کد خبر: ۱۸۵۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - 2018February 21
در چند سال گذشته تنها یک تا 2 شرکت دانش بنیان در حوزه سلول های پزشکی در کشور فعال بودند که این تعداد اکنون به 68 مورد رسیده است
شفا آنلاین>سلامت>دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی ریاست جمهوری، کمک به توسعه شرکت های دانش بنیان حوزه پزشکی و سلول های بنیادی را از اولویت های این ستاد دانست و گفت: اکنون 68 شرکت با اشتغالزایی برای یک هزار نفر در این حوزه در کشور فعال هستند.

به گزارش شفا آنلاین، امیرعلی حمیدیه روز چهارشنبه در حاشیه سومین کنگره سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در ارولوژی و نفرولوژی در سرسرای اجتماعات بیمارستان امام رضا (ع) افزود: در چند سال گذشته تنها یک تا 2 شرکت دانش بنیان در حوزه سلول های پزشکی در کشور فعال بودند که این تعداد اکنون به 68 مورد رسیده است.

وی با بیان اینکه اکنون در کشورمان در 2 بخش در زمینه سلول های بنیادی(Stem Cells) سرمایه گذاری می شود، گفت: بخشی از سرمایه گذاری در این حوزه در زمینه طرح های های پژوهشی و تحقیقاتی توسط وزارت خانه های بهداشت و وزارت علوم، جهاد دانشگاهی و دانشگاه آزاد انجام می شود و بخشی دیگر توسط معاونت علمی ریاست جمهوری و ستاد سلول های بنیای صورت می گیرد که کمک به توسعه شرکت های دانش بنیان است.

وی با بیان اینکه انتظار مردم از بخش های علمی و تحقیقاتی کشور دیگر تولید مقاله نیست، گفت: ارائه خدمات بالینی جدید، ایجاد شغل و ایجاد درآمد به مطالبه اصلی مردم در این حوزه تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه با وجود مشکلات مالی در کشور در این حوزه بسیار خوب عمل شده است، افزود: در این حوزه باید بخش خصوصی بیشتر از دولت ورود پیدا کند.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری(Technology) های سلول های بنیادی معاونت علمی ریاست جمهوری در ادامه با بیان اینکه ایران توسعه بسیار خوبی در دهه گذشته در زمینه سلول های بنیادی پیدا کرده است، گفت: ورود به بحث سلول های بنیادی و مهندسی بافت پزشکی و حمایت های از فعالیت های این بخش باید در اولویت قرار بگیرد.

حمیدیه با بیان اینکه پیشرفت های کشور تاکنون در علوم پایه بوده و کم کم علم سلول های بنیادی وارد بازار مصرف می شود، افزود: در موضوع سلول های بنیادی خون ساز که در آن پیوند مغز و استخوان در کشور از سال های گذشته انجام می شود اکنون 10 مرکز در ایران است که یکی از این مراکز در کرمانشاه فعال می باشد.

وی اظهار کرد: امروز بحث سلول های بنیادی فقط مربوط به رشته حوزه خون و سرطان نیست بلکه استفاده از این علم وارد رشته های دیگر پزشکی شده است.

وی اظهار کرد: سال گذشته در ایران سه محصول در بخش پوست و در حوزه سلول های بنیادی و بافت ساختی توانسته با کمک 2 شرکت دانش بنیان از سازمان غذا و دارو تاییدیه بگیرد و وارد بازار شود.

به گفته او، این محصولات برای درمان بیماری های پوستی و زخم های پوستی استفاده شود.
وی اعلام کرد که در سال 97 خبرهای خوبی در حوزه غضروف استخوان بشنویم و محصولات این حوزه روز به روز بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه پتانسیل های بسیار زیادی در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی دارد، گفت: این استان در حوزه ارولوژی(Urology) و نفرولوژی (بیماری های کلیه و مجاری ادرار) یکی از قطب های مطرح کشور است.

وی جایگاه علمی ایران در حوزه سلول های بنیادی در دنیا را بیستم دانست و افزود: براساس ارزیابی های صورت گرفته در سال 2017 ایران در جایگاه چهاردهم قرار گرفته که نشان از سرعت پیشرفت این علم در کشور دارد.

کنگره سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در ارولوژی و نفرولوژی با حضور اساتید دانشگاه علوم پزشکی 10 استان کشور تا سوم اسفند ادامه دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: