کد خبر: ۱۸۶۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 01
جلسه امروز تنها یک آغاز برای همکاری دو کشور ایران و بلژیک بین کارآفرینان بخش خصوصی و همچنین بین دولتهای دو کشور است
شفا آنلاین>سلامت>دبیر کل وزارت رفاه ، سلامت عمومی و خانواده فلاندر بلژیک گفت: ما تازه در آغاز راه همکاری با ایران هستیم و ظرفیتهای زیادی برای همکاری از جمله بین دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی ایران و بلژیک وجود دارد.

به گزارش شفا آنلاین، 'کارین مویکنز' (Karine Moykens) عصر چهارشنبه در حاشیه نشست مشترک فعالان بخش خصوصی حوزه سلامت ایران و بلژیک با حضور وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران در بروکسل گفت: جلسه امروز تنها یک آغاز برای همکاری دو کشور ایران و بلژیک بین کارآفرینان بخش خصوصی و همچنین بین دولتهای دو کشور است.

وی افزود: من از کشور ایران دیدن کرده ام و در این سفر متوجه شدم که علاقه زیادی به احداث بیمارستان و همکاری در زمینه مراکز تحقیقاتی و فناوری پزشکی وجود دارد و به گمانم اینها حوزه های مهمی هستند که میتوانیم همکاری ها را افزایش دهیم.

دبیر کل وزارت سلامت عمومی فلاندر بلژیک تاکید کرد: به عنوان مثال، دانشگاههای ما که مراکز پژوهشی بزرگی دارند میتوانند با پارکهای علم و فناوری همکاری کنند. من از پارکهای فناوری ایران بازدید کرده ام و آنها میتوانند با پارکهای فناوری ما همکاری داشته باشند.

مویکنز افزود: دانشگاهها نیز میتوانند دانشجویان دکتری را مبادله کنند و به گمان من در این زمینه نیز فرصتهای عظیمی برای همکاری وجود دارد.

روز چهارشنبه در همایش تجاری فعالان بخش خصوصی حوزه سلامت ایران و بلژیک ، توافقنامه هایی در زمینه فناوری اطلاعات و تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) از جمله ماشین های پیشرفته بیهوشی و همچنین در زمینه کنترل بیماریهای غیرواگیر ، بین شرکت های ایرانی و بلژیکی به امضا رسید.

دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی کشورمان در سفر به بروکسل عصر سه شنبه در راس هیاتی از بخشهای دولتی و خصوصی ایران ، از پارک علم و فناوری بلژیک در منطقه 'شارلروا ' در جنوب بروکسل بازدید و راهکارهای توسعه روابط و همکاری پارک های علم و فناوری ایران و بلژیک را مورد بررسی و تاکید قرار داد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: