کد خبر: ۱۸۵۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - 2018February 20
اولين نکته اين است که استرس و اضطراب در مراجعه به دندانپزشک بايد از ذهن خود والدین خارج شود. بدین معنی که، درد را كه خودشان تجربه کرده‌اند به كودكانشان انتقال ندهند.
شفاآنلاین>سلامت>متخصص دندانپزشكی كودكان گفت: استرس و اضطراب در مراجعه به دندانپزشک بايد از ذهن خود والدین خارج شود تا ترس را به كودكانشان انتقال ندهند.


به گزارش شفاآنلاین،غلامحسين رمضانی، متخصص دندانپزشكی كودكان در خصوص چگونگی خارج کردن استرس و اضطراب از ذهن كودكان در مراجعه به دندانپزشک، افزود: اولين نکته اين است که استرس و اضطراب در مراجعه به دندانپزشک بايد از ذهن خود والدین خارج شود. بدین معنی که، درد را كه خودشان تجربه کرده‌اند به كودكانشان انتقال ندهند.

رمضانی، در ادامه بیان کرد: تحقيقات نشان داده است ميزان ترس افرادی که ترس از دندانپزشک دارند قطعا در زندگيشان نسبت به افرادی كه اين ترس را ندارند خيلی بيشتر است. بايد اين ترس را از ذهن آنها خارج كنيم.

وی ادامه داد: عواملی مثل ديدن، شنيدن، تجربيات بد، تحقيرها و تمسخرهايی را كه ممكن است صورت بگيرد بايد از ذهن كودكان خارج کنیم. در صورت صلاحديد پزشک، كودک بايد حتما تنها در اتاق باشد تا دندانپزشک بتواند با كودک ارتباط برقرار كند.

این متخصص دندانپزشک كودكان در پایان اظهار داشت: اصطلاحاتی كه ايجاد استرس می‌كنند مثل چرخ كردن، كشيدن، آمپول و این گونه موارد را در زمانی که در کنار كودكانید بیان نکنید و هيچ قولی از طرف دندانپزشک به آنها ندهید؛ اين مراقبت ها باعث می‌شود استرس كودک كاهش پيدا كند.
برچسب ها: دندانپزشکی ، سلامت ، متخصص
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: