کد خبر: ۱۸۵۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴:۱۵ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 16
اگر میخواهید بنای رژیم خود را بر این نوع از چربی های مفید قرار دهید، تهیه یک برنامه هفتگی از غذاهایتان میتواند به شما در راه رسیدن به این هدف کمک کند.
شفا آنلاین>سلامت>تغذیه>ژیم MUFA ( موفا ) چیست؟ قبلا گفتیم که اسیدهای چرب تک غیر اشباعی ( یا همان MUFA ها) پایه و اساس رژیم مدیترانه ای را تشکیل میدهد. چربی های تک غیر اشباعی در واقع باعث کاهش LDL در خون میشوند. علاوه بر این، بسیاری از این چربی های خوب منبعی سرشار از ویتامین E هستند و حاوی آنتی اکسیدان هایی بسیار مفید برای بدن هستند.

به گزارش شفا آنلاین:اگر میخواهید بنای رژیم خود را بر این نوع از چربی های مفید قرار دهید، تهیه یک برنامه هفتگی از غذاهایتان میتواند به شما در راه رسیدن به این هدف کمک کند.

در بین انواع روغن ها، روغن زیتون بهترین منبع از این نوع چربی هاست. علاوه بر روغن زیتون، روغن کنجــد، روغن آفتابگردان نیز میتوانند گزینه های مناسبی باشند. رژیم "موفا” ی شما همچنین باید شامل مقادیر زیادی آووکادو(مثلا روغن آووکادو) و آجیل و دانه های خوراکی باشد.

صبحانه در رژیم MUFA
برای آماده کردن برنامه هفتگی خوراکی هایتان، چند گزینه از غذاهای حاوی چربی های مفید در نظر بگیرید و برای هر روز از بین آنها انتخاب کنید. به عنوان مثال، میتوانید تخم مرغ همزده ی خود را با روغن زیتون تهیه کنید و یا کمی اسفناج و قارچ هم به آن اضافه کنید. وجود تخم مرغ از این جهت حائز اهمیت است که نیمی از چربی های موجود در آن، از نوع موفا هستند. میتوانید بجای تخم مرغ از ترکیب آرد جوی دو سر با ماست به همراه تکه هایی از سیب یا هلو استفاده کنید. افزودن خوراکی هایی مثل مغز بادام، کرده بادام زمینی به غذاهایتان نیز میتواند انتخاب خوبی باشد.

مزایای و معایب رژیم غذایی دیابتی

ناهار در رژیم MUFA
برای تهیه یک ناهار سریع و آسان در رژیم موفا که حمل آن به مدرسه یا محل کــار نیز راحت باشد، مطمئن شوید که زمان کافی را برای آن میگذارید و تمام موادی که مورد نیازتان هست نیز در دسترس شماست. پیشنهاد ما برای یک ناهار خوب و مفید در این رژیم، تهیه یک سالاد است. یک کاسه را از سبزیجات برگدار پُر کنید! و میوه هایی مثل خیار، هویج و گوجه را به آن اضافه کنید. به آن یک منبع پروتئین بیفزایید، که بهتر است این منبع هر روز با روز دیگر متفاوت باشد. به عنوان مثال، میتوانید از تن ماهی، سینه مرغ، ماهی قزل آلا، میگو، پنیر، تخم مرغ آبپز یا گوشت استفاده کنید. ترجیحا سعی کنید در تهیه سالاد برای ناهار، از روغن زیتون استفاده کنید.

شام در رژیم MUFA
مانند صبحانه و ناهار، در این رژیم پایه و اساس شام را نیز سبزیجات، پروتئین و چربی های موفا تشکیل میدهد. در اینجا هم نکته مهم در تهیه وعده شام، اینست که تنوعی از منابع پروتئین، سبزیجات و چربی های مفید را در طول هفته استفاده کنید. به عنوان مثال، برای شام میتوانید از بروکلی، مارچوبه، گوجه فرنگی، قارچ، پیاز، بادمجان یا ترکیبی از این مواد با انواع ماهی ها، غذاهای دریایی و گوشت استفاده کنید.شما چه مقداری گوشت با کاهو و گوجه فرنگی را انتخاب کنید، چه سینه مرغ را با بادمجان و روغن زیتون مصرف کنید، در هر صورت بدن شما آن میزان از چربی های مفیدی که نیاز دارد را دریافت میکند.هلودکتر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: