کد خبر: ۱۸۷۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 10
جریان مخرب ضد سلامت با نام‌های فریبنده‌ای مثل طب سنتی و طب اسلامی و طب گیاهی و غیره، تا کی باید بی حساب و کتاب جولان بدهد و قربانی بگیرد
شفاآنلاین>سلامت> این خانم پنجاه ساله، تازه‌ترین قربانی فاجعه‌ی خزنده‌ی "طب سنتی" ست که روز به روز در فقدان نظارت کافی، به حوزه‌های مخاطره‌آمیزتری می‌رسد. او که سال‌هاست دیابت دارد و با قرص‌های خوراکی تحت کنترل بوده، از خانم همسایه می‌شنود که یک "آقای طب‌سنتی" مرض قند را با علف و عرق درمان می‌کند.

روز بعد از همان آقای مدعی، با اطمینان می‌شنود که "این آت و آشغال‌های شیمیایی را بریز دور و فقط قبل از هر وعده غذا یک استکان عرق بابا آدم بخور. شک نکن که مرض‌ات به کل ریشه کن می‌شود"  و این گونه می‌شود که او در دهان افعیِ سادگی‌اش گیر می‌افتد.


دو ماه بعد با قند خون خیلی بالا به من مراجعه کرد و هموگلوبین گلیکوزیله‌اش به دوازده و نیم درصد رسیده بود. یعنی میانگین قند روزانه‌اش در سه ماه گذشته حدود سیصد بوده است!.. از این‌حجم بالای اشتباهات(mistakes) اجتماعی کلافه شدم.

او نیز مدام خودش را سرزنش می‌کرد که با وجود لیسانس داشتن و معلم بودن، در چنین دامی گرفتار شده است. و در ادامه، به نمونه‌ی دیگری هم اشاره کرد: "این آقای از خدا بی‌خبر، شیمی‌درمانی یک خانم سرطان (Cancer)خون را قطع کرد و از این خزعبلات به او داد و کلی پول گرفت. و نتیجه‌اش فوت بیمار، سه هفته بعد بود.


نمی‌دانم این جریان مخرب ضد سلامت با نام‌های فریبنده‌ای مثل طب سنتی و طب اسلامی و طب گیاهی و غیره، تا کی باید بی حساب و کتاب جولان بدهد و قربانی بگیرد؟!دکتر مصطفی جلالی‌فخر- متخصص داخلی و منتقد فیلم و سینما
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: