کد خبر: ۱۸۵۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۹ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - 2018February 22
به‌رغم هشدارهای مکرر نسبت به مضرات مصرف طولانی‌مدت مسکن‌های حاوی مخدر و ویژگی اعتیادآور بودن آن‌ها، تجویز این داروها افزایش ناگهانی داشته‌ است.
       

شفا آنلاین>سلامت>نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد مرگ‌ومیر ناشی از مسکن‌های اعتیادآور در طول یک دهه در انگلیس تقریباً دو برابر شده‌ است.

به گزارش شفا آنلاین:به‌رغم هشدارهای مکرر نسبت به مضرات مصرف طولانی‌مدت مسکن‌های حاوی مخدر <Opioid analgesics>و ویژگی اعتیادآور بودن آن‌ها، تجویز این داروها افزایش ناگهانی داشته‌ است. ماه گذشته مسئولان حوزه سلامت انگلیس نسبت به افزایش تعداد زنانی که به مصرف داروهای مسکن، ضدافسردگی و ضد‌اضطراب اعتیاد پیدا کرده‌اند، ابراز نگرانی کرده بودند. به گفته مسئولان انگلیسی، ضرورت دارد اقدامات قاطعانه‌ای در نظر گرفته شود تا این مشکل به وضعیت بحرانی بوجود آمده در آمریکا نرسد. نتایج یک تحقیق دیگر نیز نشان می‌دهد دو سوم از افرادی که به مصرف این داروها وابسته شده‌اند، زن هستند و اغلب در دهه پنجم و ششم عمر خود هستند. بررسی جدید انجام‌گرفته حاکی از افزایش شدید مرگ‌ومیر ناشی از مسکن‌های حاوی مخدر در مدت ۱۰ سال است. آمارها نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۱ مرگ‌ومیر ناشی از این داورها حدود ۹۰۰ نفر بوده، درحالیکه این رقم در سال ۲۰۰۱ تقریباً ۵۰۰ نفر بوده‌ است. به گفته محققان انگلیسی رایج‌ترین مخدرهای تجویزی برای تسکین دردهای مزمن و درد ناشی از بیماری سرطان بوده‌ است.سپید
Telegraph


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: