کد خبر: ۱۸۸۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 15
مهم این است که هنگام شوخی طرفین با هم بخندند، در یک رابطه ناسالم زن یا مرد به جای شوخی نیش می‌زند و همسرش را آزار می‌دهد وقتی هم با شکایت او مواجه می‌شود می‌گوید شوخی کردم، ظرفیت داشته باش
شفاآنلاین>اجتماعی> شوخی یک بخش اصلی در روابط طولانی مدت مانند رابطه‌های زناشویی است. رفتاری که در عین اجتناب‌ناپذیربودن بسیار حساس است. خیلی وقت‌ها طرفین با هربار صدا کردن یکدیگر با برخی الفاظ زشت و در قالب شوخی تیشه‌ای به ریشه رابطه می‌زنند حتی اگر از قدمت رابطه سالیان سال گذشته باشد.

به گزارش شفاآنلاین، دکترفرشاد نجفی‌پور روانشناس در این باره می‌گوید: مهم این است که هنگام شوخی طرفین با هم بخندند، در یک رابطه(Relation) ناسالم زن یا مرد به جای شوخی نیش می‌زند و همسرش را آزار می‌دهد وقتی هم با شکایت او مواجه می‌شود می‌گوید «شوخی کردم، ظرفیت داشته باش».

به‌گفته این روانشناس یک شوخی به نظر ساده می‌تواند دو رفتار ناسالم کنایه زدن و شماتت کردن را به‌دنبال داشته باشد. اینکه هیچ حقی در خصوص ناراحت شدن بعد از یک شوخی اشتباه به طرف مقابل ندهید مطمئن باشید گام‌های بلندی در جهت تخریب رابطه برداشته اید.

نجفی‌پور انتقاد و تحقیر کردن‌های پی‌در‌پی را نیز از جمله رفتارهای نادرست در یک رابطه می‌داند و می‌افزاید: هرگز از جملاتی مانند «اینکاره نیستی»، «چه فایده»، «خوش باش» و... استفاده نکنید زیرا سبب تضعیف اعتماد به نفس(Self Confidence) و در نهایت دلسرد شدن همسرتان خواهد شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: