کد خبر: ۱۸۶۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۰ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - 2018February 28
پس از انجام جراحی موسوم به «کله سیستکتومی» بر روی یک بیمار 40 ساله در بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) شهرستان اقلید فارس بیش از 100 سنگ از کیسه صفرای او خارج شد.
شفاآنلاین>سلامت>پس از انجام جراحی موسوم به «کله سیستکتومی» بر روی یک بیمار 40 ساله در بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) شهرستان اقلید فارس بیش از 100 سنگ از کیسه صفرای او خارج شد.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر عبدالشهید مغانی نسب متخصص جراحی بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اقلید و پزشک معالج این بیمار گفت:‌ حال عمومی بیمار اکنون رضایت بخش است و خارج کردن این تعداد سنگ از کیسه صفرا در این بیمارستان منحصر به فرد است.

کیسه صفرا اندامی است به شکل گلابی که صفرا را در خود ذخیره می کند. صفرا در کبد تولید می شود و از مجرایی وارد کیسه صفرا و در آنجا ذخیره می شود. صفرا به فرد کمک می کند تا غذاهای مصرف شده را بهتر هضم کند که البته عملکرد اصلی و مهم صفرا، شکستن چربی های موجود در مواد غذایی است.

افراد مبتلا به سنگ صفرا، در قسمت فوقانی شکم خود احساس درد می‌کنند و زمانی که غذای چرب مصرف می‌کنند، این درد بیشتر می‌شود. کارشناسان با هشدار در زمینه زیان های مصرف سُس سفید و فست فودها، گفته اند این نوع غذاها به دلیل چربی زیاد سبب ایجاد سنگ صفرا می‌شوند و مصرف بیش از اندازه آنها، زیان های بسیاری برای بدن دارد.

برچسب ها: سلامت ، بیمارستان ، بیمار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: