کد خبر: ۱۸۶۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - 2018February 28
همه ما اغلب عاداتی داریم که بهتر است در زمان های مشخصی از روز انجام نشوند. و بسیاری از ما عادت هایی داریم که با معده خالی آنها را انجام می دهیم.
شفاآنلاین>سلامت>آیا پس از بیدار شدن از خواب نخستین کاری که انجام می دهید نوشیدن قهوه است؟ خب، این ایده خوبی نیست، زیرا قهوه حتی اگر از نمونه های بدون کافئین باشد، تولید اسید معده را تحریک می کند.

به گزارش شفاآنلاین،همه ما اغلب عاداتی داریم که بهتر است در زمان های مشخصی از روز انجام نشوند. و بسیاری از ما عادت هایی داریم که با معده خالی آنها را انجام می دهیم.

در ادامه قصد داریم به کارهای مختلفی که بهتر است صبح هنگام با معده خالی انجام ندهید، اشاره کنیم.

مصرف داروهای ضد التهاب

مصرف برخی داروها با معده خالی توصیه نمی شود که ضد التهاب ها نیز از آن جمله اند. داروهایی مانند آسپرین، پاراستامول (استامینوفن) و نمونه های دیگر با این ویژگی ها نباید با معده خالی مصرف شوند.

مصرف داروهای ضد التهاب با معده خالی کارایی آنها را کاهش می دهد و همچنین می تواند شکل گیری مشکلات سلامت جدی مانند خونریزی معده را در پی داشته باشد.

شیر می تواند اثرات منفی این قبیل داروها را کاهش دهد، از این رو مصرف آنها به همراه این نوشیدنی گزینه خوبی است. آب از دیگر نوشیدنی های مناسب دیگر برای مصرف دارو است.

نوشیدن قهوه

آیا پس از بیدار شدن از خواب نخستین کاری که انجام می دهید نوشیدن قهوه است؟ خب، این ایده خوبی نیست، زیرا قهوه حتی اگر از نمونه های بدون کافئین باشد، تولید اسید معده را تحریک می کند.

این به معنای آن است که در صورت نوشیدن قهوه با معده خالی، احتمال تجربه سوزش معده و مشکلات دیگر در دستگاه گوارش افزایش می یابد.

اگر پس از نوشیدن قهوه با معده خالی صبحانه نخورید، احتمال تجربه کمبود سروتونین، از انتقال دهنده های عصبی مسئول احساس شادی، افزایش می یابد و کل روز خلق و خوی بدی خواهید داشت.

اگر کنار گذاشتن عادت نوشیدن قهوه با معده خالی برای شما دشوار است، بهتر است به آن خامه یا شیر اضافه کنید، زیرا به لطف محتوای چربی آنها اثرات منفی این عادت کاهش می یابند.

همچنین، انتخاب قهوه طبیعی و نه نمونه هایی که فرآیند خشک کردن انجمادی را تجربه کرده اند، اهمیت دارد.

نوشیدن الکل

نوشیدن الکل با معده خالی می تواند همانند یک بمب برای معده عمل کند. اگر معده خالی باشد جذب الکل تا دو برابر افزایش می یابد که این شرایط با تزریق درون وریدی الکل به بدن قابل مقایسه است.

نوشیدن الکل با معده خالی روند گوارش آن را آهسته‌تر می سازد که به خماری شدیدتر پس از مصرف آن منجر می شود. همچنین، این کار آسیب شدیدتری به کبد، قلب و کلیه ها وارد می کند.

جویدن آدامس

آدامس جویدن با معده خالی ایده خوبی نیست، زیرا اسید کلریدریک تولید شده هنگام این کار مخاط معده را تحت تاثیر قرار داده و می تواند به شکل گیری گاستریت منتهی شود.

آدامس هایی که انتخاب می کنید بهتر است از شیرین کننده های طبیعی مانند زایلیتول و سوربیتول به جای قند، سیکلامات و آسپارتام در تهیه آنها استفاده شده باشد.

حتی اگر معده شما خالی نباشد، بهتر است آدامس جویدن بیشتر از 10 دقیقه طول نکشد.

انجام ورزش

بهتر است با معده خالی ورزش های شدید انجام ندهید، زیرا این شرایط می تواند به از دست رفتن چشمگیر توده عضلانی منجر شود.

همچنین، ورزش شدید با معده خالی موجب می شود تا به نتایج دلخواه خود دست نیابید، زیرا بدن از انرژی کافی برخوردار نیست.

اگر قصد دارید با معده خالی ورزش کنید به جای تمرینات سخت و شدید بهتر است تمرینات هوازی (ایروبیک) انجام دهید.

اگر با مشکلات عود کننده در دستگاه گوارش خود مواجه هستید، پیش از انجام هر گونه ورزشی بهتر است غذا بخورید، زیرا فعالیت جسمانی تولید شیره های گوارشی را تحریک می کند و این برای معده خوب نیست.

خرید غذا

اگر گرسنه هستید بهتر است خرید برای غذا را به زمانی دیگر موکول کنید زیرا ممکن است بیش از نیاز خود خرید کنید. پس بهتر است با معده خالی به خرید نروید.

پژوهش ها نشان داده اند که احساس گرسنگی موجب می شود تا بیش از نیاز خود غذا خریداری کنیم.

برای پیشگیری از این شرایط، پیش از خرید در خانه فهرست مواد غذایی مورد نیاز خود را تهیه کنید. این کار به صرف زمان و هزینه کمتر برای خرید نیز کمک می کند.

ترفند دیگر پرداخت هزینه با پول نقد به جای استفاده از کارت اعتباری است، زیرا از این طریق درک بهتر و واقعی‌تری از هزینه های خود خواهید داشت.
برچسب ها: ممنوع ، سلامت ، معده
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: