کد خبر: ۱۸۵۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 18
شفیعی نیکوکار سلامت و مدیر موسسه خیریه میکائیلیان نیز ضمن تشکر از زحمات پزشکان و پرستاران، اظهار امیدواری کرد در راستای برداشتن این قدم، به حجم کمک های خیرین افزوده شود.
شفاآنلاین>سلامت> با آغاز فعالیت تومور بورد ریه و همچنین راه اندازی دستگاه EBUS(دستگاه نمونه برداری تشخیصی توده های ریه و مدیاستن از طریق سونوگرافی داخل راههای هوایی) در اتاق عمل آندوسکوپی و اقدامات تهاجمی ریه بیمارستان ولیعصر(عج) چرخه ارائه خدمات تشخیصی- درمانی در حوزه بدخیمی های ریه در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) تکمیل شد.

به گزارش شفاآنلاین، در جلسه راه اندازی این دستگاه که چهارشنبه 25 بهمن 96 برگزار شد، دکتر رفیعیان رئیس اتاق عمل ولیعصر(عج) ضمن قدردانی از همت خیرین برای تهیه دستگاه EBUS، خواستار تقویت فعالین نیکوکاری سلامت در نوسازی تجهیزات(Equipment) برای مراکز ارجاع ملی مانند مجتمع شد.

دکتر ابطحی عضو هیئت علمی گروه ریه مجتمع نیز در سخنانی ضمن تشکر از خیرین اظهار کرد: با وجود انیستیتو کانسر در مجتمع، حضور اعضای هیئت علمی متخصص و فوق تخصص در رشته های داخلی ریه، جراحی توراکس، انکولوژی، رادیوتراپی، پاتولوژی و رادیولوژی، همچنین امکان بهره گیری از ظرفیت تومور بورد ریه در تصمیم گیری برای مبتلایان به بدخیمی ریه و تجهیزات پیشرفته مستقر در بخشهای تصویربرداری، پزشکی هسته ای، رادیوتراپی و اتاق عمل ولیعصر چرخه تشخیص و درمان این بیماری در مجتمع تکمیل شده است.
وی افزود: سیستم (System)سونوگرافی داخل راههای هوایی (EBUS) که با کمک خیرین موسسه میکائیلیان تهیه شده است، برای نمونه برداری از لنف نودهای مدیاستن یک بیمار نیازمند مشکوک به لنفوم، که دختری 17 ساله است با موفقیت به کار برده شد.

شفیعی نیکوکار سلامت و مدیر موسسه خیریه میکائیلیان نیز ضمن تشکر از زحمات پزشکان و پرستاران، اظهار امیدواری کرد در راستای برداشتن این قدم، به حجم کمک های خیرین افزوده شود.

در این جلسه رضایی رئیس امور عمومی بیمارستان ولیعصر(عج)، رسولی سوپروایزر اتاق های عمل مجتمع، جعفری سرپرستار اتاق عمل ولیعصر(عج) نیز حضور داشتند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: