کد خبر: ۱۸۵۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 13
رئیس قطب تروما در مراسم رونمایی از کتاب «پزشک پرواز» گفت: ما باید خاطرات زمان جنگ را اطلاع‌رسانی کنیم تا نسل‌های بعدی در جریان رشادت‌های نسل قبل خود باشند.

شفاآنلاین>سلامت>رئیس قطب تروما در مراسم رونمایی از کتاب «پزشک پرواز» گفت: ما باید خاطرات زمان جنگ را اطلاع‌رسانی کنیم تا نسل‌های بعدی در جریان رشادت‌های نسل قبل خود باشند.

به گزارش شفاآنلاین،سید مسعود خاتمی رئیس قطب تروما در آیین رونمایی از کتاب «پزشک پرواز» گفت:‌ در تاریخ پر فراز و نشیب این کشور حوادث بسیاری رخ داده است ولی جنگ تحمیلی حادثه‌ای بود که مردم را با مصیبت مواجه کرد. با گذشت روزهای متعدد از زمان جنگ همچنان مشکلات آن زمان وجود دارد.

وی افزود: کشوری با کلیه تجهیزات که آماده حمله به ایران شد، با حمایت همه‌جانبه شرق و غرب مواجه بود و حداقل 40 کشور کمک‌های بی‌واسطه به عراق می‌کرد.

خاتمی اضافه کرد: آنها حمله کردند که طی مدت کم کشور را تصرف کنند. دشمن با محاسبات پیش آمده بود و به این نیت جنگ را آغاز کردند تا تهران را تصرف کنند

رئیس قطب تروما ادامه داد: اگر مردم پشتیبان نیروی نظامی نبودند هیچ ارگانی آمادگی مقابله با دشمن را نداشت. یکی از مهم‌ترین کارهای ارائه‌شده در آن زمان خدمات گروه‌های پزشکی بود.

وی گفت: حضور مردمی تیم‌های پزشکی در زمان جنگ کمک شایانی به ما کرد و پزشکان در سنگرهایی که زیر تیر دشمن بود ارائه خدمات می‌دادند. ما گمان نمی‌کردیم گروه پزشکی به آن شکل بدرخشد و کمک‌رسانی کند.

خاتمی افزود: در آن زمان علاوه‌بر بیمارستان‌های شهرهای مرزی، مراکز درمانی کلیه شهرها ارائه خدمات می‌دادند و بین بیمارستان خصوصی و دولتی تفاوتی وجود نداشت، هرچند این مدت دوران سختی بود ولی برای جامعه پزشکی دوران درخشش نیز بود.

رئیس قطب تروما بیان داشت:‌ جامعه پزشکی همراه تمام اقشار یا بیش از سایر اقشار در جبهه حضور پیدا کرد. ما باید با تجدید خاطرات اطلاع‌رسانی کنیم تا نسل‌های بعدی در جریان اقدامات انجام‌شده قرار بگیرند

برچسب ها: سلامت ، تروما ، کتاب
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: