کد خبر: ۱۸۷۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 07
درحال حاضر بیمه سلامت زیر نظر مدیریت وزارت بهداشت و درمان کشور قرار دارد، بنابراین نباید پرداخت‌ها با چنین تأخیر طولانی انجام شود
شفا آنلاین>سلامت>عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور، از تأخیر طولانی‌ مدت در پرداخت مطالبات معوق پرستاری انتقاد کرد و گفت: وزارت بهداشت باید پاسخگوی خسران کادر درمانی به خصوص پرستاران باشد.

به گزارش شفا آنلاین، علی اشرف‌ رحمان پناه با بیان اینکه  وزیر بهداشت در روز پرستار قول داده بود معوقات حداقل تا پایان شهریورماه تسویه شود، گفت: درحال حاضر بیمه سلامت(Health insurance) زیر نظر مدیریت وزارت بهداشت و درمان کشور قرار دارد، بنابراین نباید پرداخت‌ها با چنین تأخیر طولانی انجام شود.

وی ادامه داد: اگر دو معیار سکه و دلار را برای ارزش پول رایج در نظر گرفته شود قیمت هر کدام از این دو مولفه تغییراتی در شش ماه گذشته داشته بنابراین پرسنل وزارت بهداشت این خسران و زیان تاخیر در پرداختی های خود را به چه قیمتی می بایست تحمل کنند.

عضو شورای عالی نظام پرستاری(Nursing system) خاطرنشان کرد: در طرح ظالمانه و غیر قانونی، هر ساعت اضافه کار پرسنل فقط 5000 تومان پرداخت می شود و در برخی افراد یک سوم میانگین حق اضافه کاری است و متاسفانه برخی مدیران هم آنچنان لذت این ظلم را چشیده اند که کمترین حسی به خواسته پرسنل نشان نمی دهند.

وی یادآور شد: تأخیر یک ساله کسورات قاصدک و فرا قاصدکی ، تورم و کاهش ارزش زمانی پولی که باید به ازای کار انجام شده دریافت می کردند، جای تامل بسیار دارد؛ چرا باید تا این حد بی عدالتی و ظلم به پرسنل درمانی و مخصوصا پرستاران وارد شود.

رحمان پناه افزود: در دانشگاه سنندج تا پایان خرداد ماه معوقات پرستاران تسویه شده است و طی چند ماه اخیر قرار است که دو ماه از معوقات را پرداخت نمایند .امیدوار هستیم که وزیر به عهد خود وفا نماید و تا پایان شهریور معوقات پرداخت شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: