کد خبر: ۱۸۳۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 03
فضاى مجازى پُر است ازين خبر اما براى من تازگى ندارد . حداقل دو نفر را ميشناسم كه تا به حال با همين روند بازداشت شده اند
شفا آنلاین>سلامت>فضاى مجازى پُر است ازين خبر اما براى من تازگى ندارد . حداقل دو نفر را ميشناسم كه تا به حال با همين روند ( عدم توديع وثيقه ملكى در زمان ادارى )بازداشت شده اند و شبى را در بازداشتگاه سپرى كرده اند . اولى عمومى بود و  پزشك پادگان سال هشتاد و سه در زاهدان در روزگارى كه علم از كلامش ميچكيد . دومى هم خانم دكتر متخصص داخلى و در استان قزوين ؛ همين دو سه سال قبل .

بازهم هستند ، بازهم خواهند بود . هيچ دستى هم از غيب فرو نخواهد آمد و داستانى را تغيير نخواهد داد . حتى اگر طبابت را كنار هم بگذارى ، از ايران هم بروى ، ممكن است بعد از بيست سال براى مهرى كه در زمان پزشك عمومى زده اى بازخواست شوى ! بيمه ات هم آن زمان برايت فقط تاسف ميخورد .

شانس بياورى سند ناقابلى داشته باشى تا دلت قرص باشد .

به اين فكر ميكنم كه همكارانى را كه يك شب را در بازداشتگاه خوابيده اند ، چطور توانسته اند به راحتى باز طبابت كنند و عصاىِ ترس را كنار بگذارند ؟ آن قاضى و آن شاكى تمام بيماران سالهاى آينده را با پزشكانى عافيت طلب روبرو خواهد كرد . در خاطرات بسيارى از پزشكان مصائب يك شكايتِ ( به حق يا ناحق ) وجود دارد كه تمامِ طبابتِ سالهاى بعد او را تحت تاثير ميگذارد .

به گروه هاى تلگرامى نگاه ميكنم . فضاى مجازى از شعر و ياس و خشم پزشكان پُر است. همه حرف ها را گفته اند، طبق معمول خودمان براى خودمان حرف ميزنيم .

بايد كارى كرد .  تصميم ميگيرم اقدامى عملى انجام بدهم : ليستى كوچك از كتابهاى نخوانده ام تهيه ميكنم و مينويسم : جنگ و صلح  ، سووشون ، كافكا در كرانه ، جز از كل و جستارهاى در باب عشق . تصميم ميگيرم كتاب ها را به كتابخانه سازمان زندان ها هديه دهم تا در روز مبادا كه شايد بيايد از آن استفاده كنم .
پزشك و زندان ؟
بله پزشك و زندان !

اميد رضائى
فوق تخصص خون و سرطان

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: