کد خبر: ۱۸۸۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 13
کمپین اهدای خون در پنج‌شنبه آخر سال بر اساس تفکر اهدای خون داوطلبانه و نذر خون شکل گرفته است، پویشی که می‌خواهد سرخی زندگی را در روزهای پایانی سال به بیمارانی اهدا کند که همانند همه روزهای سال به خون نیاز دارند.
شفاآنلاین>سلامت>سخنگوی سازمان انتقال خون گفت :پویش اهدای خون در پنج شنبه آخر سال به منظور خیرات و شادی روح درگذشتگان و کمک به بیماران نیازمند به خون و فرآورده های آن راه اندازی شده است.

به گزارش شفاآنلاین،بشیر حاجی بیگی افزود: کمپین اهدای خون در پنج‌شنبه آخر سال بر اساس تفکر اهدای خون داوطلبانه و نذر خون شکل گرفته است، پویشی که می‌خواهد سرخی زندگی را در روزهای پایانی سال به بیمارانی اهدا کند که همانند همه روزهای سال به خون نیاز دارند.

وی ادامه داد: روزهای پایانی سال، روزهایی شلوغ برای همه مردم است؛ اما این شلوغی کار و زندگی را بگذارید کنار بیمارانی که در اتاق‌های عمل بیمارستان‌ها چشم انتظار خون هستند و شلوغی کار و زندگی ندارند و در انتظار لبخند زندگی چشم به راه هستند.

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت : آخرین پنج‌شنبه سال بهترین فرصت برای نذر خون و خیرات برای شادی روح درگذشتگان است؛ نذری که می‌تواند جان کسی را نجات بدهد.

وی اعلام کرد: این کمپین رسانه‌ای با حمایت سازمان انتقال خون کشور و توسط پایگاه خبری ایران پزشک راه اندازی شده است و با دو هشتگ #قهرمان_باش و #سرخی_زندگی مورد حمایت تعدادی از انجمن‌های خیریه و برخی خبرگزاری‌ها و کانال‌های تلگرامی قرار گرفته است.

حاجی بیگی تاکید کرد:اهداکنندگان خون می توانند ،برای اهدای خون داوطلبانه و نذر خون در آخرین پنج‌شنبه سال، به نزدیک‌ترین مرکز انتقال خون محل سکونت یا کار خود مراجعه کنند.

وی گفت :بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان انتقال خون، کارکنان انتقال خون در سراسر کشور برای این کمپین و حضور اهداکنندگان خون آمادگی کامل دارند.

پیش از این سخنگوی سازمان انتقال خون گفته بود که از ابتدای فروردین تا پایان بهمن امسال، سه میلیون و 334 هزار و 715 واحد خون و فرآورده شامل، گلبول قرمز فشرده، پلاکت و پلاسما در مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شد.

وی ضمن تشکر از همه شهروندانی که با اهدای خون خود برای نجات جان شهروندان اقدام می کنند، گفت: همه ساله با فرارسیدن فصل سرما میزان مراجعه مردم به مراکز انتقال خون برای اهدای خون کم می شود و همچنین در ایام نوروز نیز میزان مصرف خون افزایش می یابد .

سخنگوی سازمان انتقال خون ادامه داد: در کلان شهرها به خاطر ارجاع بیماران و افزایش عمل های جراحی بخصوص در روزهای پایانی سال این کاهش محسوس تر است.

حاجی بیگی از شهروندان خواست تا هنگام اهدای خون کارت ملی همراه داشته باشند.
وی تاکید کرد: حداقل سن اهدای خون در کشور 18 سال و حداکثر 60 سال است و آقایان در سال 4 بار و خانم ها در سال 3 بار می توانند خون اهداکنند به شرطی که بیش از 50 کیلو گرم وزن داشته باشند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: