کد خبر: ۱۸۸۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 10
بر اساس تفاهم نامه ای بین محک و یک شرکت خودروسازی مقرر شد که این شرکت هزینه انجام آزمایش تعیین HLA پنج هزار نمونه مربوط به داوطلبان اهدای سلول‌های بنیادی خون‌ساز را برای ایجاد اولین مرکز پذیره‌نویسی غیردولتی و غیرانتفاعی در بیمارستان محک از طریق اختصاص مبلغی ثابت از محل فروش خودروهای خود تأمین کنند
شفاآنلاین>سلامت>یک شرکت خودروسازی ، منابع مالی برای ثبت پنج هزار نمونه اولیه در مرکز پذیره‌نویسی سلول‌های بنیادی خون‌ساز را فراهم کرد.

به گزارش شفاآنلاین،بر اساس تفاهم نامه ای بین محک و یک شرکت خودروسازی مقرر شد که این شرکت هزینه انجام آزمایش تعیین HLA پنج هزار نمونه مربوط به داوطلبان اهدای سلول‌های بنیادی خون‌ساز را برای ایجاد اولین مرکز پذیره‌نویسی غیردولتی و غیرانتفاعی در بیمارستان محک از طریق اختصاص مبلغی ثابت از محل فروش خودروهای خود تأمین کنند.

بر اساس این گزارش ، بخش پیوند سلول‌های بنیادی بیمارستان فوق‌تخصصی این موسسه خیریه همواره با چالش تأمین سلول‌ بنیادی‌ خون‌ساز سازگار با کودک نیازمند به پیوند، روبرو بوده است. چرا که یک بیمار، حدود 25 درصد شانس دارد تا از والدین، خواهر، برادر یا خویشاوندان، سلول بنیادی دریافت کند.

بنا به این گزارش، مواردی چون تک فرزندی نیز زمینه کاهش این شانس را فراهم کرده است. در این میان تعداد اندک اعضای داوطلب در مراکز پذیره‌نویسی و بانک‌های داخلی و نیز هزینه بالای جستجوی اطلاعات در مراکز بین‌المللی، مشکلات انتقال نمونه از دیگر کشورها و عدم سازگاری ژنتیکی نمونه‌های دریافت شده از خارج کشور ضرورت توسعه مراکز پذیره‌نویسی داخلی را ایجاب می‌کند.

از آنجایی که یکی از چالش‌های مراکز پذیره‌نویسی، برآورده کردن هزینه‌های مرتبط با آزمایش و اقدامات مورد نیاز برای ثبت اطلاعات اهداکنندگان است، موسسه خیریه محک پس از عقد تفاهم‌نامه‌ای و در قالب تعریف یک پروژه مسئولیت اجتماعی با بخش خصوصی، منابع مالی برای ثبت پنج هزار نمونه اولیه در مرکز پذیره‌نویسی سلول‌های بنیادی خون‌ساز را فراهم آورد.

در حال حاضر بیش از سه هزار و 500 داوطلب نمونه بزاق خود را در مرکز پذیره‌نویسی محک ثبت‌ کرده‌اند تا نجات‌بخش جان یک بیمار نیازمند به پیوند باشند.

از آنجایی که ارزش وجودی این مراکز به تعداد اطلاعات ثبت شده مطابق با استانداردهای جهانی است، بنگاه‌های اقتصادی نیز در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خود کارکنان خود را جهت اهدای نمونه در این مرکز ترغیب کرده‌اند.
برچسب ها: سلامت ، آزمایش ، خودروسازی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: