کد خبر: ۱۸۳۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۹ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 05
در مردان ایرانی ۲ سرطان ریه و معده بسیار شایع است بنابراین توجه به پیشگیری از این بیماری بسیار حائز اهمیت به شمار می رود.
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه عدم درمان میکروب معده یا هیلوباکتر پیلوری (اچ پیلوری) سبب ابتلا افراد به سرطان معده می‌شود، گفت: شایع‌ترین سرطان در مردان ایرانی سرطان معده و ریه است.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر پدرام فدوی درباره شایع‌ترین سرطان‌ها در مردان<The most common cancers in men> اظهار کرد: در مردان ایرانی ۲ سرطان ریه و معده بسیار شایع است بنابراین توجه به پیشگیری از این بیماری بسیار حائز اهمیت به شمار می رود.

وی با بیان اینکه امروزه آمار ابتلا به سرطان معده از سرطان ریه نیز بیشتر است، افزود: مشکلی که در سرطان معده وجود دارد این است که معمولا این سرطان در مراحل اولیه تشخیص داده نمی‌شود چون افراد علائم را به ناراحتی‌های گوارش ربط داده و این مسئله سبب شده تا درمان چالش انگیز شود و به دنبال آن نتایج درمانی که انتظار داریم نتوانیم پیدا کنیم.

این متخصص رادیوانکولوژی یادآور شد: با استفاده از راهکارهایی که در حال حاضر در ژاپن استفاده می‌شود همچون غربالگری و آندوسکوپی پیشرفته ما نیز می‌توانیم این علائم را در مراحل ابتدای تشخیص دهیم.

فدوی عنوان کرد: علائم سرطان معده شامل ورم معده، سیری زورس، کاهش وزن و … است اما با این حال نیز حدود ۹۰ درصد بیمارانی که علائم گوارشی دارند مبتلا به سرطان معده نیستند بنابراین نباید این مسئله افراد را نگران کند اما بهتر است در صورت مشاهده این علائم به پزشک حاذق مراجعه کنند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطرنشان کرد: مشترک بودن نشانه‌های بیماری‌های دستگاه گوارشی و سرطان معده سبب می‌شود تا پزشکان دقت بیشتری داشته باشند و معاینات و بررسی‌های آندوسکوپی را نیز هرچه زودتر انجام دهند تا متخصصان رادیوانکولوژی بتوانند سرطان معده را در مراحل اولیه و پیش از عود بیماری درمان شروع کنند.

وی با بیان اینکه سرطان معده ژنتیکی نیست، اضافه کرد: شایع‌ترین علت سرطان معده عفونت‌های باکتریایی به خصوص عفونت میکروب معده یا هیلوباکتر پیلوری (اچ پیلوری) است که با مزمن شدن عفونت با این باکتری که افراد بسیار زیادی در معرض ابتلای آن قرار دارند در صورت عدم درمان می‌تواند سبب ابتلا افراد به سرطان معده شود.

فدوی گفت: بنابراین پزشکان گوارش بیش از پیشرفت این میکروب می‌توانند با استفاده از راهکارهای درمانی با آنتی بیوتیک‌های مناسب از پیشرفت و تبدیل شدن آن به سرطان معده جلوگیری کنند.طبنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: