کد خبر: ۱۸۷۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 09
همه ما از فواید مصرف کندر چیزهای زیادی شنیدیم که برای تقویت حافظه و… خوبه. اما مستند و با اتکا به منابع معتبر چیزی ندیدیم و یا شاید همه چیز رو درموردش ندونیم!
شفا آنلاین>سلامت>تغذیه>همه ما از فواید مصرف کندر چیزهای زیادی شنیدیم که برای تقویت حافظه و… خوبه. اما مستند و با اتکا به منابع معتبر چیزی ندیدیم و یا شاید همه چیز رو درموردش ندونیم! در این مطلب سعی کردم با استفاده از کتب معتبر در زمینه طب سنتی و طب اهل بیت و با بیان احادیث مربوط به کندر از فواید و کارایی کندر براتون بگم، به امید اینکه این داروی گیاهی پرفایده به دردتون بخوره و براتون سلامتی به ارمغان بیاره!

1. کندر به جای آدامس
به گزارش شفا آنلاین:چند سالی میشه که علاوه بر آدامسهای قدیمی و همیشگی چندین مدل آدامس تو بازار اومده که نه تنها طعم های متنوعی داره بلکه در ساختش به سلامت دندونها بیشتر توجه شده! همونطور که میدونید مصرف آدامس باعث پوسیدگی دندان میشه و خب با هزینه های گزاف دندون پزشکی جز جوونا بقیه افراد جامعه چندان میل و رغبتی به جویدن این خوشمزه ی پر ضرر ندارن! ولی بهتره بدونید اون قدیما آدامس جویدن سن و سال نمیشناخت و همه استفاده میکردن، و جالبه که دندونا هم سالمتر بود! آخه آدامسشون کندر بود! از حضرت علی (ع) حدیث داریم که میفرمایند کندر زیاد بجوید که با جویدن خواصش بهتر به بدنتون میرسه و یکی از خواصش اینه که دندان رو محکم میکنه!

2. دفع بلغم بدن
از ویژگی افرادی که غلبه ی بلغم دارن اینه که زیاد تشنه نمیشن و آب دهانشون زیاده، موهای کم پشتی دارن.حافظه ی ضعیفی دارن اهل کاراهای پرتحرک نیستن عاشق گرمی و شیرینی جات هستن، نفخ مدام اذیتشون میکنه، همونطوری که گفتم و البته براساس روایات برای دفع بلغم بهترین راه جویدن کندر است که میتونه تمام عوارض ناشی از بلغمی مزاج شدن رو از شما دور کنه.

3. بوی بد دهان رو میبره
شاید برای خیلی ها پیش اومده باشه که در دوره ای از زندگی دچار بوی بد دهان شدن، و به انواع مواد بهداشتی، خمیر دندانهای جور وا جور، انواع دهانشویه ها، و در نهایت شاید به آدامسهای خوش بو کننده رو آورده باشین! اما بد نیست بدونین که گاهی بوی دهان بخاطر رسوب خلط عفونی در معده اس! یعنی بخاطر خوردن زیادی غذاهای سرد و تر یه خلط تو معده رسوب میکنه که اگه از بین نره فاسد میشه و حالت عفونی به خودش میگیره و بوی بد رو همیشه همراه ما میکنه! البته ممکنه این رسوب از غذاهای سرد و خشک هم باشه که با کندر دفع نمیشه! پس اگه رسوب معده بلغمی بود میشه با جویدن کندر که طبع گرم و خشک هست این رسوبات رو از معده دفع کرد. همونطور که در حدیثس از حضرت علی(ع) داریم که میفرمایند چویدن کندر بلغم رو دفع بوی بد دهان رو از بین میبره.

4. زیاد شدن حافظه با کندر
بلغمی مزاجها در صورتی که تعادل مزاج نداشته باشن و یا در صورتیکه فردی دچار رسوب خلط بلغمی در بدن شده باشه بیشتر از بقیه در معرض بیماریهایی مثل افسردگی، کاهش حافظه، مشکلات خواب، نفخ معده، یبوست، دردها والتهاب های مفصلی، مشکلات بارداری، کاهش میل جنسی، تاخیر در قاعدگی قرار میگیره، از این جهت اگه دچار بلغم باشید با جویدن کندر بلغم بدنتون دفع میشه و علاوه بر تقویت حافظه خواب منظم و سایر بیماریهایی که گفته شد ازتون دور میشه. از حضرت امام رضا (ع) حدیث دریم که میفرمایند: کندر زیاد بجوید که بلغم رو از بین میبره و عقل رو زیاد میکنه.

5. درمان مشکلات دستگاه گوارش
حدیثی از حضرت رضا(ع) داریم که میفرمایند کندر بخورید که در هضم غذا و گوارش کمکتون میکنه. از همین رو در طب سنتی درمانی وجود داره برای کسانی که دچار مشکلات گوارشی مثل اسهال حاد یا مزمن نفخ شکم و یا کلیت ساده اند میتونن با دستور دارویی که در ادامه میگم بیماریشون رو درمان کنن؛ تخم خرفه 15 گرم، گل ارمنی 15 گرم، کندر 5 گرم، مازو 15 گرم، گلنار 10 گرم همه رو آسیاب کنید و یک قاشق مرباخوری قبل از هر غذا میل کنید.

6. فواید مصرف کندر در بارداری
در حدیثی که از حضرت رضا (ع) نقل شده، با این مضمون میفرمایند: زنان باردار کندر بخورد، اگه جنین پسر باشه، باهوش و پاکدل و دلیر میشه و اگه دختر باشه اخلاقش خوب و استایلی همسر پسند پیدا میکنه! البته که بلغمی شدن مزاج در بارداری تبعات و مشکلات زیادی برای مادر به بار میاره و کندر داروی گیاهی هست که برای دفع بلغم و بهبود حال عمومی مادر مفیده و از معدود داروهای گیاهی هست که در دوران بارداری نه تنها ضرر نداره که مصرفش توصیه شده. همچنین در حدیثی که از پیامبر اکرم نقل شده میفرمایند که زنان باردار کندر بخورن چرا که باعث میشه فرزندشون هوش و حافظه ی بهتری داشته باشن. دونفره

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: