کد خبر: ۱۸۴۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۰ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 13
درهای یخچال و فریزر، خصوصا سطوح بالایی آن‌ها، ذرات باقی‌مانده از مواد غذایی و رطوبت را به ‌مرور زمان جذب می‌کنند.
شفا آنلاین>اجتماعی>سلامت>بعضی از قسمت ها و لوازم در خانه وجود دارند که بر اثر رطوبت موجود در آنها دچار کپک زدگی<Mildew> می شوند و شما هم از آنها بی خبر هستید. در این مقاله این قسمت ها را به شما معرفی می کنیم.



به گزارش شفا آنلاین:درهای یخچال و فریزر، خصوصا سطوح بالایی آن‌ها، ذرات باقی‌مانده از مواد غذایی و رطوبت را به ‌مرور زمان جذب می‌کنند. هرچه رطوبت بیشتری در لابه‌لای درهای یخچال جمع شود، شانس رشد قارچ‌ها نیز در این قسمت از خانه بیشتر می‌شود. بنابراین، این قسمت‌ها را همیشه به‌ طور منظم تمیز کنید.

ماشین لباس‌شویی

لاستیک یا واشر ماشین لباس‌شویی که بین در و فضای داخلی این وسیله قرار دارد، یکی از بهترین فضاها برای رشد قارچ‌ها است. ما ندرتا در ماشین لباس‌شویی را پس از استفاده باز می‌گذاریم و همین بی‌دقتی باعث می‌شود که رطوبت زیادی در این تجمع کند. برای جلوگیری از شکل‌گیری قارچ‌ها و کپک‌ها در این ناحیه از ماشین لباس‌شویی، پس از استفاده حتما در شیشه‌ای و لاستیک میان در را کامل خشک کنید و بگذارید که در این ماشین حدود یک ساعت باز بماند.

لباس‌ها

اگر لباس‌های مرطوب و خیس را در ماشین لباس‌شویی بگذارید و ماشین را روشن نکنید، شانس شکل‌گیری قارچ‌ها در لباس‌ها و محیط ماشین لباس‌شویی بالا می‌رود. بنابراین، لباس‌ها را فقط موقع روشن کردن ماشین لباس‌شویی درون این وسیله بریزید. همچنین، اگر لباس شما گِلی یا خاکی است، حتما این ذرات را از لباس جدا کنید و بعد آن را درون ماشین بگذارید.

مسواک برقی

فضای میان سر و بدنه مسواک برقی می‌تواند یکی از فضاهای مناسب برای رشد قارچ‌ها و کپک‌ها باشد. انجمن دندان‌پزشکی آمریکا توصیه می‌کند که مسواک برقی را پس از استفاده در کابینت نگذارید و آن را به حالت ایستاده در فضای خشک و باز قرار بدهید تا کاملا خشک شود. همچنین، رطوبت باقی‌مانده در این مسواک‌ها باید کاملا و به‌طور منظم خشک شوند.

مخزن آب توالت

آبی که در مخزن آب توالت جمع می‌شود، همواره در محیط تاریک و مرطوبی قرار دارد. همین وضعیت است که شانس شکل‌گیری قارچ‌ها در این مخزن‌های آب را بیشتر می‌کند. محققان می‌گویند که این مخزن‌ها اساسا برای استفاده در همین محیط‌ها طراحی شده‌اند و انواع مرغوب‌شان واقعا مقاوم هستند، ‌اما بسیاری از مخزن‌های آب توالت پس از مدتی نمی‌توانند در مقابل رشد قارچ‌ها مقاومت کنند. بنابراین، راهی جز تعویض مخزن آب توالت پس از دوره‌های زمانی مشخصی وجود ندارد.

اسباب‌بازی کودکان

حتما دیده‌اید که بعضی از کودکان، دهان و زبان خود را به اسباب‌بازی‌ها می‌زنند. همین اتفاق، رطوبت را به درون بافت اسباب‌بازی‌ها انتقال می‌دهد و درنهایت باعث شکل‌گیری قارچ‌های مضر در این وسایل می‌شود. اگر می‌خواهید از چنین مشکلی جلوگیری کنید، حتما اسباب‌بازی‌های کودکان را تمیز و خشک نگه دارید.

قهوه‌ساز یا قهوه‌جوش

یکی از فضاهای رایج دیگر برای رشد قارچ‌ها، قهوه‌ساز برقی یا حتی قهوه‌جوش روگازی است. ذرات قارچ و کپک به‌راحتی درون این وسیله‌ها نمایان می‌شوند و در صورت مواجهه با آن‌ها باید این ذرات مضر را جدا کنید، محفظه مورد نظر را با آب جوش بشویید و بعد آن را کاملا خشک کنید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: