کد خبر: ۱۸۴۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 08
در حال حاضر همه دانش آموزان متوسطه اول باید به مشاور مدرسه خود مراجعه کرده و نام کاربری و رمز عبورشان به سامانه moshavereh.medu.ir را دریافت کنند. دانش آموزان باید فعالیت‌هایی را در سامانه انجام و در آزمون هایی شرکت کنند. ضمن آنکه در این سامانه عملکرد تحصیلی دانش آموزان درج می‌شود
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش از برگزاری آزمون رغبت و سلامت روان در دوره اول متوسطه در پایان بهمن ماه خبر داد و گفت: شرکت در آزمون سلامت روان، اجباری است.

به گزارش شفا آنلاین، مسعود شکوهی با بیان اینکه اکنون همه دانش آموزان متوسطه اول دارای پرونده الکترونیک مشاوره هستند اما چون همه مدارس دوره ابتدایی و متوسطه دوم مشاور ندارند، هنوز پرونده الکترونیک برایشان تشکیل نشده است اظهار کرد: اما با فراهم شدن زیرساخت‌ها و تامین مشاور، در فازهای بعدی از بدو ورود فرد به دبستان برای آنها پرونده الکترونیک ایجاد خواهیم کرد.

وی افزود: در حال حاضر همه دانش آموزان متوسطه اول باید به مشاور مدرسه خود مراجعه کرده و نام کاربری و رمز عبورشان به سامانه moshavereh.medu.ir را دریافت کنند. دانش آموزان باید فعالیت‌هایی را در سامانه انجام و در آزمون هایی شرکت کنند. ضمن آنکه در این سامانه عملکرد تحصیلی دانش آموزان درج می‌شود.برخی اختلالات و مشکلات نیازمند دریافت مشاوره نیز در این سامانه ثبت می شود، البته اطلاعات محرمانه است و در اختیار شخص دیگری قرار نمی‌گیرد.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آزمون سلامت روان(mental health)، اجباری است اظهار کرد: برای همه دانش‌آموزان در پایه هفتم و هشتم آزمون سلامت روان برگزار می‌کنیم و از این طریق دانش آموزانی که نیاز به کار مشاوره‌ای دارند را شناسایی کرده و به آنها کمک می‌کنیم. یک هفته پس از آزمون، نتایج در پرونده الکترونیک و سامانه مربوط بر حسب سطوح مختلف تعریف شده در مدرسه و آموزش و پرورش، بارگذاری می‌شود.

شکوهی درباره زمان برگزاری آزمون سلامت روان دانش آموزان در سال تحصیلی جاری عنوان کرد: امسال سامانه با تاخیر راه اندازی شد؛ تا پایان بهمن ماه آزمون رغبت و توانایی و سلامت روان را برگزار و نتایج در اسفند و یک هفته بعد از شرکت دانش آموزان در آزمون در هرمنطقه  اعلام می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: