند تا یک منبع خارجی بسیار گرم را روی دستان خود قراردهند که این گرما می‌توانست با بازی کردن کاهش یابد که این باعث می‌شد آنها یک دکمه خاصی را فشار دهند. درجه سختی در بازی متغیر بود و داوطلبان دائماً میزان درد خود را ارزیابی می‌کردند. نتایج شگفت‌آور نشان داد که وقتی یک فرد به طور فعال برای فشار دادن دکمه سمت راست اقدام می‌کرد، میزان درد کاهش می‌یافت، اما زمانی که افراد می‌دانستند که کدام دکمه را فشار دهند، درد کاهش نمی‌یافت. آزمایش بعدی این بود که این سیگنال کنترل کننده درد دقیقاً از کدام قسمت مغز می‌آید. یک ناحیه بسیار خاص در قسمت کوچکی از «قشر جلویی مغز» (prefronta- cortex)پشت مرکز پیشانی شناسایی شد.
سیمور افزود: این نتایج یک تصویر از اینکه چرا و چگونه مغز تصمیم می‌گیرد درد را در شرایط خاصی کنترل کند و یا به درد پایان دهد، ایجاد و شناسایی می‌کند که پشت مرکز پیشانی به عنوان یک مرکز تصمیم گیری انتقادی، درد در مغز را کنترل می‌کند. نتیجه‌گیری هیجان انگیز این است که در شرایطی که این درد مانع از انجام فعالیت افراد می‌شود، این ناحیه از مغز می‌تواند موقتاً احساس درد را کاهش دهد. این تحقیق در مجله "eLife" منتشر شد.سپید
Gizmag

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: