کد خبر: ۱۸۷۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 04
در کشورهای پیشرفته اختلالات شبکه‌ای در نوزادان نارس 5 درصد و در کشورهای در حال توسعه تا ۳۰ درصد این بیماری دیده می‌شود.

شفاآنلاین>سلامت>رئیس شورای راهبردی چشم بیمارستان رضوی گفت: در کشورهای پیشرفته اختلالات شبکه‌ای در نوزادان نارس 5 درصد و در کشورهای در حال توسعه تا ۳۰ درصد این بیماری دیده می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین،سیامک زارع قنواتی امروز در نشست خبری اولین کنگره بین المللی لاپراسکوپی و سومین کنگره بین‌المللی کورکتال و بهره‌برداری از دومین دستگاه لیزرچشمی به روش SMILE در کشور که در بیمارستان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: اخیرا هیأت مدیره بیمارستان رضوی تصمیم گرفتند که بخش چشم در این بیمارستان فعال‌تر شود؛ در بسیاری از بیماری‌ها اعم از آب مروارید و حتی پیوند قرنیه چشم نیز تجهیزات بسیار خوبی خریداری شد.

وی با بیان اینکه جراحی‌های لیزیک منجر به حذف عینک می‌شود، ادامه داد: این عمل جراحی از شایع ترین عمل‌های جراحی در جهان محسوب می‌شود که کشور ما نیز از این امر مستثنی نبوده است. بیمارستان رضوی طی مذاکراتی حدود دو سال پیش با یک شرکت آلمانی و با همکاری انجمن چشم ایران توانست آخرین تکنولوژی را وارد ایران کند. البته این امر در زمان برجام اتفاق افتاد.

رئیس شورای راهبردی چشم بیمارستان رضوی خاطرنشان کرد: ۵ دستگاه به نام بیزومکس را وارد کردیم که اولین آن در تهران حدود چند ماه پیش و دومین دستگاه دربیمارستان رضوی نصب شده که در اواخر هفته افتتاح خواهد شد و پرسنل پرستاری و آموزش‌های لازم در این زمینه صورت گرفته و در هفته آینده این دستگاه آماده خدمات‌رسانی است.

زارع تصریح کرد: ما دو عمل PRK  و فنتولیزیک داریم اما این دستگاه‌ها به جراح این امکان را می‌دهند که بیمارعمل بهتری را داشته باشد که درنهایت بیمارسریع‌تر بهبود می‌یابد؛ بیمار بعد از عمل دید قابل قبولی دارد و استحکام قرنیه نیز بیشتر خواهد بود. حدود ۵ تا ۶ سال است که این عمل در دنیا انجام می‌شود و حدود یک میلیون نفر تحت این نوع جراحی قرار گرفتند که موفقیت‌آمیز بوده است.

وی با اشاره به دستگاهی که قابلیت تشخیص زودهنگام اختلالات شبکه‌ای در نوزادان نارس را فراهم می‌کند، تصریح کرد: این دستگاه به نام ردکن  است که با این تشخیص زودهنگام می‌توان از نابینایی این نوزادان در آینده جلوگیری کنیم؛ این امر یک اتفاق خوبی است زیرا سرمایه‌گذاری در بخش‌ها سود زیادی برای بخش خصوصی ندارد. متولی این امر در گذشته دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بیمارستان خاتم الانبیاء بود ولی بیمارستان رضوی نیز به این مساله ورود پیدا کرده است که قطعا خدمات بهتری را می‌تواند به بیماران ارائه دهد.

رئیس شورای راهبردی چشم بیمارستان رضوی با اشاره به شایع بودن بیماری قوز قرنیه چشم در خاورمیانه اظهار کرد: همچنین با دستگاهی دیگر این امکان را به ما می‌دهد که با تشخیص زودهنگام بیماریهای چشمی مانند قوز قرنیه چشم از پیشرفت بیماری جلوگیری شود؛ با تشخیص زود هنگام می‌توان درمانی به نام کراسترینکینک، اشعه UV که به چشم تابیده می‌شود، را انجام داد.

 وی با بیان اینکه بخش دیگری در بیمارستان برای تزریقات داخل چشم تعبیه شده، عنوان کرد: البته اتاق عمل چشم به معنای بیهوشی نیست بلکه در بیشتر موارد عمل های سرپایی نیز انجام می‌شود؛ بیشتر به معنای استریل و استاندارد بودن دارد و در واقع بعضی از بیماری‌ها مانند دیابت و... باید تزریقات مکرر داخل چشمی را انجام دهند. این امر باید در محیطی کاملا استریل ودقیق انجام شود زیرا در غیر این صورت باعث از بین رفتن بینایی بیمار می‌شود.

رئیس شورای راهبردی چشم بیمارستان با بیان اینکه «تمام دستگاه برای بهبود خدمت رسانی به بیماران در نظر گرفته شده است»، تصریح کرد: در مجموع اتاق عمل بیماری‌های چشمی بیمارستان رضوی کاملا استاندارد با همکاری مراکز علمی آلمان، آمریکا و مکزیک ایجاد شده است.

زارع ادامه داد: در خصوص اختلالات شبکه‌ای در نوزادان در بین بیمارستان خدماتی به روزتر و پیشرفته تر می‌توان ارائه داد که در گذشته روند درمان این بیماری در مراکز دولتی انجام شده ولی در حال حاضر می‌توان در بیمارستان رضوی خدماتی با کیفیت و کمیت بهتری انجام داد.

وی در خصوص میزان اختلالات شبکه‌ای در دنیا عنوان کرد: در کشورهای پیشرفته اختلالات شبکهای در نوزادان نارس 5 درصد و در کشورهای در حال توسعه تا ۳۰ درصد این بیماری دیده می‌شود. این مرکز که دومین مرکز شرق کشور است که می تواند پاسخگوی نیازهای بیماران باشد؛ هدف ما بالاتر از سرمایه‌گذاری است و سودآوری مدنظر نیست.

رئیس شورای راهبردی چشم بیمارستان با اشاره به اینکه «شایع ترین بیماری‌های چشمی به سه دسته تقسیم می شوند»، خاطرنشان کرد: اولین مورد آن افراد عینکی هستند ولی عمدتا به عنوان یک یک بیماری محسوب نمی‌شود. موارد بعدی بیماری‌های آب مروارید و آب سیاه است؛ بیماری آب مروارید معمولا در افراد بالای ۶۰ سال دیده می‌شود اما بیماری آب سیاه بستگی به ژنتیک جامعه دارند، این بیماری با عمل برگشت پذیر است و عمدتا عمل جراحی کمک می‌کند تا بیماری فرد پیشرفت نکند
برچسب ها: سلامت ، نوزاد ، بیمارستان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار