کد خبر: ۱۸۸۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 10
به همت وزیر بهداشت و نمایندگان مجلس حدود یک سال پیش اورژانس کشور تبدیل به یک سازمان شد و این مسئله چابکی این سازمان را به همراه داشت همچنین ماه گذشته اساسنامه سازمان به تأیید شورای نگهبان رسید و ابلاغ شد
شفا آنلاین>سلامت>سرپرست اورژانس کشور از انعقاد تفاهم‌نامه با مسئولان فرودگاه پیام خبر داد و گفت: براساس این تفاهم‌نامه دو بالگرد جدید به اورژانس هوایی افزوده می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، پیرحسین کولیوند در نشست خبری در ارتباط با مجموعه انتقادات انجام گرفته از ابتدای سال جاری توسط سازمان اورژانس گفت: به همت وزیر بهداشت و نمایندگان مجلس حدود یک سال پیش اورژانس(Emergency) کشور تبدیل به یک سازمان شد و این مسئله چابکی این سازمان را به همراه داشت همچنین ماه گذشته اساسنامه سازمان به تأیید شورای نگهبان رسید و ابلاغ شد.

وی به روند اقدامات صورت گرفته توسط اورژانس در زلزله سرپل ذهاب، مراسم اربعین حسینی  و وقوع برف و کولاک در کشور اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در همه این این موضوعات اورژانس کشور توانست با موفقیت لازم را جهت کمک به حادثه‌دیدگان انجام دهد و از جمله دستگاه‌هایی بودیم که در این راستا شاکی نداشتیم.

دو بالگرد جدید به اورژانس هوایی افزوده می‌شود
سرپرست اورژانس کشور  گفت: بالگردهای اورژانس هوایی(Air Emergency) را در حال حاضر به 34 مورد رساندیم و طی تفاهم‌نامه با مسئولان فرودگاه پیام دو فروند بالگرد بل 215 تحویل نیروهای اورژانس داده خواهد شد و بر این اساس دو شهر دیگر مجهز به اورژانس هوایی می‌شوند.

کولیوند ادامه داد: 19 هزار مصدوم توسط اورژانس هوایی جابه‌جا شده که 60 درصد آنها بلافاصله به اتاق عمل منتقل شده‌اند.

وی بیان داشت: تأکید ناوگان زمینی در دستور کار قرار دارد و نوسازی و افزایش آمبولانس‌ها از سیاست‌های سازمان اورژانس است.

ارائه 600 موتور آمبولانس در شهرهای کشور
سرپرست اورژانس کشور در مورد فعالیت موتور آمبولانس‌ها در پایتخت گفت: استفاده از این وسیله زمان رسیدن به مددجو و حادثه‌دیده را کاهش داده و هزینه مصرف سوخت را به شدت کم کرده است و ما می‌توانیم در مأموریت‌ها بیشتر پاسخگو باشیم.

وی از ارائه 500 تا 600 موتور آمبولانس به سایر شهرها خبر داد و گفت: این موتور آمبولانس‌ها خریداری شده و به زودی در اختیار اورژانس قرار می‌گیرد.

انجام سونوگرافی در آمبولانس
سرپرست اورژانس کشور  با استفاد از تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) و مدرن در آمبولانس‌ها گفت: به صورت پایلوت برخی از آمبولانس‌ها مجهز به سونوگرافی پورتابل شده که مسئله در کمک بهتر به حادثه‌دیدگان بسیار موثر است.

وی افزود: همچنین با هماهنگی سازمان انتقال خون بالگردها و اتوبوس آمبولانس‌ها مجهز به گروه‌های خونی O منفی شده تا خدمات سریع‌تری به بیماران و مصدومان حادثه دیده انجام گیرد. همچنین ارائه خدمات ویژه توسط اورژانس برای بیماران دچار سکته مغزی و قلبی با کدهای ویژه در اورژانس مورد توجه قرار گرفته است.

کولیوند گفت: ناشنوایان نیز با استفاده از سامانه‌ای خاص دسترسی به سیستم اورژانس پیدا کرد تا در وقوع حوادث بتوان به آنها کمک کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: