کد خبر: ۱۸۶۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 02
کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند افسردگی شغلی و مزمن شدن این مشکل می‌تواند سبب ابتلای افراد به بیماری‌های اعصاب و روان در دراز مدت شود
شفا آنلاین>اجتماعی>کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود عاملی موثر در ابتلای افراد به بیماری‌های اعصاب و روان در دراز مدت را کشف کرده اند.

به گزارش شفا آنلاین، کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند افسردگی شغلی و مزمن شدن این مشکل می‌تواند سبب ابتلای افراد به بیماری‌های اعصاب و روان در دراز مدت شود.

از جمله نشانه‌های افسردگی(Depression) شغلی می توان بی انگیزگی، شلختگی ظاهر و بی توجهی به پوشش مناسب در محل کار، چاقی، اشتهای بیش از حد یا بی اشتهایی، سردرد، نارضایتی از شغل، حقوق و دستمزد، پرخاشگری با دیگران، کم کاری، غیبت بیش از حد درمحیط کار، داشتن تلفن‌های غیر کاری طولانی، مکالمه با سایر کارکنان، بدگویی و غیبت کردن، تاخیر در ورود به محل کار، بی خوابی، بدخوابی، اختلاف با اعضای خانواده و مراجعین به محل کار، برخورد و درگیری فیزیکی با همکاران، انجام نادرست و حتی عمدی کار‌ها را نام برد.

تحقیق‌های انجام شده به وسیله دانشمندان نشان داده است، بیش از ۶۱ درصد از کارگران و کارمندان آمریکایی دچار افسردگی شغلی و عارضه‌های جانبی ناشی از مانند استرس(Stress) و اضطراب هستند.

این مشکل می‌تواند در آینده سبب ابتلای افراد به بیماری‌های جسمی و روانی مانند تمایل به خودکشی و جنون، چاقی، فشار و قند خون و در نهایت سکته مغزی(stroke) و حمله قلبی شود.

کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند در صورت داشتن این علامت‌ها در زمان کار و پس از پایان یک روز کاری، آگاه باشند که دچار افسردگی شغلی شده اند و باید تدابیر لازم برای رفع آن بیندیشند.

درمان مشکل افسردگی شغلی به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود، مشاوره با کارشناس، دگرگونی در محل کار، ایجاد روحیه خوب و مثبت اندیشی به وسیله خود فرد، انگیزه بخشی، همکاری و همدلی سایرین، ایجاد فعالیت‌های تفریحی و دلمشغولی در کنار کار اصلی، رفتن به مسافرت و بازدید از اقوام و دوستان، دگرگونی در اتاق محل کار، استفاده از گل‌ها و پنجره‌های باز در محل کار، برنامه ریزی شغلی، شرکت در دوره‌های آموزشی، پوشیدن لباس‌های مناسب با رنگ‌های شاد عرف جامعه، گوش دادن به موسیقی مورد علاقه و آرام‌بخش، انجام ورزش منظم و تنظیم رژیم غذایی همگی افسردگی را در فرد از بین می‌برند.

با رعایت راهکار‌های بالا فرد افزون بر حفظ سلامت جسم و روح در کار خود نیز به پیشرفت و موفقیت دست پیدا می‌کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: