کد خبر: ۱۸۳۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۹ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 04
یکی از راه های ارتباط افراد با یکدیگر، معمولا دست دادن است و یک دست دادن عالی می‌تواند گرما و نیروی شما را منتقل کند؛ می‌تواند به طرف مقابل نشان دهد که شما حمایت‌گر و قابل اطمینان هستید.
شفا انلاین>اجتماعی>امروزه هم دست دادن نشان‌دهنده‌ی تمایل افراد برای داشتن گفت‌وگویی امن و سودمند است. در ادامه با انواع مختلف دست دادن با ما همراه باشید.

به گزارش شفا آنلاین:یکی از راه های ارتباط افراد با یکدیگر، معمولا دست دادن است و یک دست دادن عالی می‌تواند گرما و نیروی شما را منتقل کند؛ می‌تواند به طرف مقابل نشان دهد که شما حمایت‌گر و قابل اطمینان هستید.
 مهم نیست که برنامه‌ی کاری است یا یک ملاقات عادی، اما یک دست دادن مناسب می‌تواند اولین برداشت خوب را از ما در ذهن طرف مقابل ایجاد کند. در دوران باستان، دست دادن راهی برای نشان دادن غیرمسلح بودن افراد بود. پیش قدم شدن برای دست دادن باعث می‌شود دیگران حس کنند که شما با اعتماد به نفس هستید
 
چطور دست بدهیم که در خاطر دیگران بمانیم؟

آغازگر این حرکت، نشان از اعتماد بنفس دارد. معمولاً فردی که قدرت بیشتری دارد اول دستش را جلو می‌آورد. اگر به طرف مقابل حس احترام داشته باشید، ممکن است صبر کنید تا اول او دستش را جلو بیاورد. وقتی در مصاحبه‌ی کاری یا معامله‌ای هستید، با پیش‌قدم شدن در دست دادن می‌توانید اعتمادبنفس‌تان را به دیگران نشان بدهید. برای مخاطبی که محافظه‌کارتر است یا در رویارویی با فردی که بالارتبه‌تر است شماست، بهتر است که به نشانه‌ی احترام صبر کنید تا او آغازگر باشد.

زبان بدن طرف مقابل را تقلید کنید

در اغلب موارد، یک ژست برای تقویت احساسات مثبت اتخاذ می‌شود، اما می‌توان از آن به عنوان برخورد اجتماعی بهره برد. خصوصا در طی ملاقات‌های سیاسی، یک طرف سعی می‌کند تا با یک دست دادن تهاجمی و کنترل‌کننده، سلطه‌ی خود را به دیگری نشان دهد. دست دادنی که میان رییس جمهور آمریکا و نخست وزیر کانادا صورت گرفت، مثال عالی‌ای از بازی قدرت است.

دست دادن دونالد ترامپ

دونالد ترامپ به خاطر دست دادن‌های غیر معمولش شناخته شده است که هرکس هم پاسخ متفاوتی به آن دارد. در این تصویر ترامپ دست دادن را با گذاشتن دستش بر روی شانه‌ی نخست وزیر کانادا شروع می‌کند، که می‌بینیم او هم همین حرکت را عیناً تقلید کرده است. عادت دیگری که ترامپ دارد این است که در حین دست دادن طرف مقابل را به سمت خودش می‌کشد که دست نخست وزیر روی شانه‌ی او، اجازه‌ی این کار را به او نمی‌دهد و درواقع نخست وزیر کانادا از این دست دادن سربلند بیرون آمد.

دو دستی دست بدهید تا قابل اعتماد بنظر برسید

روش‌های زیادی برای دست دادن وجود دارد اما اگر می‌خواهید نشان دهید که قابل اعتماد هستید، با دو دست دست بدهید. هر چند این حرکت در هر شرایطی هم مناسب نیست، مثلاً اگر کسی را برای اولین بار ملاقات می‌کنید، دو دستی دست دادن می‌تواند بیش از حد صمیمی بنظر بیاید. بعد از اینکه پیوند عاطفی با فرد برقرار کردید، می‌توانید از این ترکیب استفاده کنید.

دو دستی دست دادن

دست دادن دو دستی پیام "من قابل اعتماد هستم” را می‌رساند، چرا که میزان تماس فیزیکی‌تان با فرد را دو برابر کرده‌اید. در این تصویر میشل اوباما هم از همین متد برای دست دادن با ملکه الیزابت استفاده می‌کند که نشان دهنده‌ی گرما و صداقت است. او کمی هم به جلو خم شده تا تفاوت قدی‌شان را کاهش دهد و نشان دهد که به این نوع ژست پایبن است.

کف دستتان را برای برابری عمودی بگیرید

با اینکه دست دادن یک حرکت کوتاه است، اما افراد می‌توانند اطلاعات زیادی را با این کار منتقل کنند. از همین رو توجه کردن به جزئیات کوچک مهم است. وقتی کف دستتان عمودی باشد این پیام را می‌‌رساند که هردوی شما برابر هستید. محکم و قاطع دست بدهید اما خیلی هم فشار وارد نکنید.


برای قدرتمند بنظر رسیدن سمت چپ بایستید

در دست دادن بحث فضایی که در آن قرار داریم هم مطرح است. مثلاً اگر دوست دارید در میان یک جمعیتی قوی‌تر بنظر برسید، سمت چپ بایستید. فرد سمت چپی اغلب غالب‌تر از سمت راستی بنظر می‌آید. وقتی شما سمت چپ می‌ایستید نشان‌دهنده‌ این است که کنترل حالت‌تان را دارید.
 

 
فشار دست‌تان را با فشار طرف مقابل تنظیم کنید

این نوع ارتباط برقرار کردن بی صدا می‌تواند مقاصد و انگیزه‌های شما را برای دیگران بازگو کند. تمرین درست دست دادن، حتی می‌تواند مننجر به ایجاد روابط طولانی مدت شود. یک دست دادن عالی می‌تواند تأثیری همیشگی باقی بگذارد.digiro

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: