کد خبر: ۱۸۷۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 04
در این مراسم شرکت کنندگان در مرکز اسلامی انگلیس حاضر شدند تا با اهدای خون خود به تکلیف انسانی‌شان عمل کرده و از این راه، زندگی‌بخش جان بسیاری از انسان‌های نیازمند باشند.
شفاآنلاین>سلامت>مراسم اهدای خون روز یکشنبه بانام سومین پیشوای شیعیان حضرت امام حسین (ع)، با همکاری سیستم بهداشت عمومی این کشور(ان اچ اس) و اتحادیه دانشجویان مسلمان (آی یو اس) در مرکز اسلامی انگلیس و با استقبال مسلمانان و غیرمسلمانان مواجه شد.
به گزارش شفاآنلاین،در این مراسم شرکت کنندگان در مرکز اسلامی انگلیس حاضر شدند تا با اهدای خون خود به تکلیف انسانی‌شان عمل کرده و از این راه، زندگی‌بخش جان بسیاری از انسان‌های نیازمند باشند.

مراسم اهدای خون در سه نوبت در سال در مرکز اسلامی انگلیس در لندن برگزار می‌شود.
پیش‌ از این شیعیان، هرساله در فاصله میان اول محرم تا اربعین حسینی، به یاد جانبازی‌های امام حسین (ع) ویاران باوفایش، خون خود را برای استفاده‌های پزشکی و نجات جان بیماران نیازمند، اهدا می‌کردند اما این مساله از سال 2006 میلادی به این‌طرف شکل منسجم‌تر و هماهنگ‌تر و ابعاد وسیع‌تری یافته است.

مراسم اهدای خون مسلمانان انگلیس با تشکیل 'کمپین اهدای خون امام حسین(ع)'، در سال 2006 میلادی با همکاری بخش انتقال خون سیستم بهداشت عمومی انگلیس 'ان اچ اس ' بسیار سازمان‌یافته‌تر و گسترده‌تر شده است.

این کمپین توسط یک گروه مدنی خیریه و باهدف تشویق مسلمانان به اهدای خون و نیز ارتقای سطح انسجام فرهنگی و اجتماعی آنان به‌ویژه جوانان مسلمان سازمان‌دهی گردیده است.
براساس گزارش منتشرشده از سوی کمپین اهدای خون بانام امام حسین(ع)، در سال گذشته میلادی در مراسم اهدای خون، 800 نفر خون اهدا کردند که این به معنای کمک به نجات جان 10 هزار و 500 انسان است.

'مصطفی خان' مسئول برگزارکننده این مراسم از سوی اتحادیه دانشجویان مسلمان انگلیس
گفته است که این مراسم در حال حاضر در 25 شهر انگلیس برگزار می‌شود و با توجه به انعکاس مثبت برگزاری این مراسم در سایر کشورهای اروپایی قرار است به‌صورت آزمایشی در برخی کشورها به اجرا گذاشته شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار