کد خبر: ۱۸۶۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - 2018February 22
لوتپردنول ( لوترا ) از داروهایی است که به شکل قطره استریل چشمی و برای درمان التهاب چشم، آلرژی فصلی، التهابات پس از جراحی چشم، بیماری های ویروسی، التهابات عنبیه، قرنیه و پلک تولید شده است
شفا آنلاین>سلامت> 2 قلم داروی تولید داخل که پیشتر از خارج کشور تهیه و وارد می شد روز پنجشنبه در آیینی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اصفهان رونمایی و روانه بازار دارویی ایران شد.

به گزارش شفا آنلاین، این داروها که توسط شرکت داروسازی رها تولید شده شامل قطره چشمی لوتپردنول ( لوترا ) و قرص پتاسیم سیترات 1080 میلی گرم ( آلکانف ) به صورت قرص پیوسته 10میلی ' اکی والان ' است.

لوتپردنول ( لوترا ) از داروهایی است که به شکل قطره استریل چشمی و برای درمان التهاب چشم، آلرژی(Allergy) فصلی، التهابات پس از جراحی چشم، بیماری های ویروسی، التهابات عنبیه، قرنیه و پلک تولید شده است.

این دارو که برای کاهش التهاب(Inflammation) داخل چشمی موثر است، از جمله داروهای استروئیدی جدید است که به علت نفوذ اندک به داخل چشم، قابلیت کمتری برای افزایش فشار داخل چشم دارد و به کاهش عوارض داخل چشمی دارو کمک می کند.

' آلکانف ' (قرص پتاسیم سیترات 1080 میلی گرم) نیز داروی تولید داخل است که امروز رونمایی شد به صورت قرص پیوسته 10 میلی ' اکی والان ' تولید و عرضه شده و از دسته داروهای ماده معدنی است.

مدیرعامل شرکت داروسازی رها در آیین رونمایی این داروها گفت: قطره چشمی لوتپردنول پیش از این از خارج وارد می شد اما کارشناسان این شرکت داروسازی موفق به تولید آن در داخل کشور شدند.

' غلامرضا اخوان ' با بیان اینکه این دارو از شاخه استروِییدها یا کورتون هاست، افزود: این دارو جذب سیستماتیک ندارد و به اعماق حفره چشم نفوذ نمی کند به همین دلیل عوارض احتمالی کمتری به همراه دارد.

وی با بیان اینکه این دارو به نصف قیمت نمونه مشابه خارجی آن به بازار عرضه می شود، اظهار کرد: سالانه حدود 600 هزار عدد از این قطره وارد کشور می شود.

اخوان با تاکید بر اینکه با تولید این دارو در داخل کشور افزون بر بی نیاز شدن به واردات آن، صرفه جویی ارزی قابل ملاحظه ای برای کشور دارد، گفت: این دارو برای کاهش التهاب چشم و رفع آلرژی چشم بویژه پس از اعمال جراحی کاربرد دارد.

داروسازی رها که هشت سال از بهره برداری آن می گذرد در شهرک صنعتی صفه در جنوب کلانشهر اصفهان واقع است و حدود 110 قلم دارو تولید می کند که 20 قلم آن به کشورهای منطقه از جمله افغانستان و آذربایجان صادر می شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: