کد خبر: ۱۸۵۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 16
با توجه به اینکه ایران از نقاط زلزله‌خیز دنیاست و در دهه‌های اخیر با حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی مواجه بوده‌ایم در راستای کاهش آسیب‌های حوادث و کاهش عوارض بلایای طبیعی تربیت پرستاران در این حوزه را با همکاری معاونت پرستاری وزارت بهداشت راه‌اندازی کردیم
شفاآنلاین>سلامت> قائم مقام رئیس اورژانس در حوادث و بلایا گفت: تربیت نیروی پرستاری در حوادث و بلایا از ضرورت‌هاست که به آن پرداخته خواهد شد.

به گزارش شفاآنلاین، حمیدرضا خانکه قائم مقام رئیس اورژانس در حوزه حوادث و بلایا عنوان کرد: با توجه به اینکه ایران از نقاط زلزله‌خیز دنیاست و در دهه‌های اخیر با حوشادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی مواجه بوده‌ایم در راستای کاهش آسیب‌های حوادث و کاهش عوارض بلایای طبیعی  تربیت پرستاران در این حوزه را با همکاری معاونت پرستاری وزارت بهداشت راه‌اندازی کردیم.

وی افزود: حوادث و بلایا در کشور و زلزله‌های (Earthquakes)اخیر نشان داد، اگر به‌جای هزار نیروی بی‌تخصص 100 متخصص را تربیت کنیم و در 3 پودمان مهارت‌های اولیه، مهارت‌های تخصصی تریاژ، تخلیه و غیره  همچنین پست امدادی و راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی را توسعه دهیم، شاهد کاهش آمار مرگ و میر و  مصدومیت‌ها خواهیم بود.

وی ضرورت آموزش پرستاران در بحران را یک اولویت دانست که خوشبختانه در کارگاه کشوری افزایش آمادگی پرستاران در حوادث و بلایا موقعیت تیم صد نفره ملی در کارگاه سه روزه عملیاتی شده است و امید داریم با آموزش این گروه‌ها و انتقال دانش از سوی این پرستاران به سایر پرستاران بتوانیم شاهد بهره‌مندی از ظرفیت این افراد آموزش دیده باشیم.

خانکه گفت: در این جلسه مقرر شد که تیم صد نفره آموزش دیده در اختیار ما باشند و با اعلام نیاز اورژانس کشور، معاونت پرستاری این افراد آموزش دیده را در راستای ارائه خدمات سلامت و خدمات پرستاری در اختیار سازمان اورژانس قرار خواهد داد.
خدمات سلامت در زلزله کرمانشاه مطلوب بوده است

وی افزود: خوشبختانه گزارش‌های رسیده نشان می‌دهد نتیجه خدمات سلامت و اورژانس در زلزله‌ کرمانشاه مطلوب بوده است اما فراموش نکنیم نجات افراد زلزله‌زده نیازمند مشارکت ملی است و امیدواریم با حضور تربیت پرستاران(nurses) آموزش دیده شاهد کاهش آمار خدمات جانی و سایر خدمات باشیم.

وی در پایان آموزش پرستاران حوزه حوادث و بلایا را یکی از برنامه‌های مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایا در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی دانست و یادآور شد: این مرکز با بهره‌مندی از علم روز دنیا در حوزه سلامت در حوادث و بلایا با مراکز گوناگون برنامه‌های منحصر به فردی دارد که می‌توانیم در این عرصه شاهد اخبار خوشی برای جامعه باشیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: