کد خبر: ۱۸۴۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 05
رئیس سازمان جمعیت هلال احمر از کاهش۴۰درصدی ذخایر انبارهای این سازمان خبر داد و گفت: قرار است تا 75 دستگاه آمبولانس به پایگاه‌های امداد و نجات کشور تا پایان سال تزریق شود.
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان جمعیت هلال احمر از کاهش۴۰درصدی ذخایر انبارهای این سازمان خبر داد و گفت: قرار است تا 75 دستگاه آمبولانس به پایگاه‌های امداد و نجات کشور تا پایان سال تزریق شود.

به گزارش شفاآنلاین، علی اصغر پیوندی در نشست خبری در بجنورد اظهارکرد: طبق استانداردهای جهانی باید ذخایر، 2 درصد جمعیت مرکز استان و یک درصد شهرستان ها را پوشش بدهد که هم اکنون دپوی ۱۶ قلم ذخایر ضروری به ۴۰ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در ذخایر انبارها وضعیت خیلی مناسبی نداریم، ادامه داد: اقدامات خیلی خوبی در این حوزه صورت نگرفته و کمبود ذخایر مشکل جدی است.

پیوندی با اشاره به زلزله کرمانشاه، افزود: این حادثه وضعیت انبارها را بیشتر تهدید کرده، بنابراین تلاش می کنیم تا در وضعیت انبارها با یک حرکت سریع به وضعیت قابل قبولی برسیم.

وی با اشاره به کمک‌های هیات دولت به منظور افزایش اعتبارات این سازمان در سال آینده، افزود: با توجه به اینکه از ۴۳ حادثه موجود در کشور ۳۳ مورد آن اتفاق می افتد، در این راستا باید تاب آوری در حوادث افزایش یابد و در کنار آن با اعتبارات لازم بتوانیم آمادگی بیشتری برای مقابله با حوادث پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید مدیران این سازمان در استان‌ها از ظرفیت املاک و مستغلات در راستای افزایش ذخیره سازی استفاده کنند. 

پیوندی با اشاره به اینکه با وزارت بهداشت و درمان ارتباط خوبی داشته و همپای یکدیگر کارها را انجام می دهیم، عنوان کرد: دخالت در درمان مستقیم بیماران وظیفه ذاتی این سازمان نیست، بلکه در توانبخشی و افزایش تاب آوری جامعه ورود میابیم.

ورود 75 دستگاه آمبولانس به چرخه امدادرسانی هلال احمر تا پایان سال

وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری تعدادی آمبولانس وارد چرخه می کنیم،گفت: با توجه به وجود برخی از مشکلات اداری و گمرکی تلاش می کنیم تا قبل از آغاز سال جدید تعدادی از پایگاه های امداد و نجات کشور را به آمبولانس تجهیز کنیم.

پیوندی با بیان اینکه ۷۵ دستگاه خریداری شده و به ناوگان هلال احمر تزریق خواهد شد، افزود: امیدواریم سال آینده خریداری آمبولانس ها نسبت به رقم سال جاری افزایش یابد.

وی با تاکید بر لزوم ارائه آموزش به افراد، خاطرنشان کرد: باید در مقوله آموزش جدی ورود یابیم، زیرا این هزینه نیست بلکه یک سرمایه گذاری است.

رییس جمعیت هلال احمر عنوان کرد: در آموزش، هلال احمر به تنهایی نمی تواند وارد شود بلکه باید دیگر دستگاه‌های اجرایی نیز به این حوزه ورود کنند.

برچسب ها: سلامت ، هلال احمر ، جمعیت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: