کد خبر: ۱۸۳۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۰ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 03
معاون وزیر بهداشت از موافقت با راه‌اندازی 20 برنامه جدید ثبت بیماری‌ها در دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد و گفت: حمایت از انجام 56 طرح تحقیقاتی فرا دانشگاهی و ملی انجام می‌گیرد.

شفاآنلاین>سلامت>معاون وزیر بهداشت از موافقت با راه‌اندازی 20 برنامه جدید ثبت بیماری‌ها در دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد و گفت: حمایت از انجام 56 طرح تحقیقاتی فرا دانشگاهی و ملی انجام می‌گیرد.

به گزارش شفاآنلاین،رضا ملک زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در ارتباط با وضعیت تحقیقات در حوزه پزشکی گفت: توسعه مطالعه اپیدمیوژیک آینده‌نگر جمعیت بالغین ایران، افزایش تعداد مراکز کهورت بالغین از 15 به 17 مرکز، افزایش تعداد مراکز کهورت جوانان از 2 به 4 مرکز، افزایش تعداد مراکز کهورت نوزادان از 2 به 3 مرکز و طراحی و پیاده‌سازی نظام نوین اطلاعات پژوهشی پزشکی ایران (نوپا) با 12 سامانه از اقدامات این معاونت در حوزه تقویت زیر ساخت‌های تحقیقات و فناوری است.

معاون تحقیقات و فن آوری وزارت بهداشت از موافقت با راه‌اندازی 20 برنامه جدید ثبت بیماری‌ها در دانشگاههای علوم پزشکی خبر داد و گفت: در همین زمینه، اعتبار لازم  برای 3 برنامه جدید ثبت بیماری‌ها، به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

وی با بیان این که در حوزه توسعه و حمایت از نیروی انسانی، گرنت تحقیقاتی دویست و پنجاه میلیون ریالی به 200 پژوهشگر فرهیخته اعطاء شده است، از افزایش  محققین علوم پزشکی کشور، از 546 نفر به 612 محقق خبر داد و گفت:  علاوه بر جذب 14 دستیار پژوهش  در قالب طرح نیروی انسانی،  15 دستیار پژوهش سرباز نیز در مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی جذب شده اند.

ملک زاده از حمایت از انجام 56 طرح تحقیقاتی فرادانشگاهی و ملی در مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران خبر داد و گفت: برای حمایت از راه‌اندازی، توسعه و تکمیل آزمایشگاه‌های جامع تحقیقات در 20 دانشگاه علوم پزشکی کشور اقدام کرده‌ایم.

وی ایجاد شبکه آزمایشگاه‌های جامع تحقیقات و اعطای حمایت‌های مالی در جهت توسعه و ارتقای آنها را یکی دیر از اقدامات معاونت تحقیقات برشمرد و افزود: منابع الکترونیک اطلاعات علمی و ایجاد دسترسی برای دانشگاه‌ها، انجمن‌ها و مؤسسات تابعه تامین شده است.

معاون تحقیقات و فن آوری وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به  اهمیت ارتقای کیفی تحقیقات و فناوری گفت: در این راستا 634 مرکز تحقیقاتی با شاخص‌های تولید علم در گروه‌های شش گانه، ارزشیابی شده اند و نقشه راه کمیته‌های تخصصی فناوری سلامت تدوین شده‌اند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: