کد خبر: ۱۸۴۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۵ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 11
به نظر سازمان نظام پزشکی حداقل رشد تعرفه‌ها باید با نرخ تورم کشور که در آینده اعلام می‌شود، متناسب باشد تا ما بتوانیم موسسات پزشکی را سرپا نگه داریم
شفاآنلاین>سلامت> معاون فنی و نظارت نظام پزشکی کشورگفت: با توجه به موضوع تعرفه‌ها اولین موضوع این است که در حوزه فنی باید حداقل رشد در زمینه تعرفه‌ها در سال ۹۷ مانند نرخ تورم باشد.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر جهانگیری با اعلام این خبر اظهارداشت :تعرفه‌های_پزشکی باید متناسب با نرخ تورم و رشد دستمزد، افزایش یابند. به نظر سازمان نظام پزشکی حداقل رشد تعرفه‌ها باید با نرخ تورم کشور که در آینده اعلام می‌شود، متناسب باشد تا ما بتوانیم موسسات پزشکی را سرپا نگه داریم. اگر نتوانیم تعرفه‌ای متناسب را بر اساس قیمت تمام‌شده خدمات در نظر بگیریم، خطر تعطیلی مطب‌ها و مراکز(centers) وجود دارد.


 وی افزود :طبق قانون، قبل از آغاز سال جدید باید قانون جدید تعرفه‌ها ابلاغ شود. این درحالیست که همواره شاهدیم که چهار و پنج ماه بعد از آغاز سال تعرفه‌ها را اعلام و ابلاغ می‌کنند.طبق قانون، تعرفه‌ها باید پیش از سال جدید و در زمان طرح‌ریزی بودجه مشخص(Specified)شوند. بر این اساس خواهش می‌کنیم که سال ۹۷ مصوبات در این حوزه انجام و قبل از آغاز سال ابلاغ و اجرایی شوند تا بتوانیم ساماندهی خوبی در این حوزه داشته باشیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: