کد خبر: ۱۸۵۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 13
دردهای مزمنی مثل سردرد و کمردرد، دردهای مفصلی و استخوانی از جمله شایع‌ترین مشکلات دوره میانسالی و سالمندی است که متاسفانه امروزه جوانان هم آن‌ها را تجربه می‌کنند
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص طب ایرانی درخصوص روش‌های برطرف کردن دردهای مزمن با طب ایرانی توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش شفا آنلاین، ابراهیم ایران‌دوست متخصص طب ایرانی در خصوص روش‌های برطرف کردن دردهای مزمن در طب ایرانی گفت: دردهای مزمنی مثل سردرد و کمردرد، دردهای مفصلی و استخوانی از جمله شایع‌ترین مشکلات دوره میانسالی و سالمندی است که متاسفانه امروزه جوانان هم آن‌ها را تجربه می‌کنند. متاسفانه بسیاری از افراد با اولین احساس درد، قرص مسکن مصرف می‌کنند.

 وی گفت: در بسیاری از مواقع این داروها اثری ندارند لذا می‌توان با مصرف برخی گیاهان که خواص دارویی دارند این دردها را برطرف کرد.

این متخصص طب ایرانی تصریح کرد: یکی از ضدالتهاب‌های طبیعی روغن‌ زیتون است که در کاهش دردها و التهاب‌های مزمن تاثیر قابل‌توجهی دارد. علاوه بر خواص ضددرد و ضدالتهاب(Anti-inflammatory)، روغن زیتون فواید ارزشمند دیگری هم برای سلامتی دارد که تاثیر آن بر کاهش چربی‌ خون و سلامت قلبی وعروقی از جمله مهم‌ترین آن‌هاست.

وی ادامه داد: رزدچوبه نیز تاثیر مهمی در تسکین دردهای آرتریت روماتوئید دارند که می‌توان با مصرف آن این دردها را کاهش داد.

ایران‌دوست با بیان اینکه مصرف زنجبیل فقط برای درمان درد معده و سرماخوردگی‌های مرسوم نیست توضیح داد: زنجبیل سرشار ازترکیباتی است که نقش مهمی در کاهش دردهای استخوانی و ماهیچه‌ها دارند. امروزه در خیلی از نقاط دنیا از مصرف عصاره زنجبیل در درمان دردهای ناشی از پوکی استخوان(Osteoporosis) و دردهای مفصلی استفاده می‌کنند.

وی در پایان گفت: مصرف قهوه نیز می‌تواند در درمان سردردها و مخصوصا میگرن کمک کننده باشد؛ اما باید توجه داشت که وابستگی طولانی مدت به کافئین می‌تواند تاثیرات متفاوتی داشته باشد. در واقع افرادی که به مصرف قهوه عادت دارند و به آن وابسته شده‌اند در صورت مصرف نکردن نوشیدنی‌های کافئینی دچار سردرد می‌شوند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: