کد خبر: ۱۸۵۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - 2018February 21
هنگامی که از سکته مغزی صحبت می‌کنیم معمولاً افراد مسن در ذهن ما تجسم می‌شوند این موضوع در حالی است که در کشور ما حدود 20درصد سکته‌های مغزی در افراد جوان و زیر 50سال رخ می‌دهد
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیأت رئیسه انجمن سکته مغزی ایران گفت: در کشور ما حدود 20 درصد سکته‌های مغزی در افراد جوان و زیر 50 سال رخ می‌دهد.

به گزارش شفا آنلاین، فرامرز امیری عضو هیأت رئیسه انجمن سکته مغزی ایران در حاشیه دهمین کنگره بین‌المللی استروک ایران در جمع خبرنگاران در خصوص میزان شیوع سکته مغزی در جوانان، توضیح داد: هنگامی که از سکته مغزی صحبت می‌کنیم معمولاً افراد مسن در ذهن ما تجسم می‌شوند این موضوع در حالی است که در کشور ما حدود 20درصد سکته‌های مغزی در افراد جوان و زیر  50سال رخ می‌دهد.

وی افزود: سکته مغزی(stroke) حتی در مواقعی در نوجوانان و کودکان نیز اتفاق می‌افتد که در چنین مواقعی ما باید به دنبال عوامل غیراکتسابی باشیم.این عوامل غیراکتسابی می‌توانند مادرزادی باشند.

این متخصص مغز و اعصاب گفت: معمولاً سندروم‌هایی که در این مواقع می‌بینیم سندروم‌های شریانی و وریدی بوده که در سکته کودکان و نوزادان مشاهده می‌شوند و شایع‌ترین دلیل این حوادث بیماری‌های مادرزادی هستند.

وی افزود: معمولاً تداخل‌های دارویی باعث بروز سکته مغزی نمی‌شود، اما باید توجه کنیم که ما هرگونه عامل خارجی که وارد بدن می‌شود را به عنوان دارو می‌شناسیم. این مواد می‌توانند شیمیایی و یا حتی مواد مخدر باشند.

امیری تصریح کرد: داروهایی که باعث افزایش فشار خون(blood pressure) می‌شوند می‌توانند زمینه‌ساز سکته‌های مغزی باشند.

وی گفت: سکته مغزی را به عنوان یک بیماری اکتسابی می‌شناسیم و عواملی که بر سکته‌های مغزی مؤثر هستند در دسته عوامل ژنتیکی و محیطی قرار می‌گیرند.

این متخصص مغز و اعصاب در پایان گفت: استعمال سیگار، کم تحرکی، قندخون بالا و رژیم غذایی نامناسب از جمله عوامی هستند که در بروز سکته مغزی نقش اساسی ایفا می‌کنند که لازم است هر یک از ما در زندگی خود آن را کنترل کنیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: