کد خبر: ۱۸۵۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 17
این امری طبیعی است که بیماری همچون آنفولانزا در تهران نیز وجود داشته باشد چرا که ممکن است این بیماری در هر نقطه از کره خاکی به دلیل مهاجرت پرندگان ایجاد شود
شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس، با تاکید بر اینکه ردپای پرندگان مهاجر می‌تواند دلیلی بر وجود احتمالی آنفولانزای پرندگان باشد از مردم خواست تا با مشاهده آثار این بیماری به سرعت به وزارت بهداشت گزارش دهند.

به گزارش شفا آنلاین، احمد همتی در مورد انتشار خبری مبنی بر مشاهده سه لاشه پرنده مبتلا به ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در دریاچه چیتگر که می‌تواند دال بر رسیدن این بیماری به تهران باشد گفت: این امری طبیعی است که بیماری همچون آنفولانزا در تهران نیز وجود داشته باشد چرا که ممکن است این بیماری در هر نقطه از کره خاکی به دلیل مهاجرت پرندگان ایجاد شود.

نماینده مردم سمنان درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ابتلا به آنفولانزای پرندگان موضوع عجیبی نیست که تاکید کنیم در یک منطقه یا شهر خاصی نباید وجود داشته باشد چرا که به دلیل اینکه پرندگان به طور مداوم در حال مهاجرت هستند بنابراین این امکان وجود دارد که این بیماری در هر منطقه ای شیوع پیدا کند.

وی در ارائه راهکار برای مقابله با بیماری آنفولانزای پرندگان تصریح کرد: ابتدا باید در زمینه پیشگیری از ابتلا به آنفولانزای پرندگان و مراقبت از افرادی که به این بیماری مبتلا شده‌اند، اقدام شود بنابراین در شرایط کنونی مدیریت این موضوع مهم است.

همتی افزود: هم‌اکنون مردم باید با رعایت اصول بهداشتی به گونه‌ای مراقبت کنند که از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند و در صورت مشاهده مورد مبتلا شده به سرعت به وزارت بهداشت گزارش دهند، همچنین مسئولان نیز با اجرای برنامه‌های سلامت محور و آگاهی‌بخشی به خوبی در جهت پیشگیری از عدم شیوع این بیماری اقدام کنند، هر چند که تاکنون اقدامات موثری به منظور کنترل آن انجام شده است.

وی در بیان اقدامات مسئولان در جهت مقابله با بیماری آنفولانزای پرندگان تاکید کرد: تاکنون اگر موردی گزارش شده به سرعت برای بهبود بیمار اقدام شده و با قرنطینه فرد مبتلا شده از شیوع آن ممانعت به عمل آمده است به همین دلیل در مورد شیوع این بیماری از نظر حیات انسانی با مشکلی مواجه نشده‌ایم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: وقتی آنفولانزای پرندگان به انسان سرایت کند با علائم شدیدی همراه است که از نظر کاری می‌تواند جامعه را تحت تاثیر قرار دهد چرا که راندمان فعالیت فرد مبتلا را کاهش می‌دهد ضمن اینکه آمار مرگ و میر ناشی از آن تا حدودی از آنفولانزای عادی بیشتر است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان، با اشاره به آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به بیماری آنفولانزای پرندگان  یادآورشد: سال گذشته تعدادی از مبتلایان به این بیماری جان خود را از دست دادند، اما امسال تاکنون هیچ موردی از مرگ و میر در اثر ابتلا به آنفولانزای پرندگان گزارش نشده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: