کد خبر: ۱۸۸۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 15
دیروز ارزش سهام بازارهای بورس آسیا به‌دلیل نگرانی از اعمال سیاست‌های تعرفه‌ای بیشتر در امریکا کاهش یافت چرا که سرمایه‌گذاران معتقدند وزیر جدید امور خارجه امریکا بیشتر ازسیاست‌های تولید داخل و اعمال تعرفه حمایت خواهد کرد
شفاآنلاین>بیمه و بانک> در پی اخراج وزیر امور خارجه امریکا بازارهای بورس آسیا به‌دلیل نگرانی از تشدید سیاست‌های تعرفه‌ای در کاخ سفید فرو ریخت.

به گزارش شفاآنلاین، برکناری رکس‌تیلرسون وزیر امور خارجه امریکا از سوی ترامپ بازارهای جهانی را هم بر هم زده است. ترامپ رئیس جمهوری امریکا تیلرسون را روز سه‌شنبه و بعد از یکسری اختلافاتی که بر سر سیاست‌های کره شمالی، روسیه و ایران داشتند برکنار کرد و مایک پامپئو رئیس سیا را به این سمت برگزید.

دیروز ارزش سهام بازارهای بورس آسیا به‌دلیل نگرانی از اعمال سیاست‌های تعرفه‌ای بیشتر در امریکا کاهش یافت چرا که سرمایه‌گذاران (Investors)معتقدند وزیر جدید امور خارجه امریکا بیشتر ازسیاست‌های تولید داخل و اعمال تعرفه حمایت خواهد کرد. از سوی دیگر احتمال اعمال تعرفه بر محصولات وارداتی از چین نیز افزایش بیشتری خواهد داشت.

فاصله گرفتن سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری روی بازارهای بورس ارزش دلار را کاهش و قیمت اوراق قرضه را افزایش داد.

بر این اساس شاخص بازارهای بورس آسیا و اقیانوسیه خارج از ژاپن کاهش 0.3 درصدی داشت و از بیشترین میزان یک و نیم ماه گذشته خود فاصله گرفت.

ارزش سهام استرالیا در اوایل امروز 0.8 درصد کاهش یافت همچنین شاخص نیکی ژاپن نیز افت 0.8 درصدی داشت . همچنین متعاقب برکناری وزیر امور خارجه امریکا بازارهای وال استریت نیز به هم ریخت. شاخص داوجونز کاهش 0.7 درصدی داشت و اس اند پی نیز 0.6 درصد افت کرد. همچنین شاخص نزدک نیز کاهش(Decrease) یک درصدی را تجربه کرد.

بر اساس این گزارش ترامپ رکس‌تیلرسون وزیر امور خارجه این کشور را روز گذشته پس از یکسری اختلافاتی که درباره سیاست‌های کره شمالی، روسیه و ایران داشتند برکنار کرد و رئیس سیا مایک پامپئو را به این سمت برگزید.

ارزش دلار کاهش یافت
در پی اخراج وزیر امور خارجه امریکا توسط دونالد ترامپ و نبودن شفافیت سیاسی در کاخ سفید، ارزش دلار در برابر سبدی دیگر از ارزها کاهش یافت و به کمترین میزان ۶ روز گذشته رسید.

پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا تیلرسون وزیر امور خارجه این کشور را برکنار کرد، دلار پول رایج این کشور ارزش خود را از دست داد و در برابر ین و دیگر ارزهای اصلی کاهش یافت.

نوسان در دلار به یک چرخه تکراری تبدیل شده و یک هفته پیش ارزش خود را زمانی که گری‌کوهن مشاور اقتصادی کاخ سفید برکنار شد تجربه کرد، چرا که سرمایه‌گذاران اعتماد خود را به دلار از دست دادند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: