کد خبر: ۱۸۶۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - 2018February 25
صدرالسادات: در ادبیات مدیریت، پیوسته تغییرات زیادی از تعاریف دولت داریم اما با وجود هر تعریفی ما باید به دنبال ایجاد دولت الکترونیک باشیم
شفا آنلاین>سلامت>معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: مدیران سازمان ها باید موضوع و نقش فناوری اطلاعات را به عنوان یک موضوع اجتناب ناپذیر و اعتقادی بپذیرند که بدون این ابزار نمی توانند مسیرشان را به خوبی طی کنند.

به گزارش شفا آنلاین، سیدعلی صدرالسادات، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در همایش مدیران آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی ضمن تبریک به مناسبت روز مهندس در خصوص تاثیر توسعه تکنولوژی اطلاعات در بلوغ نظام تصمیم گیری سازمانی گفت: با توجه به توسعه ای که در علم صورت گرفته این موضوع، موضوعی بسیار مهم است. ما به دنبال تحول در نظام سلامت هستیم و تحول در نظام سلامت یعنی تحول در نظامات سلامت که تصمیم گیری و تصمیم سازی یکی از آنها است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت(Ministry of Health) گفت: در ادبیات مدیریت، پیوسته تغییرات زیادی از تعاریف دولت داریم اما با وجود هر تعریفی ما باید به دنبال ایجاد دولت الکترونیک باشیم.

صدرالسادات افزود: حرکت به سمت دولت الکترونیک مستلزم یک تحول است و این تحول باید در ساختارها و رفتارها وجود داشته باشد، در این فرایند همچنان که سازمان تغییر می کند اطلاعات سیستم ها نیز تغییر می کند.

وی با بیان اینکه موتور محرکه این تحول فناوری اطلاعات است افزود: مدیران سازمان ها باید بدانند هرگاه به دنبال برنامه ای هستند و هر تحولی را که می خواهند در سازمان ایجاد کنند موتور محرکه آن فناوری اطلاعات است. تحول در نظام تصمیم گیری به حوزه فعالیت فناوری اطلاعات وابستگی تام دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: همیشه از فناوری اطلاعات برداشت محدودی وجود دارد در حالیکه در این حوزه باید موضوع تجربیات و دانش و خرد و خلاقیت در نرم افزار و دستورالعمل ها و روش های مدیریتی مورد توجه قرار بگیرد.

صدرالسادات با توضیحی در خصوص چگونگی تحول در نظام تصمیم گیری سازمان با توسعه نقش IT اظهار کرد: اگر در سازمان به دنبال تعالی هستیم باید ببینیم چه نقش و جایگاهی را برای IT قائل می شویم.

وی در ادامه به نقش مدیران IT در فرایند تحول ساختار تصمیم گیری پرداخت و اضافه کرد: بسیار مهم است که بتوانیم جایگاه خودمان را در نظام تصمیم گیری سازمانی و تحولی که به دنبال آن هستیم داشته باشیم و برای رسیدن به مقصود نهایی باید از فناوری اطلاعات استفاده صحیحی صورت بگیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت تاکید کرد: مدیران سازمان ها باید موضوع و نقش فناوری اطلاعات را به عنوان یک موضوع اجتناب ناپذیر و اعتقادی بپذیرند که بدون این ابزار نمی توانند مسیرشان را به خوبی طی کنند.

صدرالسادات تصریح کرد: اگر مجموعه مدیران آمار و فناوری(Technology) و افرادی که با این حوزه مرتبط هستند بتوانند یک همدلی و انسجام را ایجاد کنند مطمئنا هر برنامه ای تنظیم شود اجرا می شود و کافی است برنامه ای را طراحی کنیم و با اعتقاد وهمدلی به سمت اجرای آن برویم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه IT باید از تمام ظرفیت ها استفاده شود اضافه کرد: باید از استعدادهای جوان استفاده شود کسی که توانمند است و توانایی انجام کار دارد و می تواند ما را در رسیدن به اهداف کمک کند بکار گرفته شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت ابراز داشت: برای اینکه به یک سازمان متعالی برسیم باید ساختارها ارتقا پیدا کنند و ارتقا سازمان به معنای افزایش پست های سازمانی نیست سازمانی که می تواند با تعداد پست محدود بیشترین امکان را از بیرون از سازمان جذب و جلب کند آن سازمان می تواند یک سازمان موفق باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: