کد خبر: ۱۸۵۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 14
هر ماه به طور متوسط در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی تهران 80 عمل جراحی در حوزه دهان، فک و صورت انجام می‌گیرد که بخش مهمی از این جراحی‌ها که بیش از 30 درصد بوده مربوط به حوادث تروما است
شفا آنلاین>سلامت>رئیس انجمن جراحان دهان، فک و صورت با اشاره به اینکه هر ماه به طور متوسط در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران ۸۰ عمل جراحی دهان، فک و صورت صورت می‌گیرد، گفت: بیش از ۳۰ درصد این جراحی‌ها مربوط به تروما است.

به گزارش شفا آنلاین، محمد بیات در حاشیه شانزدهمین کنگره بین‌المللی انجمن جراحان دهان، فک و صورت اظهار داشت: هر ماه به طور متوسط در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی تهران 80 عمل جراحی(surgery) در حوزه دهان، فک و صورت انجام می‌گیرد که بخش مهمی از این جراحی‌ها که بیش از 30 درصد بوده مربوط به حوادث تروما است.

وی افزود: جراحان فک و صورت ایران به لحاظ دانش بسیار غنی بوده و هیچ کمبودی در زمینه توانمندی جراحان نداریم البته مشکل ما در موضوع محدودیت امکانات نوین است که ما کمتر دسترسی به آن داریم.

وی افزود:‌در گذشته برخی از استان‌ها جراح دهان، فک و صورت نداشت و در حال حاضر حداقل مرکز همه استانها از این خدمات بهره‌مند هستند.

رئیس انجمن جراحان دهان، فک و صورت تصریح کرد:‌در حال حاضر هیچ نیازی به اعزام بیماران به خارج از کشور در حوزه جراحی دهان، فک و صورت نداریم و خوشبختانه موفقیت‌ها در این زمینه بسیار زیاد بوده است.

این فلوشیپ جراحی ترمیمی صورت گفت: با اجرای طرح تحول سلامت، رشته جراحی دهان، فک و صورت بسیاری از خدمات آن تحت پوشش بیمه‌ نیست چرا که به دلیل گرانقیمت بودن و یا اینکه جراحی زیبایی(Cosmetic Surgery) تلقی می‌شود، تحت پوشش این طرح قرار نگرفته است و تنها جراحی‌های کاربردی طرح تحول برای آنها اجرا شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: