کد خبر: ۱۸۷۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 02
طرح تحول سلامت، اساسی‌ترین طرح دولت یازدهم بود که نیاز به دقت و توجه بسیار داشته و در مجلس شورای اسلامی نیز، اقدامات لازم برای اجرای این طرح انجام شد
شفا آنلاین>سلامت>رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌غربی گفت: پیش‌بینی می‌شود که سال 97 سال شکوفایی دوچندان طرح تحول نظام سلامت در کشور باشد.

به گزارش شفا آنلاین، همایون هاشمی ظهر امروز در نخستین مجمع سلامت استان اظهار کرد: مجمع سلامت آذربایجان‌غربی جزو نخستین مجمع‌هایی است که در کشور ایجاد شده و در حوزه بهداشت نیز، پویایی این استان مشهود است.

وی با اشاره به مولفه‌های موثر بر سلامت در کشورهای پیشرفته تصریح کرد: ارزش‌گذاری این کشورها چند مولفه است که یکی از مهمترین آنها بحث امنیت است که خوشبختانه در جمهوری اسلامی ایران به طور کامل وجود دارد.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌غربی و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به سایر مولفه‌های موثر بر سلامت بیان کرد: علاوه بر آن، مسائل اجتماعی و اقتصادی نیز بر سلامت موثر است.

وی با اشاره به اینکه باید از سه منظر به طرح تحول سلامت نگاه کرد تصریح کرد: طرح تحول سلامت، اساسی‌ترین طرح دولت یازدهم بود که نیاز به دقت و توجه بسیار داشته و در مجلس شورای اسلامی نیز، اقدامات لازم برای اجرای این طرح انجام شد.

هاشمی با تاکید بر اینکه طرح تحول سلامت نیازمند راهبری هوشمندانه است گفت: بی‌تردید این راهبری نیز در دست مردم بوده و باید از آنان آموخت و از سوی دیگر باید در این طرح، نقش دولت کاسته شده و طرح در دست مردم باشد حتی بیمارستان‌ها، به جز پدافندغیرعامل که امنیتی است، باید در دست مردم باشد تا آنان اداره کنند.

وی با ابراز تاسف از اینکه نظارت در حوزه بهداشت و درمان چندان مناسب نیست افزود: در این رابطه بخش خدماتی عمده بوده اما بخش نظارتی نیاز به تدبیر دارد.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید راه برای کمک خیرین و پای کار آمدن مردم در حوزه سلامت و بهداشت باز شود.

وی بیان کرد: بدون شک اگر نظارت‌ها در حوزه بهداشت و درمان، فرایندمحور و سیستم‌محور بوده و فردمحور نباشد، بسیاری از عارضه‌ها به وجود نمی‌آید

هاشمی با تاکید بر لزوم پیشگیری در حوزه بهداشت و درمان تصریح کرد: در این رابطه، در سیاست‌های کلی که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده‎اند به بحث پیشگری اشاره شده چون پیشگیری یک اقدام کم‌هزینه و شاید بی‌هزینه باشد که بسیاری از علما نیز بدان توجه و تاکید داشته‌اند.

وی با ابراز تاسف از اینکه هم‌اکنون طب ایرانی مورد غفلت قرار گرفته است اظهار کرد: این طب نیز کم‌هزینه بود و خواستگاه مردمی دارد و خوشبختانه در برنامه ششم توسعه نیز بدان الزام شده است و در این رابطه، طب ایرانی اثر مطلوبی در طب امروزی داشته و چه بسا بسیاری از مصرف‌گرایی دارویی را نیز کاهش می‌دهد.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی در ادامه با ابراز خرسندی از اینکه هم‌اکنون رشد بسیار چشمگیر و مطلوبی در دانشگاه علوم‌ پزشکی(Medical science) ارومیه شاهد هستیم افزود: در چند سال گذشته در این دانشگاه اقدامات بزرگ و شاخصی انجام گرفته تا جایی که دانشگاه علوم‌پزشکی ارومیه جزو پنج دانشگاه برتر کشور است.

وی تاکید کرد: نباید پروژه‌های بزرگ در عرصه سلامت، نیمه‌کاره رها شده و سبب آزار مردم شود بلکه باید با سرعت، به سرمنزل مقصود برسند که خوشبختانه این همت در دانشگاه علوم‌پزشکی ارومیه دیده شده است.

هاشمی با اشاره به اینکه در کمیسیون تخصصی بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از طرح تحول سلامت حمایت و پشتیبانی می‌شود اظهار کرد: چون مجلس شورای اسلامی به این طرح اعتقاد داشته و آن را اثرگذار می‌داند هر چند در طرح پزشک خانواده(family doctor) ضعف داشته و موفق عمل نکرد.

وی تصریح کرد: طرح تحول نظام سلامت، یک جراحی بزرگ در بدنه نظام سلامت بوده که باید پیش‌بینی می‌شد که خوشبختانه امسال محقق شد.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود که سال 97 سال شکوفایی دوچندان طرح تحول نظام سلامت در کشور باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: